Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The last one...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: The last one...

Oorspronkelijk geplaatst door Strobokop Bekijk bericht
    Vergaand correcte informatie is nooit ondermaats, wat jullie ermee doen kan dat wel zijn en zegt meer over jullie dan mij
    Ik ga toch nog heel even reageren, maar dat zijn dan ook de laatste woorden die ik er ga aan vuil maken.

Dat ondermaats sloeg wel degelijk op de niet al te best bedoelde insinuaties die je maakt door het logo van een andere fotograaf er bij te sleuren.

Ik vind het eigenlijk bizar dat een stijl van foto aan één bepaald iemand zou worden gelinkt, er zijn best vele fotografen die dit soort bewerkingen gebruiken en smaken.

Begrijp dan ook niet goed waarom ik die al meer dan 12 jaar een eigen zaak heb plots wordt vergeleken met een fotograaf die ongeveer 2 jaar actief is in de modebranche. En ik bedoel hier zeker niets slechts mee tov die fotograaf, want ik heb enorm veel respect voor die persoon zijn werk.

En "respect" hebben daar draait het hier allemaal om en dus helemaal niet om kliekjes en netwerken.
    Het is misschien waar dat sommigen hier meer reageren op foto's van personen die ze kennen en respecteren, maar daarom wil dat absoluut niet zeggen dat we mekaar altijd naar de mond gaan praten en het altijd goed gaan vinden hoor.
    We staan open voor eerlijke en oprechte meningen, maar dan wel zonder gemeen te worden. Als dit voor jou netwerken en kliekjes betekenen dan is dit erg zielig

Mvg. Peter
    Last edited by pete; 21 mei 2010, 12:13.
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Ik hou wel van die lichte huid.
      en weinig contrast in de overhang van kun naar nek... Ah het wat je wil he.

ik vraag me alleen af, is dit met een goud/zilver of een zilver scherm gebounced.
      Ik zit namelijk te twijfelen tussen de zebra ( waar ik al een pro versie van heb) en de ziveren sunbounce.

De zebra geeft me iets te geel licht maar ik vraag me af hoe het er dan met de silver uit ziet. Is dit een vb met een silver sunbounce?

groeten
      Een amateur maakt zich druk om scherpte
      een professioneel maakt zich druk in de verkoop
      een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven G. Bekijk bericht
        Ik hou wel van die lichte huid.
        en weinig contrast in de overhang van kun naar nek... Ah het wat je wil he.

ik vraag me alleen af, is dit met een goud/zilver of een zilver scherm gebounced.
        Ik zit namelijk te twijfelen tussen de zebra ( waar ik al een pro versie van heb) en de ziveren sunbounce.

De zebra geeft me iets te geel licht maar ik vraag me af hoe het er dan met de silver uit ziet. Is dit een vb met een silver sunbounce?

groeten
        9 van de 10 refl. schermen (buiten of binnen) zijn zilver.
        Maar dat hangt van je eigen smaak af. Ik vind de gouden veel te warm en als ik warm wil dan doe ik het achteraf in PS. Terug is lastiger. Hangt helemaal van je uiteindelijk doel/thema af. Maar ik zou zelf altijd voor zilver gaan.
        Vermoed dat hier ook zilver is gebruikt.
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Neen Jorgen, het is de zebra.
          De originele foto is inderdaad warmer. Ik heb hem koeler en lichter gemaakt in LR.

Op een zonnige dag is de zebra iets meer fel voor de ogen van het model

Ik heb Steven ook ondertussen een pm'ke verstuurd.

Veel groeten,

Peter
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
            Neen Jorgen, het is de zebra.
            De originele foto is inderdaad warmer. Ik heb hem koeler en lichter gemaakt in LR.

Op een zonnige dag is de zebra iets meer fel voor de ogen van het model

Ik heb Steven ook ondertussen een pm'ke verstuurd.

Veel groeten,

Peter
            okay foefelen in PS en kijkers voor de gek houden he
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

Ik ga dus voor de zilver BIG
              de zebra pro heb ik en vind die ook vrij warm van kleur.

ach, we gaan experimenteren en zien wat er uit de camera rolt :-)
              en idd PS of LR kan nog een hulp bieden :-)
              bedankt voor de tips
              Een amateur maakt zich druk om scherpte
              een professioneel maakt zich druk in de verkoop
              een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                okay foefelen in PS en kijkers voor de gek houden he
                Dat dacht ik er ook van.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Prachtig beeld, maar wat wil je met zo'n ervaring en goed materiaal

Ken er nog eentje die wild is van zijne 85mm f1.2

nog veel suc6 Peter

Comment

Wat kan een mens zeggen als hij deze foto ziet, voor mij is hij heel goed, juiste belichting, compo, dynamiek enz. Ook niet te vlak zoals sommigen zeggen voor mij persoonlijk. Kortom prachtig, ook een pluim voor het model trouwens.

Gr Nies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Strobokop Bekijk bericht
                      Hangt toch maar af van de afstand waarin dit werkelijk geschoten is, hoe ver de achtergrond zich er werkelijk achter bevindt en hoe die er werkelijk uitziet?
                      Als dit bv een kleine crop is uit een grotere foto, waarbij het meisje verder stond dan hier overkomt en de achtergrond mss wat dichterbij dan het hier lijkt kan dit m.i. met een full frame op 1.4 of het scheelt niet veel. Er zijn wel meer dingen waar die je nooit zou gedacht hebben.

Vergaand correcte informatie is nooit ondermaats, wat jullie ermee doen kan dat wel zijn en zegt meer over jullie dan mij Ik ga nu eenmaal niet eerst een hele lijst positieve dingen aanleggen om niet op jullie hartje te trappen. De kritiek doe je mee wat je wil, ik dring hem niet op en stel mij niet verafgoodbaar
                      Wees ook 100% gerust dat er mensen zijn die het appreciëren, net zoals er voor iedereen verschillende meningen bestaan, dus jouw bewering is feitelijk klinkklare en arrogante onzin.

Jammer dat uw afgzaagde referentie niet even indrukwekkend is voor mij, en zeker niet als mens... Wat ik kan maak je gerust zelf maar uit op vlak van mijn commentaren. Ik vraag toch niet om mij te geloven? Ik draag een steentje bij voor zij die werkelijk kritiek appreciëren, ook al is dat niet altijd de TS zelf. Moest ik het zelf op dat vlak een integer forum vinden hier, ik zou niet liever hebben en ik hoef niet de stroop die hier dikwijls zo opzichtelijk vanuit het noorden komt gevloeid.

Ik hoef zelf ook niet iemands werk te zien om te beseffen of die iets kan/weet. Ik ben lang bij de weinigen geweest (en mss nog) die Kodachrome veel waardevolle dingen vond zeggen en wist amper dat hij ook foto's had geplaatst (die niet altijd zo goed zijn als je dan zou verwachten, maar dat hangt voor mij dus niet compleet aan mekaar!). Je kan een oog hebben voor iets en het toch zelf niet beter kunnen. Het is dikwijls zelfs makkelijker om iets te zien voor iemand die afstand heeft van het werk, enz. Ik vind dit soort machovoorstellen van "we zullen wel eens zien wie dan nog de grootste heeft" dan ook maar van een niveau waar ik op Vlaamse fora nooit zal op ingaan. En verder hoef je daar ook niet op in te gaan, want ik zal uw topic respecteren

Dit is voor mij niet de plaats om zoveel mogelijk mensen te vriend te houden en netwerkjes te smeden, dus ik hoef lekker niet mee te doen aan al die stroop en toestanden heen en weer Naar waarde schatten of negeren zou intelligenter zijn dan jullie verwijten die alleen maar een afspiegeling zijn van jullie zelf. Zie bv je eigen recente opmerkingen

Als jij platen maakt gelijk je het kan uitleggen, dan ben jij wel een hele straffe zenne man
                      en stroop "siroop" vloeit hier niet, enkele mensen hebben hier blijkbaar ook respect voor mekaar,om een voorbeeld te geven, Jorgen plaatst hier mooie platen,
                      en ik geef daar een reactie en in de grote lijn kijk ik enorm naar deze mens op, al heb ik ook al in het verleden over mijn donder gehad van hem.
                      En ik kijk hier naar meerdere fotografen op, zoals Jim Bollaerts en ik kan er hier nog een aantal noemen, is dit dat "Gat likken" dacht het niet !!!!!
                      We hebben hier een fijn forum, ver***** het niet met altijd de boel op te willen jagen,

Pete, een mooi plaatje man

jeannot

Comment

Respect!
                        Ik vind de bewerking heel geslaagd! Een plezier om naar te kijken
                        Laat maar komen die foto's Pete!
                        Een Canon en een paar bokaalglazen.

Comment

Working...
                        X