Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dot van een model, prachtig licht, heerlijke DOF , maar de bewerking schurkt imho echt wel tegen de limiet aan...
Maar toch interesseert het me wel hoe je het model (in PS neem ik aan) zo "blank" krijgt met een zebra sunbounce die, als ik hem gebruik, behoorlijk geel licht weerkaatst...
Dot van een model, prachtig licht, heerlijke DOF , maar de bewerking schurkt imho echt wel tegen de limiet aan...
Goh Dirk, ik weet wel dat dit op het randje zit hoor, maar dat vind ik nu net zo leuk aan fotografie, gewoon eens experimenteren en freeriden.
Ik moet al zoveel binnen de lijntjes kleuren als ik fotografeer (kleur van de kleding moet correct zijn etc...) dat als ik eens de kans heb om m'n eigen ding te doen ik wat hard(er) aan de schuivers zit...
Zelf vind ik dit wel mooi, maar da's misschien smaak hé
Goh Dirk, ik weet wel dat dit op het randje zit hoor, maar dat vind ik nu net zo leuk aan fotografie, gewoon eens experimenteren en freeriden.
Ik moet al zoveel binnen de lijntjes kleuren als ik fotografeer (kleur van de kleding moet correct zijn etc...) dat als ik eens de kans heb om m'n eigen ding te doen ik wat hard(er) aan de schuivers zit...
Zelf vind ik dit wel mooi, maar da's misschien smaak hé
Volledig mee eens. Je zou hier alleen een paar stroken met de burntool langs haar kaaklijn en sleutelbeen kunnen geven op heel zacht niveau. (is niet meer dan visagie maar dan in ps. Dan krijg je wat meer lijn. Maar voor de rest super.
Hier mankeert juist nog het logo van Fotofolio (al was die waarschijnlijk ook niet eerst met deze look), alleen kan die het met een f1.8 en maakt véél mooiere crops!
Hier mankeert juist nog het logo van Fotofolio (al was die waarschijnlijk ook niet eerst met deze look), alleen kan die het met een f1.8 en maakt véél mooiere crops!
Tja, zal dat in eerste instantie maar als een compliment beschouwen zeker.
Tom maakt inderdaad ook mooie foto's (of word je misschien betaald voor sluikreclame )
Wie zegt trouwens dat ik het niet kan met een 1.8, maak zelfs zo een foto's met 2.8 lenzen. Trouwens moest je echt zo technisch zijn aangelegd zou je op het zicht al zien dat dit absoluut niet op F1.4 is geschoten, zou trouwens moeilijk zijn ivm DOF op een fullframe hé... Of is dit nu een beetje verwarrend
Je commentaren in het algemeen zijn trouwens vrij ondermaats en onder de gordel.
Iets waar niemand op dit forum iets aan heeft.
Jörgen en enkele anderen hebben het gisteren trouwens al gezegd, laat liever zelf eens iets zien voor dat je zo arrogant uit de hoek komt.
Trouwens moest je echt zo technisch zijn aangelegd zou je op het zicht al zien dat dit absoluut niet op F1.4 is geschoten, zou trouwens moeilijk zijn ivm DOF op een fullframe hé... Of is dit nu een beetje verwarrend
Hangt toch maar af van de afstand waarin dit werkelijk geschoten is, hoe ver de achtergrond zich er werkelijk achter bevindt en hoe die er werkelijk uitziet?
Als dit bv een kleine crop is uit een grotere foto, waarbij het meisje verder stond dan hier overkomt en de achtergrond mss wat dichterbij dan het hier lijkt kan dit m.i. met een full frame op 1.4 of het scheelt niet veel. Er zijn wel meer dingen waar die je nooit zou gedacht hebben.
Je commentaren in het algemeen zijn trouwens vrij ondermaats en onder de gordel. Iets waar niemand op dit forum iets aan heeft.
Vergaand correcte informatie is nooit ondermaats, wat jullie ermee doen kan dat wel zijn en zegt meer over jullie dan mij Ik ga nu eenmaal niet eerst een hele lijst positieve dingen aanleggen om niet op jullie hartje te trappen. De kritiek doe je mee wat je wil, ik dring hem niet op en stel mij niet verafgoodbaar
Wees ook 100% gerust dat er mensen zijn die het appreciëren, net zoals er voor iedereen verschillende meningen bestaan, dus jouw bewering is feitelijk klinkklare en arrogante onzin.
Jörgen en enkele anderen hebben het gisteren trouwens al gezegd, laat liever zelf eens iets zien voor dat je zo arrogant uit de hoek komt.
Jammer dat uw afgzaagde referentie niet even indrukwekkend is voor mij, en zeker niet als mens... Wat ik kan maak je gerust zelf maar uit op vlak van mijn commentaren. Ik vraag toch niet om mij te geloven? Ik draag een steentje bij voor zij die werkelijk kritiek appreciëren, ook al is dat niet altijd de TS zelf. Moest ik het zelf op dat vlak een integer forum vinden hier, ik zou niet liever hebben en ik hoef niet de stroop die hier dikwijls zo opzichtelijk vanuit het noorden komt gevloeid.
Ik hoef zelf ook niet iemands werk te zien om te beseffen of die iets kan/weet. Ik ben lang bij de weinigen geweest (en mss nog) die Kodachrome veel waardevolle dingen vond zeggen en wist amper dat hij ook foto's had geplaatst (die niet altijd zo goed zijn als je dan zou verwachten, maar dat hangt voor mij dus niet compleet aan mekaar!). Je kan een oog hebben voor iets en het toch zelf niet beter kunnen. Het is dikwijls zelfs makkelijker om iets te zien voor iemand die afstand heeft van het werk, enz. Ik vind dit soort machovoorstellen van "we zullen wel eens zien wie dan nog de grootste heeft" dan ook maar van een niveau waar ik op Vlaamse fora nooit zal op ingaan. En verder hoef je daar ook niet op in te gaan, want ik zal uw topic respecteren
Dit is voor mij niet de plaats om zoveel mogelijk mensen te vriend te houden en netwerkjes te smeden, dus ik hoef lekker niet mee te doen aan al die stroop en toestanden heen en weer Naar waarde schatten of negeren zou intelligenter zijn dan jullie verwijten die alleen maar een afspiegeling zijn van jullie zelf. Zie bv je eigen recente opmerkingen
Comment