Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Is idd een knap model en mooi in beeld gezet, maar kan je ook tegen een negatieve opmerking: overdadige licht en schaduwvorming vooral op armen en buste geven het geheel een stugge invloed. Denk dat model nog beter tot zijn recht zou komen met een minder harde belichting.
Is idd een knap model en mooi in beeld gezet, maar kan je ook tegen een negatieve opmerking: overdadige licht en schaduwvorming vooral op armen en buste geven het geheel een stugge invloed. Denk dat model nog beter tot zijn recht zou komen met een minder harde belichting.
Henri
Ja hoor, maak je geen zorgen.
Zij het niet dat de vele andere reakties, zowel hier, op Dutchheaven, Eosdigitaal als Zoom voor mij bevestigen dat ik niet voor niets erg blij ben met deze opname.
En verschillende meningen / smaken zullen er altijd zijn en blijven. Alleen soms, heel soms, vraag ik me af of het terecht is en of het niet puur gebeurt omdat sommige mensen er moeite mee hebben als men alleen lof krijgt op een bepaalde foto en dat het niet puur gedaan wordt om maar iets te kunnen opmerken.
Het kommentaar van b.v. Lennert, dat kan ik goed begrijpen. De schaduw op haar arm is de schaduw van haar neus. Dat risico loop je nu eenmaal met deze lichtvoering.
En ja, misschien had ik dat stukje moeten wegshoppen, maar ik heb de foto puur willen houden. In feite is er niet meer gebeurt dan 2 of 3 oneffenheidjes in de huid healen en omzetten naar zwart wit.
Nobody's perfect.
En dan vind ik dat ik dit zonder enige fotografische opleiding, zonder ook maar ooit een workshop gevolgd te hebben, nog niet eens zo slecht heb gedaan.
Beste Marius,
Geen paniek graag. Mijn opmerking is niet denigrerend bedoeld, wel integendeel moet je ze aanzien als opbouwend. Ik heul en huil nooit mee met de massa enkel om reden dat ik steeds uitkom voor mijn overtuiging.
Ja-knikkers hebben meestal geen persoonlijk inzicht en huilen als wolven mee met de gemeenschap.
Ik herhaal hier dat de belichting tamelijk hard overkomt en sterk gaat aanleunen bij de uitbouw van een marmeren of koud-stalen beeldhouwwerk. Gezien het hier echter om een zacht, warm en teder onderwerp gaat opteer ik persoonlijk voor een mildere verlichting.
Nogmaals: prima shoot waarvoor mijn respect
Ik herhaal hier dat de belichting tamelijk hard overkomt en sterk gaat aanleunen bij de uitbouw van een marmeren of koud-stalen beeldhouwwerk. Gezien het hier echter om een zacht, warm en teder onderwerp gaat opteer ik persoonlijk voor een mildere verlichting.
Nogmaals: prima shoot waarvoor mijn respect
Henri
Geen probleem Henri.
Alleen mis ik 2 woorden in jouw zin, n.l. "voor mij".
Het is jouw mening en jouw smaak.
Als ik het in dit opzicht met jou eens zou zijn had ik het kontrast n.l. niet verhoogd op de manier zoals ik het nu gedaan heb.
En ik ben absoluut niet alwetend en in jouw optiek heb je gelijk.
Het enige punt is dat dit vrij werk is, dus ik bewerk het zoals ik het mooi vind op dat moment.
Zou dit voor een opdrachtgever zijn, dan zou ik zijn mening absoluut meenemen en misschien zelfs de bewerking aanpassen mits het MIJN plaat blijft. Dus een plaat waar ik ondanks aanpassingen achter kan staan.
En ik denk dat dit ook de kern is van veel discussies hier op BD.
Waarom heb je er dan niet de perfecte foto van gemaakt...?
Hier gaan veel opmerkingen over komen
Ook wat vreemd perspectief/vervorming naar beneden toe.
Ik las 5 min. geleden nog ergens "Trek nooit een rechtstaande vrouw vanaf hoger dan waist level". Je ziet hier waarom, denk ik...
Niet van je betere voor mij. Zelfs niet mooi genoeg om stiekem op de harde schijf te bewaren
Wel Marius, als ik dit lees,...dan ben jij zeker en vast ook een kandidaat voor het toekomstig kindertuin forum onderdeel!
Wat je hier gemaakt hebt is een heel sterk beeld, je hebt het gemaakt met JOUW gevoel,
JOUW interpretatie, en JOUW techniek,...en dat is heel goed dat je het zo deed !
Iets teveel contrast? iets te hard licht?... Is mogelijk...maar das MIJN gevoel,....enkele hele kleine foutjes met de schaduwen?
das ook mogelijk, maar das dan weer alleen MIJN interpretatie...enz, enz...
Mensen die hier alleen hun negativitijd komen neerschrijven...wel die wacht ik met
heeeeel veel plezier op om ons hier te tonen hoe het echt allemaal moet! ...ik heb
geen dikke nek, heb respect voor iedereen, en moet ook nog bijleren....the best is yet to come
Waarom heb je er dan niet de perfecte foto van gemaakt...?
Hier gaan veel opmerkingen over komen
Ook wat vreemd perspectief/vervorming naar beneden toe.
Ik las 5 min. geleden nog ergens "Trek nooit een rechtstaande vrouw vanaf hoger dan waist level". Je ziet hier waarom, denk ik...
Niet van je betere voor mij. Zelfs niet mooi genoeg om stiekem op de harde schijf te bewaren
Comment