Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Beetje vreemde opmerking vind ik : schaduw op het gelaat zou dan toch ook helemaal anders vallen (nu hebben we rechts toch een mooie) ?
Je mag het best vreemd vinden hoor..maar ik heb gewoon zo mijn twijfels over de plaats van de schaduw onder de neus...als de schaduwen zachter waren geweest, zou dit minder opvallen. Het is slechts mijn mening en ondanks de harde schaduwen vind ik het een zeer mooi portret. (die ogen...prachtig!)
Ik ga ervan uit dat lockdriver met zijn comment wil zeggen omdat iedereen een opmerking heeft over de schaduwen ik maar moet toegeven dat het een fout is... omdat "iedereen" het vind.. als ik het verkeerd interpreteer.. my bad.
1) Ik ben al meer dan lang genoeg met fotografie bezig om te weten wat er gebeurd met mijn licht.. waardoor zelfs de grootste beginner tijdens de shoot die schaduwen ziet... Ik heb het er voor gedaan met 1 enkele snoot als lichtbron. Dus ja ik heb deze shot genomen met de bedoeling in z/w te werken en ja de schaduwen zijn ook de bedoeling.
@monica: ik heb er ook met schaduw zoals jij bedoeld.. maja ik had er maar eentje snel gekozen tijdens de shoot en begonnen ad bewerking toen k ah wachten was op de styling ect... Dan na de shoot verder afgewerkt en gepost..
2) Als de foto belicht zou zijn zoals jullie verwachten of willen dan bekom je een typisch beautyshot. En dat wou ik niet.
Bij deze nog een voor en na van dezelfde shoot.. links recht out of the box. en rechts een beautybewerking met de bedoeling het zo "naturelle" mogelijk te houden. heel veel detail werk maar niks structureel of onnatuurlijk.. (naar mijn mening)
Je hebt daar wel een punt...want als je de schaduw onder de neus recht gehad zou hebben, zouden er geen schaduwen in de rest van het gelaat zijn geweest.
Ik moet ook eerlijk toegeven dat hoe langer ik naar de foto kijk, hoe mooier hij wordt.
Waarschijnlijk ben ik erg geconditioneerd wat betreft schaduwen
Dat je weet waar je het over hebt en weet wat je doet....dat blijkt wel uit vorige foto's.
Heerlijke plaat met een hele mooie toonschaal en een fijne dof.
Ik zie veel commentaar op de schaduwen cq de hardheid ervan maar in mijn optiek is dat juist de kracht van deze foto, juist door die schaduwpartijen wordt het gezicht mooi geshaped en krijgt de foto de prachtige sfeer die hij nu heeft.
Eén van mij (fotografie) lijfspreuken is overigens dat een goede fotograaf te herkennen is aan zijn/haar gebruik van schaduwen dus bij mij kan je sowieso niet stuk met een foto als deze
Comment