Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Verlichting langs zij- en achterzijde maakt een zeer aangenaam modelé (kleine lichtdriehoek onder het oog) op de naar de camera gerichte kaak.
Perfect gebruik van bestaande daglicht. Beste bewijs dat flitsen en dergelijke niet altijd nodig zijn. Wel goed inzicht en techniekbeheersing, zoals hier perfect aangetoond wordt.Voor mij een van de topfoto's van je hand.
Klein detail: mijn aandacht wordt afgeleid door de tekening op het bloesje. Al een vierkante uitsnit geprobeerd juist tot onder de bril zodat die tekening wegvalt?
Verlichting langs zij- en achterzijde maakt een zeer aangenaam modelé (kleine lichtdriehoek onder het oog) op de naar de camera gerichte kaak.
Perfect gebruik van bestaande daglicht. Beste bewijs dat flitsen en dergelijke niet altijd nodig zijn. Wel goed inzicht en techniekbeheersing, zoals hier perfect aangetoond wordt.Voor mij een van de topfoto's van je hand.
Klein detail: mijn aandacht wordt afgeleid door de tekening op het bloesje. Al een vierkante uitsnit geprobeerd juist tot onder de bril zodat die tekening wegvalt?
Henri
Thanks
Nee nog niet geprobeerd. Ben zelf niet zo van de vierkante crops, maar das smaak. Zal later eens kijken.
Aan oksel / voorkant schouder lijkt wel zopas een operatie beëindigd te zijn? Zeer vlekkerig vies geheel dat aan 1e les dodge & burn doet denken. Ook schaduwlijntje aan de oksel komt mij niet natuurlijk over en lijkt er wel opgetekend; kan ook zo overkomen doordat plooiafsplitsingen weggewerkt zijn (want ook daar zitten volop vlekken).
Donkere regio aan de tepel komt ook wat onnatuurlijk over en lijkt wel of er geburned is om die te benadrukken... Met een titel als "Portet" zou me dit niks van je verbazen.
Kan allemaal naturel zijn, maar ik ben hier dus ook niet "vierkant" tegen een crop of retouch.
De meeste van je foto's bevatten onrustig schuin gedoe. Je kan dat ook met stijl inwerken, maar je zal het wel weer uit een modeblaadje hebben...
Gelukkig heb ik nergens ooit gelijk en zeg ik het al zelf
het is effe wennen jorgen nu veel foto's van jou te zien op locatie, er waren tijden dat het leek of je schrik had om uit je vertrouwde studio te komen, ondertussen zien we wel dat dat onterecht was he....
wederom een lekkere plaat , niet je beste outdoor pic maar zeker wel de moeite.
een crop tot onder de bril zoals eerder aangehaald hmmm ja denk ook wel dat het dan nog beter is ,nu lijkt het precies of je hebt te veel of te weinig gecropt...
doe zeker en vast verder op de ingeslagen weg, je hebt de knapste modellen voorhanden en een grote vooraad kennis en kunde, dus ....go !
de bemerkingen van strobokop kan ik toch niet mee eens zijn hoor,vind die bemerkingen zwaar overdreven, "operatie", "vies" "onrustig schuin gedoe" nee zeker niet mee eens , lijkt wel precies een reden zoeken om de plaat naar beneden te halen (zo komt het toch over bij mij)
de bemerkingen van strobokop kan ik toch niet mee eens zijn hoor,vind die bemerkingen zwaar overdreven, "operatie", "vies" "onrustig schuin gedoe" nee zeker niet mee eens , lijkt wel precies een reden zoeken om de plaat naar beneden te halen (zo komt het toch over bij mij)
Laten we het zo zeggen .... ik ga er niet eens meer tegen in
Prachtige foto! Voor mij is deze uitsnede perfect, tot boven het shirt maakt het geheel minder aantrekkelijk om naar te kijken.
Goed gebruik van het licht!
Als ik moet mierenneuken:
1. De aan de linkerkant leidt een klein beetje af vanwege het contrastverschil...
2. Verander je titel naar Portret
Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal My flickrMy site
hahaha...lullige is dat ik niets KAN veranderen. IK had het aangepast, maar het is niet zichtbaar. Nu heb ik poppetje staan, maar op de een of andere manier past BD de titel niet aan.
Comment