Mooi weer en een enthousiast model ...meer moet dat niet zijn !
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Fun in the wood
Collapse
X
-
-
Re: Fun in the wood
Man man man toch.
Fun zal je wel gehad hebben.
Nu vraag ik mij wel af hoe jij tewerk gaat, laat me raden.- Je gaat met zo'n meisje wat stappen en zegt haar "doe maar wat onozel" en jij maakt daar dan foto's van.
- Je stuurt haar tot ze in de meest ongemakkelijke houding op een been staat te ballanceren en bijna omvalt, je zegt haar deze pose even aan te houden zodat je hier rustig een foto van kan maken.
- Het was eigenlijk geen model maar wel een loopster die even stopte om te stretchen, jij was per toeval in de buurt en nam hiervan een foto.
Neen sorry, ik vind dat je hier je model absoluut geen eer aandoet.
Je zegt zelf:
Mooi weer en een enthousiast model ...meer moet dat niet zijn !
-
Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk berichtMan man man toch.
Fun zal je wel gehad hebben.
Nu vraag ik mij wel af hoe jij tewerk gaat, laat me raden.- Je gaat met zo'n meisje wat stappen en zegt haar "doe maar wat onozel" en jij maakt daar dan foto's van.
- Je stuurt haar tot ze in de meest ongemakkelijke houding op een been staat te ballanceren en bijna omvalt, je zegt haar deze pose even aan te houden zodat je hier rustig een foto van kan maken.
- Het was eigenlijk geen model maar wel een loopster die even stopte om te stretchen, jij was per toeval in de buurt en nam hiervan een foto.
Neen sorry, ik vind dat je hier je model absoluut geen eer aandoet.
Je zegt zelf:
en toch maak je er niets beter van.
Reactie zegt NIKS over de foto , gewoon AFBREKEN , that's it ;nu, dat zijn we gewoon op dit forum .Kan aan de naam van de schrijver de reactie al voorspellen !
Comment
-
Tja, die reactie is mss wat grof, maar wij Belgen zijn niet anders gewend dan het in bochten wringen om iets duidelijk te maken. PhotogRAF veegt daar z'n laarzen aan precies.
Ik ga het dus ook niet zo grof willen zeggen, maar ik vind de foto ook niet echt "spreken". Je wilt hier precies fashion doen, maar het komt er niet... Ik krijg toch eerder het gevoel van een leuk kiekje, dan een foto. De pose is niet echt flaterend voor het model. En ik vind dergelijke achtergronden een beetje simpel... Of iets als: Ik-zoek-een-leuke-locatie-maar-weet-niks-anders. Sorry. Probeer eens een effe achtergrond. Een muur met een leuke structuur (sierpleister) ofzo.
En door die weg in je compo op te nemen, leidt je ook een beetje de aandacht van het model af. Kwestie styling moet je ook fan zijn van die tijgerprint... Ik ben dat niet... Maar dat is dan eerder persoonlijk.
Anyway, je hebt een leuk, spontaan model. Try again zou ik zeggen!
Keep it up!
Comment
-
Vind'm wel goed. Maar misschien had de fotograaf beter een stapje naar rechts gezet, dan krijg je: een weggetje dat beter in de achtergrond past, de rechte lijnen van de bomen meer naar de rand van de foto en het model minder centraal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk berichtWat een zielige reactie , de jaloezie druipt er gewoon af ;
Reactie zegt NIKS over de foto , gewoon AFBREKEN , that's it ;nu, dat zijn we gewoon op dit forum .Kan aan de naam van de schrijver de reactie al voorspellen !
Als je de mening van iemand anders niet kan verdragen zorg dan dat die foto's enkel op je eigen harde schijf blijven.
't Is trouwens goed bedoeld hoor, je zou uit de commentaren kunnen leren. En als het de goede kant op gaat zeg ik dat ook.
De reactie zegt heel veel over de foto en daarmee bedoel ik dat een goede foto wel iets meer is dan goed belichten en de scherpte op de juiste plaats, dat staat daar eigenlijk tussen de regels.
't Heeft niks met jalouzie te maken hoor, waarop zou ik jaloers moeten zijn trouwens?
Ik denk dat ik je antwoord al kan raden.
"Neen hoor geen gebrek aan modellen. Soms wel eens aan inspiratie maar dan maak ik niet de fout van toch maar wat foto's te maken".
Als je vindt dat deze kritiek echt onterecht is mag je altijd zelf proberen te verduidelijken waarom je deze foto zo goed vindt, wat maakt deze foto zo speciaal dat deze voor jou boven al de rest uitsteekt (showcase). Misschien kijk jij op een andere mannier en heeft deze foto toch wel iets bijzonder wat ik niet zie, maar dan lees ik dat graag.Last edited by photogRAF; 1 mei 2010, 12:14.
Comment
-
-
Voor mij niks mis mee hoor (ik heb hier dan ook geen 'rekening te vereffenen' misschien?)
Speelse foto van een elegant model in een lichtomgeving die vaak niet zo eenvoudig te beheersen valt. Goed gedaan Awacs!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk berichtik heb hier dan ook geen 'rekening te vereffenen' misschien?
Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk berichtSpeelse foto van een elegant model in een lichtomgeving die vaak niet zo eenvoudig te beheersen valt. Goed gedaan Awacs!
Over het model is al even min gezegd dat zij niet elegant zou zijn, het is enkel de wijze dat de fotograaf haar hier neerzet.
Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk berichtJe zou beter ZELFwat meer fotograferen en hier op dit forum tonen inplaats van het uit te leggen in het lang en het breed!
Comment
-
ik bewonder photograf om zijn standpunt te blijven verdedigen en te willen blijven uitleggen.. maar veel zin heeft het niet vrees ik.. de TS neemt toch niks aan van niemand..
OT: ik ben al blij dat je naar buiten bent gegaan.. Maar wat iedereen hier zo speciaal of moeilijk vind aan de belichting... ik zie het niet hoor.. maar ja ik ken dan ook niks van fotografie he
Ik denk dat het probleem eerder ligt bij het aansturen van de modellen, dat er daar iets fout zit.. De belichting is nooit iets mis mee, maar er is ook nooit iets aan.poof
Comment
-
-
Ik sluit me bij de mening van PhotogRAF aan.
Dit is showcase, ik vraag me af wat dit beeld boven de rest doet uitsteken voor de TS.
L.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk berichtIk sluit me bij de mening van PhotogRAF aan.
Dit is showcase, ik vraag me af wat dit beeld boven de rest doet uitsteken voor de TS.
L.
Vertel eens wat zinnigs inplaats van te volgen gelijk een bende koeien,kuddegeest en kliekvorming zoals gewoonlijk !
Comment
Comment