Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Absoluut mooi model.
Ik ben niet weg van de foto. Het gelaat oogt helemaal niet scherp. Vooral de ogen zijn zo dof.
Maar misschien zie ik niet wat jij wou zien.
gelijk heb je, hij zag wat jij niet ziet
wees gerust dit was zijn bedoeling, en hij is wat mij betreft perfect geslaagd in zijn opzet.
voor mij een plaatje dat af is, nice job
Ik vind het een zeer geslaagde want ik kan de gevoelens van de maker waarnemen door de opname. Het tegenlicht kan ik ook smaken en het model is blijkbaar goed gestuurd. Dat de ogen niet scherp zijn zal wel een bedoeling hebben.... Een goede.
Oorspronkelijk geplaatst door lonely_driverBekijk bericht
gelijk heb je, hij zag wat jij niet ziet
wees gerust dit was zijn bedoeling, en hij is wat mij betreft perfect geslaagd in zijn opzet.
voor mij een plaatje dat af is, nice job
Jörgen, ik kijk meestal met verbazing en bewondering naar jouw werken maar dit kan ik niet zo goed smaken. Valt me op dat iedereen hier plotseling wel enthousiast is over de "onscherpte" terwijl dit, als er een andere naam onder had gestaan, gegarandeerd kritiek had gekregen.
Jörgen, niet verkeerd opvatten want ik ben nog steeds een grote fan en hier kun jij helemaal niets aan doen maar het stoort mij een beetje (de reacties).
Jörgen, ik kijk meestal met verbazing en bewondering naar jouw werken maar dit kan ik niet zo goed smaken. Valt me op dat iedereen hier plotseling wel enthousiast is over de "onscherpte" terwijl dit, als er een andere naam onder had gestaan, gegarandeerd kritiek had gekregen.
Jörgen, niet verkeerd opvatten want ik ben nog steeds een grote fan en hier kun jij helemaal niets aan doen maar het stoort mij een beetje (de reacties).
Groeten, Bert
Bert, moest je die onscherpte niet een beetje hebben, dan verdwijnt ook het effect van de waas die nu wordt gecreëerd door de backlight. En het is juist dat effect dat de plaat ansich leuk maakt om naar te kijken.
Thanks folks
Dit soort (extreme en experimentele) plaatjes zullen altijd zijn voor- en tegenstanders hebben. Dat geeft niet.
Bij tegenlicht krijg je vaak een overstraling en waas over de plaat, dus ja. Dat is bewust.
En bij F1.2 ISO500 een gloeilamp, invul, en een bewegend model zul je ook altijd 'onscherpte' en ruis hebben. Dus ja.. dat was ook bewust.
(het is ook niet echt onscherp, maar een combi van waas en DOF)
Voor mij is het het spelen met licht en effecten en dynamiek wat ik in deze serie zo leuk vind.
@Pete: Linkerbovenhoek was ook mijn enige twijfel. Dat is een stuk van haar arm. Uiteraard weg te poetsen maar omdat de plaat nagenoeg zo uit cam komt, heb ik dat laten zitten. But you got a point
@Lennert: True. Maar je kent dat wel. Model beweegt, je maakt een serie foto's en kiest dan toch voor die met de beste expressie.
Maar nogmaals... hou je niet in mbt je gedachten. Smaak is persoonlijk
Comment