Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portet

Kon geen andere titel verzinnen

Model: Raquel @ RagazzaModelManagement
    Visa/hair/styling: Moi
    Only daylight

Last edited by MadMax; 28 mei 2010, 16:51. Reden: kan geen titel verzinnen
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Re: Portet

Verlichting langs zij- en achterzijde maakt een zeer aangenaam modelé (kleine lichtdriehoek onder het oog) op de naar de camera gerichte kaak.
    Perfect gebruik van bestaande daglicht. Beste bewijs dat flitsen en dergelijke niet altijd nodig zijn. Wel goed inzicht en techniekbeheersing, zoals hier perfect aangetoond wordt.Voor mij een van de topfoto's van je hand.
    Klein detail: mijn aandacht wordt afgeleid door de tekening op het bloesje. Al een vierkante uitsnit geprobeerd juist tot onder de bril zodat die tekening wegvalt?

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
      Verlichting langs zij- en achterzijde maakt een zeer aangenaam modelé (kleine lichtdriehoek onder het oog) op de naar de camera gerichte kaak.
      Perfect gebruik van bestaande daglicht. Beste bewijs dat flitsen en dergelijke niet altijd nodig zijn. Wel goed inzicht en techniekbeheersing, zoals hier perfect aangetoond wordt.Voor mij een van de topfoto's van je hand.
      Klein detail: mijn aandacht wordt afgeleid door de tekening op het bloesje. Al een vierkante uitsnit geprobeerd juist tot onder de bril zodat die tekening wegvalt?

Henri
      Thanks
      Nee nog niet geprobeerd. Ben zelf niet zo van de vierkante crops, maar das smaak. Zal later eens kijken.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

Heerlijke foto! Geen superfan van de lichtgevende dingen op haar bloesje, maar dat is persoonlijke smaak!
        Mijn website | Facebook

Comment

Mooi werk Jorgen.

Mooie titel zou zijn "look into the light"
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Portret met een grote P!
            Vind het bloesje niet storend, past bij het meisje, meisjes dragen zulke bloesjes
            Al denk ik dat ze wel met alles zal staan
            https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Jorgen, ben fan van je locatiewerk.

Mooi lichtgebruik en zeer mooie nabewerking. Like this style...

De tekening op de bloes stoort mij niet dusdanig, maar ik volg Henri wel dat een crop tot onder de "bril" aangenamer kijkt.

Nice job

Peter
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                Portret met een grote P!
                Vind het bloesje niet storend, past bij het meisje, meisjes dragen zulke bloesjes
                Al denk ik dat ze wel met alles zal staan
                Yep, ik volg

jeannot

Comment

Al het positieve is al gezegd.

Aan oksel / voorkant schouder lijkt wel zopas een operatie beëindigd te zijn? Zeer vlekkerig vies geheel dat aan 1e les dodge & burn doet denken. Ook schaduwlijntje aan de oksel komt mij niet natuurlijk over en lijkt er wel opgetekend; kan ook zo overkomen doordat plooiafsplitsingen weggewerkt zijn (want ook daar zitten volop vlekken).
                  Donkere regio aan de tepel komt ook wat onnatuurlijk over en lijkt wel of er geburned is om die te benadrukken... Met een titel als "Portet" zou me dit niks van je verbazen.

Kan allemaal naturel zijn, maar ik ben hier dus ook niet "vierkant" tegen een crop of retouch.

De meeste van je foto's bevatten onrustig schuin gedoe. Je kan dat ook met stijl inwerken, maar je zal het wel weer uit een modeblaadje hebben...

Gelukkig heb ik nergens ooit gelijk en zeg ik het al zelf
                  Last edited by Strobokop; 29 mei 2010, 01:09.

Comment

het is effe wennen jorgen nu veel foto's van jou te zien op locatie, er waren tijden dat het leek of je schrik had om uit je vertrouwde studio te komen, ondertussen zien we wel dat dat onterecht was he....
                    wederom een lekkere plaat , niet je beste outdoor pic maar zeker wel de moeite.
                    een crop tot onder de bril zoals eerder aangehaald hmmm ja denk ook wel dat het dan nog beter is ,nu lijkt het precies of je hebt te veel of te weinig gecropt...

doe zeker en vast verder op de ingeslagen weg, je hebt de knapste modellen voorhanden en een grote vooraad kennis en kunde, dus ....go !

de bemerkingen van strobokop kan ik toch niet mee eens zijn hoor,vind die bemerkingen zwaar overdreven, "operatie", "vies" "onrustig schuin gedoe" nee zeker niet mee eens , lijkt wel precies een reden zoeken om de plaat naar beneden te halen (zo komt het toch over bij mij)
                    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                      de bemerkingen van strobokop kan ik toch niet mee eens zijn hoor,vind die bemerkingen zwaar overdreven, "operatie", "vies" "onrustig schuin gedoe" nee zeker niet mee eens , lijkt wel precies een reden zoeken om de plaat naar beneden te halen (zo komt het toch over bij mij)
                      Laten we het zo zeggen .... ik ga er niet eens meer tegen in

Thanks folks.
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                        Laten we het zo zeggen .... ik ga er niet eens meer tegen in

Thanks folks.
                        Zeker niet doen, zo iemand is gewoon aan het uitlokken
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Prachtige foto! Voor mij is deze uitsnede perfect, tot boven het shirt maakt het geheel minder aantrekkelijk om naar te kijken.

Goed gebruik van het licht!

Als ik moet mierenneuken:
                          1. De aan de linkerkant leidt een klein beetje af vanwege het contrastverschil...
                          2. Verander je titel naar Portret
                          Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
                          My flickr My site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
                            2. Verander je titel naar Portret

Hahahaha, nu zie ik het ook pas
                            Grappig!
                            https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht

Hahahaha, nu zie ik het ook pas
                              Grappig!
                              hahaha...lullige is dat ik niets KAN veranderen. IK had het aangepast, maar het is niet zichtbaar. Nu heb ik poppetje staan, maar op de een of andere manier past BD de titel niet aan.
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                              X