Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ellen

Model: Ellen C.

Exif:

Camera Model Canon EOS 5D Mark II
    Shooting Mode Manual Exposure
    Tv( Shutter Speed ) 1/125
    Av( Aperture Value ) 5.6
    Lens EF24-105mm f/4L IS USM
    Focal Length 105.0mm

Enjoy (or not)
    Last edited by DanielG; 24 april 2010, 14:56. Reden: Exif toegevoegd.

Re: Ellen

mooi hoor en doet verlangen.............naar meer.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dit kijkt zo zacht, eigenlijk mis ik wat scherpte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri VdV Bekijk bericht
        Dit kijkt zo zacht, eigenlijk mis ik wat scherpte.
        Dat was ik eerlijk gezegd ook aan het denken, als ik mijn beelden van de 5dII bekijk is dit toch niet echt scherp vrees ik ... of het moet tijdens het verkleinen misgelopen zijn, kan ook

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Scherp waar ie scherp moet zijn (op het oog), de bewuste keuze van diafragma 5.6 geeft een kleinere DOF.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Dat was ik eerlijk gezegd ook aan het denken, als ik mijn beelden van de 5dII bekijk is dit toch niet echt scherp vrees ik ... of het moet tijdens het verkleinen misgelopen zijn, kan ook

Mark
            ik hoop dat het mis ging met verkleinen.
            een 5D mkII kan zeker scherper beeld afleveren.

maar: de mijne heb ik 4keer moeten binnen doen voor die eindelijk scherpe foto's leverde. Daarom mijn eerste zin.

de foto is vrij standaard, waar zeker niets mis mee is. Ik maak er ook zo veel.
            wat me op valt: de vlek onder het rechter oog ( links in beeld dus )
            Een amateur maakt zich druk om scherpte
            een professioneel maakt zich druk in de verkoop
            een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven G. Bekijk bericht
              ik hoop dat het mis ging met verkleinen.
              een 5D mkII kan zeker scherper beeld afleveren.

maar: de mijne heb ik 4keer moeten binnen doen voor die eindelijk scherpe foto's leverde. Daarom mijn eerste zin.

de foto is vrij standaard, waar zeker niets mis mee is. Ik maak er ook zo veel.
              wat me op valt: de vlek onder het rechter oog ( links in beeld dus )
              Hier een versie op 900Pix verkleind. Zelfs in de 800Pix versie kan ik elk haartje tellen dus waar jullie die onscherpte (buiten de kleine DOF, 8cm volgens dofmaster) zien is mij een raadsel . In de onverkleinde versie is zelfs elke porie te tellen ....

Last edited by DanielG; 25 april 2010, 15:52.

Comment

ik vind de scherpte pirma. Ongeveer net wat ik krijg met de 24-105 op deze afstand.
                Gooi een 85 1.2 erop dan is ie 2 x zo scherp, maar daar zit een prijskaart aan.

Zelf zou ik deze wat anders croppen. Vertikaal zo op de lijn van de G in je naam en horizontaal een paar cm onder de ronde vouw van het kleed (net ff boven je naam). Krijg je niet zon 'hobbezak' effect (breed van onder) en staat het model minder centraal. Maar dat is persoonlijke smaak en/of voorkeur.

beeld is nice
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                  ik vind de scherpte pirma. Ongeveer net wat ik krijg met de 24-105 op deze afstand.
                  Gooi een 85 1.2 erop dan is ie 2 x zo scherp, maar daar zit een prijskaart aan.

Zelf zou ik deze wat anders croppen. Vertikaal zo op de lijn van de G in je naam en horizontaal een paar cm onder de ronde vouw van het kleed (net ff boven je naam). Krijg je niet zon 'hobbezak' effect (breed van onder) en staat het model minder centraal. Maar dat is persoonlijke smaak en/of voorkeur.

beeld is nice
                  Thx voor je reactie en de tips. Straks eens die crop bekijken. Die 85 1.2 is al heel lang een droom, misschien iets voor als ik groot ben

Greetz,
                  Daniël

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DanielG Bekijk bericht
                    Thx voor je reactie en de tips. Straks eens die crop bekijken. Die 85 1.2 is al heel lang een droom, misschien iets voor als ik groot ben

Greetz,
                    Daniël
                    Niet te lang over dromen hoor De 24-105 is mijn hoofdlens en niemand heeft ooit geklaagd
                    Maar als je close-ups maakt dan sja... maar bij halfbodies en full is de 105 een super lensje hoor ... heerlijk flexibel.
                    Als ik een dag met de 85mm gewerkt heb, ben ik total loss van het bewegen om een comp te maken (helaas geen zoom). Met de 105 zit ik op mijn krukje en doet de zoom zijn werk
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

Als een basisplaat goed is, kun je er alles mee. Altijd leuk om mee te spelen die crops. (durf te snijden maar laat je origineel intact uiteraard zodat je terug kan)

Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                        Mooie voorbeelden, 't is wel even wennen om door het hoofd te snijden. Wellicht ergens een ingebouwde rem
                        Je crop 4 is in mijn ogen de sterkste, bij een volgende shoot eens direct zo kadreren.
                        Ik apprecieer je positieve meedenken ten zeerste

Groetjes,
                        Daniël

Comment

Working...
                        X