Daar zag je achtergrond er nog iets strakker uit...
Nice.
| EOS 1D MarkIII | EOS 1Ds MarkIII | EOS 5D Mark II & WFT-E4|ELINCHROM STUDIO |
| 24-70 mm f/2.8 L | 70-200 mm f/4 L IS |16-35 mm f/2.8 L II| 100-400 mm f/4.5 L IS|EF 2 X II|
Zeer knappe plaat en dito belichting.
Persoonlijk had ik het model iets verder van de achtergrond geplaatst om de achtergrond donkerder te krijgen, krijg je wat mij betreft toch een nog ietsjes mysterieuzer effect.
owja.. uhmm.. jeuh.. das al bijna jaar geleden. Uhmm..
iig 2 lampen hier. Dacht een strip en een dish.
Ai, zou je toch nog ietsje preciezer willen zijn, want ik probeer het te snappen maar 't lukt niet
Striplicht (lange softbox?) boven, en wat achter het model ?
Een dish links achter, een metertje hoger dan het tafelblad ?
De onderkant van haar linkervoet wordt opgelicht door de reflectie van het tafelblad ?
(ik vind het dus wreed moeilijk om het licht in een foto te "lezen" hé!)
Ai, zou je toch nog ietsje preciezer willen zijn, want ik probeer het te snappen maar 't lukt niet
Striplicht (lange softbox?) boven, en wat achter het model ?
Een dish links achter, een metertje hoger dan het tafelblad ?
De onderkant van haar linkervoet wordt opgelicht door de reflectie van het tafelblad ?
(ik vind het dus wreed moeilijk om het licht in een foto te "lezen" hé!)
lol.. en ik vind het wreed moeilijk om me dit nog te herinneren hahaha.
Maar als je goed kijkt is lamp rechts, hoog 45 gr schuin op been/borst.
Links is lager omdat onderkant dijbeen wordt belicht. Dus die scheen iets naar boven.
De belichting was achter het model (tikkie voren gericht) omdat je aan de voorzijde schaduw hebt.
Licht moet smal zijn geweest omdat er nagenoeg geen spreiding is zoals bij Olof zijn plaat. Daar is het licht heel difuus en zacht gespreid door de plu.
Licht lezen is eigenlijk niet moeilijk, je moet door oefenen en nog eens oefenen leren. Ook je eigen werken analyseren en je studiobelichting telkens uitmeten bij gebruik. Dat is toch het mooist bij studio-opnames. Eens je dit onder de knie hebt kan je je volledig focussen op je model. Deze opname is een schitterend schoolvoorbeeld daarvan.
Oja, de pose is heel boeiend bij deze opname, 'kzal hem ook eens uitproberen in lowkey.
Comment