Als we dan toch met tegenlicht bezig zijn
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
[NSFW] Voor Olof
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: [NSFW] Voor Olof
Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk berichtje bent de lighting setup vergeten
overigens vind ik de foto wel very nice !
Greetz,
TravelToy
iig 2 lampen hier. Dacht een strip en een dish.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
-
Daar zag je achtergrond er nog iets strakker uit...
Nice.| EOS 1D MarkIII | EOS 1Ds MarkIII | EOS 5D Mark II & WFT-E4|ELINCHROM STUDIO |
| 24-70 mm f/2.8 L | 70-200 mm f/4 L IS |16-35 mm f/2.8 L II| 100-400 mm f/4.5 L IS|EF 2 X II|
Comment
-
-
Zeer knappe plaat en dito belichting.
Persoonlijk had ik het model iets verder van de achtergrond geplaatst om de achtergrond donkerder te krijgen, krijg je wat mij betreft toch een nog ietsjes mysterieuzer effect.
Maar dit doet zeker geen afbreuk aan deze plaat
Grtz. Peter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk berichtowja.. uhmm.. jeuh.. das al bijna jaar geleden. Uhmm..
iig 2 lampen hier. Dacht een strip en een dish.
Striplicht (lange softbox?) boven, en wat achter het model ?
Een dish links achter, een metertje hoger dan het tafelblad ?
De onderkant van haar linkervoet wordt opgelicht door de reflectie van het tafelblad ?
(ik vind het dus wreed moeilijk om het licht in een foto te "lezen" hé!)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door unick Bekijk berichtAi, zou je toch nog ietsje preciezer willen zijn, want ik probeer het te snappen maar 't lukt niet
Striplicht (lange softbox?) boven, en wat achter het model ?
Een dish links achter, een metertje hoger dan het tafelblad ?
De onderkant van haar linkervoet wordt opgelicht door de reflectie van het tafelblad ?
(ik vind het dus wreed moeilijk om het licht in een foto te "lezen" hé!)
Maar als je goed kijkt is lamp rechts, hoog 45 gr schuin op been/borst.
Links is lager omdat onderkant dijbeen wordt belicht. Dus die scheen iets naar boven.
De belichting was achter het model (tikkie voren gericht) omdat je aan de voorzijde schaduw hebt.
Licht moet smal zijn geweest omdat er nagenoeg geen spreiding is zoals bij Olof zijn plaat. Daar is het licht heel difuus en zacht gespreid door de plu.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
mooi foto, blijkbaar de trend voor zwart-wit en rare poses de laatste tijdCanon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII
Comment
-
-
-
Knappe plaat hoor! En geen "bolletjes" in de achtergrond!Greetz, Evolutionneke
Comment
-
Heel COOL
HenkKijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
(BD1383NL)
Comment
-
Licht lezen is eigenlijk niet moeilijk, je moet door oefenen en nog eens oefenen leren. Ook je eigen werken analyseren en je studiobelichting telkens uitmeten bij gebruik. Dat is toch het mooist bij studio-opnames. Eens je dit onder de knie hebt kan je je volledig focussen op je model. Deze opname is een schitterend schoolvoorbeeld daarvan.
Oja, de pose is heel boeiend bij deze opname, 'kzal hem ook eens uitproberen in lowkey.
Groeten Nies
Comment
Comment