Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw gedrocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw gedrocht

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
    Nee hoor.. ben beetje aan zoeken en experimenteren. Was ook visagie-oefenshoot voor mij
    Zijn zeker niet mijn beste platen hoor
    Horen dan beter thuis in fotobeoordeling, niet?

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
      Horen dan beter thuis in fotobeoordeling, niet?

Henri
      Mwuaa.. kan, maar Ik vind ze goed genoeg voor hier. Je zult er mee moeten leven, beste
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

Mwuaa.. kan, maar Ik vind ze goed genoeg voor hier. Je zult er mee moeten leven, beste
        Hier herken ik je niet meer! Kan er best mee leven maar ben wat teleurgesteld in je laatste bijdragen.
        Dacht dat alleen het beste goedgenoeg voor jou was. Hoop dat je snel je inzinking teboven komt.

Henri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl
          Beetje overdreven reactie, vind je niet???
          Nee hoor .. kan het nog veel erger

Ontopic: Vind dat je de laatste tijd zeer weinig variatie in je foto's toont. Misschien tijd voor iets nieuws?
          Ik laat tenminste wat zien

En als je dit............

Of dit:

Of dit:

Of dit:

Of dit:

..............weinig variatie vindt (en jup.. meeste zijn hier geweest) .... mag je me graag uitnodigen om jouw foto's te bekijken. Misschien kan ik er wat van leren wat jij onder variatie bedoeld?

Zo niet ... zeg gefundeerd over de foto wat je er van vindt (mooi of niet)... of zeg gewoon niets. Mag ook
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

ik vroeg me al af waarom het zolang duurde vooraleer tipsi en lala reageerden..

anyways..

@Danielsl, hoewel ik vroegere bewerkingen van Max vaak ook beter vond dan sommige van zijn laatste platen is niet hetzelfde als geen variatie..
            kijk bv. eens naar de avalon reeks.. miss wel binnen hetzelfde principe of stijl maar ik vind ze net super gevarieerd.. (welke ik trouwens top vind!)

En je ziet duidelijk dat er bij de laatste platen miss wat meer geprobeerd of geexperimenteerd wordt.. maar als je dat niet probeert dan krijg je ook nooit vernieuwing of originaliteit.

En als daar dan vastgeroeste personen (vaak dezelfde) dan telkens een weinig doordachte of even vastgeroeste mening aan lappen krijg je wel eens een oplawaai als het wat veel wordt

maja ignorance is bliss.
            poof

Comment

@ Max : Een mooie plaat, het model vind ik iets te beenderig maar dat is persoonlijke voorkeur en de voorkeur van de huidige "modellenwereld". En blijf experimenteren, zo leer je je grenzen verleggen en word je alleen maar beter. Wou dat ik het kon en of het inzicht/tijd had.

@ de negatievelingen : Wat doet deze man in hemelsnaam verkeerd, hij experimenteerd en schaamt er zich niet in. Er staan hier slechtere foto's.
              En toch proberen sommige hem met de grond gelijk te maken... jaloers?
              Horen we hier niet van elkaar te leren en eventueel ideen op te doen om zelf te proberen, na deze foto heb ik weer iets op men lijstje "te proberen" dingen staan.
              Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
              Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

Los van de foto, want daar kan ik in mijn beperkte kennis geen oordeel van geven (vind hem mooi, maar kan niet zeggen waarom)...

Vallen mij in dit hoekje twee dingen op...

1. Aangezien in dit hoekje niet alleen de foto genomen wordt door de fotograaf, maar ook de scene door de fotograaf neergezet wordt moet de fotograaf hier steeds vaker niet enkel het technisch vlak van de foto "verdedigen" maar ook de keuze van de scene. Nu...als er tips of punten van kritiek zijn die diezelfde scene beter kunnen maken, dan moet die zeer zeker gegeven kunnen worden...maar steeds vaker zie ik, helaas, dat de scene (onbedoeld, onbegrepen of doelbewust) tot de grond toe afgekraakt wordt of volledig buiten zijn kader geplaatst...dan vraag ik me wel eens af of dit een fotografie forum is...of dat men het model en de (goede) smaak van de fotograaf komt beoordelen. Ik zou zeggen, stick to the picture..! Daarnaast een "lesje" in het geven van feedback, kritiek wordt veel beter geaccepteerd als je óók de punten die je wel mooi vind aan de foto kan toelichten.

2. De fotografen die "onbegrepen" foto's plaatsen zoeken het hier (nu) ook op. Was hier enkel de foto geplaatst zonder de verwijzing naar "het gedrocht" dan had de discussie wellicht een heel andere wending gekregen. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen als Jorg het even zat zijn...maar de reacties worden op deze manier ook uitgelokt natuurlijk...en dan moet je...naar mijn idee...ook niet verbaasd zijn als je ze krijgt...leven en laten leven...zo heel moeilijk is dat eigenlijk niet En het expirimenteren in showcase? Helemaal niets mis mee...als je enkel nog "oeehs en aahs" op je foto's krijgt leer je ook niets...maar vanuit de "expirimenten" wil je natuurlijk wel kunnen leren...en de beste kritieken krijg je toch hier...let daar als lezer ook op zou ik zeggen, dat je kritiek een meerwaarde heeft voor degene die de foto geplaatst heeft (daarom reageer ik zelf ook weinig tot niet, maar lees wel veel...ook om er van te leren), waardoor hij "een zelfde" foto de volgende keer nog beter kan maken...en niet dat hij moet stoppen met het maken van dat soort foto's.

Een snelle blik op de site van Jörgen zegt je al snel dat deze man echt wel foto's kan maken...en niet enkel in de studio...respecteer dan dat deze man verder wil leren en daarvoor buiten de kaders moet treden...en stem je kritiek daar ook op af.

Conclusie: Zeggen dat is niet goed of mooi is kan iedereen...maar zeggen hoe je dat een volgende keer kan verbeteren is een kunst (die velen hier zeker beheersen...) gebruik die kunst dan ook...of zwijg en hou het negatieve voor jezelf

PS..: Dit is geen aanval of wijzend vingertje naar mensen specifiek in dit topic, maar naar de hele voorgeschiedenis...kijk allemaal eens goed in de spiegel...lach...zie de mooie dingen in het leven en relativeer een forum als deze
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Henri. Je hebt gelijk. Mijn Amsterdamse achtergrond en lichte ontvlambaarheid wil nog wel eens de overhand nemen. Dat je geen idioot bent, weet ik ook wel.
                  En je plasser zal het vast nog wel doen. Dus excuus.
                  Maar ik zie je zelden in mijn topics en kom niet alleen stoken als je een open doel ziet. En dat geldt voor meerdere mensen hier.

Jeroen slaat natuurlijk de spijker op zijn kop.
                  Titel in combi met een 'experimenteel' plaatje is op een forum als BD natuurlijk vragen om 2 pagina's modder en veel popcorn.
                  Maar goed. Ik werd door een BD-lid bestempeld van het schieten van 'experimentele gedrochten' ... dus vandaar.

Feit blijft, dat ik mijn platen nog steeds SC waardig vind. Ook al is het experimenteel..
                  En nee, ik hoef geen oe's en aa's. Dat weten jullie ook anders post ik deze platen niet.
                  Iedereen mag zijn/haar mening geven maar zie graag een 'waarom'.

Wat mij echter stoort is soms de 'onkunde' van mensen als ze een plaat mooi vinden of afkraken. (weet niet of onkunde hier het juiste woord is)

Ik bedoel meer van ... 'ik vind dit zelf niet mooi', dus daarom is hij niet goed, En dat klopt niet. ( En dit slaat niet alleen op deze/mijn plaat)

En als het idd niet goed zou zijn, hoor ik wel graag waarom dan niet. Dan heb je een eerlijke discussie. (zie bijv. reactie van Gakrid. Hij vind effect niet mooi, sprieten storen enz. Prima reactie. Daar kan je wat mee)

@Jr52... sorry, maar ik ben niet het type op openlucht-Nike's die braaf de andere wang toekeert. Wie kaatst, krijgt hem hard terug ... op z'n Hollands
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Bij deze heb je enkele keren vergeten om de grijskaart weg te nemen

Anyway, knappe foto toch!

Comment

Henri. Je hebt gelijk. Mijn Amsterdamse achtergrond en lichte ontvlambaarheid ..... Dus excuus.
                      Beste Jörgen,
                      - Excuses aanvaard.
                      - Mijn princiepe is: niet altijd verder schouderklopjes te geven of who's en wha's te slaken bij iedere posting. Velen doen dit uit kuddegeest en pseudo fan(club)atisme en ook omdat poster erop uit is alsof hij (zij) verslaafd is aan zijn (haar) dagelijkse "drug" of lauwerkrans.
                      - Ik volg wel de postings en als ik merk dat er een beloftevolle bijdrage is, zal ik wel reageren. Ook als ik merk dat iemand voor- of achteruitgang maakt zal ik mijn mening geven en proberen met raadgevingen dat te ondersteunen.
                      - Ik zal ook ingrijpen als bepaalde zaken uit de hand lopen (forumwetten, schunnige taal, ongeoorloofde publiciteit of gemaskerde P.R., e.d. meer)
                      - Om die reden kom ik dus zelden commentaar geven bij gevestigde waarden, zoals de jouwe beste Jörgen.
                      - on topic: ik heb je bijdrage hier niet afgebroken zoals sommigen laten doorschemeren, maar enkel erop gewezen dat experimenten waarover je beoordeling vraagt beter passen in een ander forumonderdeel; en dat is absoluut niet pejoratief bedoeld.
                      -conclusie:
                      1. spons erover en even goeie vrienden
                      2. leer verder van je experimenten en blijf ons klasse-opnames posten.

Henri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                        ; en dat is absoluut niet pejoratief bedoeld.
                        -conclusie:
                        1. spons erover en even goeie vrienden
                        2. leer verder van je experimenten en blijf ons klasse-opnames posten.

Henri
                        Deal.

(ps... soms kan taalbarriere en intepretatie van woorden problemen opleveren. Het woord 'inzinking' is in mijn persoonlijke omgeving/situatie geen leuk begrip. En als ik enthousiast probeer vooruit te komen door te zoeken en te experimenteren en mijn platen worden dan vergeleken met een neverousbreakdown, kun je je voorstellen dat het vlammetje even op hoog stodnd. Verdere uitleg hierover hoef ik hier niet te geven. Maar dan weet je ongeveer hoe of wat )

Back on topic.
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

Comment

zonder al de zever te lezen: nice man!
                          No rules. Great shots.
                          -

Comment

los van al het gezeik wat hier te lezen is vind ik dit een knappe foto (de eerste dan welteverstaan )...

lijntjes zijn er niet altijd om binnen te kleuren maar het mag er wel eens overgaan de omzetting, de beweging in het knappe model & de ruis dragen bij tot een hele mooie foto

Knap werk Jorgen!
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

Comment

Mod : Alle replies die helemaal niks met de foto te hadden werden verwijderd!
                              Graag nu verder on-topic.
                              BD0910BE

Comment

Working...
                              X