Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Perfection

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Perfection

@awacs457 en @jim007,
    zouden jullie aub de hele BD-gemeenschap een plezier willen doen,
    en niet meer tussenkomen in elkaars topic.
    Het is duidelijk dat er elders dingen gebeuren waardoor jullie hier het forum komen verzieken.

Dit werd ook aan beide heren via PM gevraagd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
      En zo krijg je van die topics met alleen maar "mooi" in al zijn mogelijke vormen. "Perfecte foto's" zo blijkt dan want er wordt geen krtiek op gegeven.
      onzin...Ik bedoel: als je elkaar niet mag en elkaars topics misbruikt om je gram te halen: negeer elkaar dan aub. Tuurlijk is het belangrijk om kritisch te zijn, maar dat kan op een respectvolle manier, zonder de fotograaf te kleineren.

Comment

Ik volg trouwens Robby zijn comments....er oogt weinig, beter gezegd niets naturel aan deze foto. En of het nu de bewerking is of de poederdoos die over haar heen gevallen is. Ik vind het ook niet mooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          onzin...Ik bedoel: als je elkaar niet mag en elkaars topics misbruikt om je gram te halen: negeer elkaar dan aub. Tuurlijk is het belangrijk om kritisch te zijn, maar dat kan op een respectvolle manier, zonder de fotograaf te kleineren.
          Ik kijk alleen naar dit topic - ik ga niet gaan snuisteren naar andere topics van beide leden - en als ik die eerste comment hier van awacs lees, zie ik geen probleem. Hij zegt ook wat anderen na hem zeggen. Jims reactie hierboven vind ik dan zielig. Als hij echt die succesvolle fotograaf is die niets meer hoeft bij te leren, dan zou hij nooit zo gefrustreerd en kinderachtig reageren op een simpel berichtje ergens op een internetforum.

Als het dan echt zo erg is tussen beide, het is dan de kunst om gewoon de andere te negeren, ipv hier in het zicht van iedereen laag bij de gronds te gaan doen. Pijnlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jim007 Bekijk bericht
            mister noel of awacks wat dan ook nooit of nooit ga jij mij iets kunnen leren
            nu zou ge best es da lees brilleke opzette he en goed volgen 1 geluk voor u da ge me niet ken want had u al lang es op u plaats gezet dat is al jaren op andere forums vroeger voor te beginnen dat gij een stuk kunt balken man das nie normaal.
            2de het word stilaan tijd dat gij eens inziet waarmee gij bezig zijt en best u ne andere hobby zoekt , ik word tenminste betaald voor menne troep gij ni en da zegt al meer dan genoeg om nog ma te zwijgen over de prijzen dat ik behaald heb denkt gij nu echt da ik me iets aantrek van uwe zever da gij neerschrijft niks man helemaal niets
            en nu mag iedereen weer denken hij is weer daar met zen onbeschofte praat trek het me niet aan ben stilaan zijn gezeik moe aant worden als ge geen verschil ziet tussen zilver of zw trek dan 2 aquariums bij over u ogen
            Ik denk eerlijk gezegd dat iedereen hier van iedereen wat kan leren. Niemand is tenslotte perfect.
            Zeggen dat Noël een andere hobby moet zoeken vind ik er nu eens meer dan dik over se !!!
            Ik vind die ietswat ouderwetse portretjes ook niet echt mooi om zien, maar als je wat van fotografie kent dan moet je wel zien dat die man zeer goed weet met wat hij bezig is. Hij kent en ziet goed licht. Zijn portretten zijn altijd zeer goed verzorgd. En dan kan je misschien wel concluderen dat het niet je smaak is (en nog eens, ook zeker niet altijd die van mij ), maar om te zeggen dat die man niets kent van fotografie, tja daar trek ik toch mijn conclusies uit.

Zelf vind ik dat jouw foto's "meestal" (dus nieta altijd) van zeer goede kwaiteit zijn, maar dat is absoluut GEEN reden om uit de hoogte te doen. En als ik de inleidingen van je postings bekijk, valt soms mijn broek bijna af.
            Je hebt zelf ooit in een topic gezegd dat het wereldje van de modefotografie in België een klein wereldje, dus toch opletten met wat je schrijft op openbare forums hoor.

Dat je betaald wordt voor jou foto's is goed voor jou, hoewel ik en andere fotografen die ons blauw betalen aan belastingen, correct BTW afdragen en veel te veel RSZ betalen ons toch afvragen hoe jij in godsnaam dan wordt betaald. Is het net zoals deze foto grijs of is het dan toch "zwart"-wit. Het rare is dat niemand in de modekringen weet dat jij een beroepsfotograaf bent en dat er ook nergens een btwnummer terug te vinden van jou. Hoe factureer jij in godsnaam dan aan je klanten

En kom nu aub niet af met je modellenbureau "spotted", want volgens de gegevens van Graydon is dat gesloten en in vereffening.
            Er zijn zelfs collega fotografen van ons die beweren dat jij deels van een werkloosheidsuitkering leeft. Dus oppassen met wat je zegt want dat zet bij sommigen toch een beetje kwaad bloed hoor (en dan spreek ik in dit geval niet voor mezelf, want ik kan best de zon in het water zien schijnen). Maar de eerlijkheid gebied me toch te zeggen dat het me wel stoort dat diegenen die correct belastingen en btw betalen mee moeten opdraaien voor anderen die dit niet doen.

Ik hoop voor jou eigenlijk van harte dat de geruchtenmolen in de wandelgangen niet correct zijn, want anders vind ik dit allemaal maar zielig.

En wees nu allemaal wat vriendelijker tegen mekaar, het is tenslotte Kerst
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Zo...dat is uit de lucht. Goed verwoord Pete.
              Neemt niet weg dat Awacs ook beter de confrontatie uit de weg kan gaan, hij zoekt het ook behoorlijk op
              zow....next
              Last edited by Monica; 27 december 2009, 15:37.

Comment

Ik zal je gerust stellen ik betaal mij ook blauw aan belastingen en rsz je bent niet de enige en wat spotted betreft dat is idd afgesloten maar ondertussen heb ik een ander bedrijf gestart en ik heb denk ik sinds mijn 20ste jaar 6 maanden op de dop gestaan dus nee ik leef niet van uitkeringen

mijn reactie op awacks is omdat ik al vanaf ik begonnen ben met fotograferen zo'n 10 jar terug hij constant mij zit af te breken en gisteren had ik der stijf genoeg van is begonnen op photograaf.be modellennet hier enz ik geef anders zelf nooit commentaar bij niemand niet

en geruchten die zullen altijd de ronde doen wanneer dan ook das iets waarmee ik al lang heb leren leven ist niet over mijn relatie dan ist over iets anders dus ja

ik word dus ook niet gespaard door de BTW en RSZ geen nood

Comment

Ik zal je gerust stellen ik betaal mij ook blauw aan belastingen en rsz je bent niet de enige en wat spotted betreft dat is idd afgesloten maar ondertussen heb ik een ander bedrijf gestart en ik heb denk ik sinds mijn 20ste jaar 6 maanden op de dop gestaan dus nee ik leef niet van uitkeringen

mijn reactie op awacks is omdat ik al vanaf ik begonnen ben met fotograferen zo'n 10 jar terug hij constant mij zit af te breken en gisteren had ik der stijf genoeg van is begonnen op photograaf.be modellennet hier enz ik geef anders zelf nooit commentaar bij niemand niet

en geruchten die zullen altijd de ronde doen wanneer dan ook das iets waarmee ik al lang heb leren leven ist niet over mijn relatie dan ist over iets anders dus ja

ik word dus ook niet gespaard door de BTW en RSZ geen nood
                  Ok, geen probleem. Mogen we misschien ook de naam van het nieuwe bedrijf ? Just out of curiosity
                  www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                    Ok, geen probleem. Mogen we misschien ook de naam van het nieuwe bedrijf ? Just out of curiosity
                    binnenkort komt alles dervan online klein beetje geduld nog het is een overkoepeld mode bedrijf styledust noemt het

Comment

(...)ik geef anders zelf nooit commentaar bij niemand niet
                      (...)
                      Misschien zou je dat wel eens moeten doen. Actieve forumdeelname heet zoiets
                      Veel mensen snakken hier naar tips en truks van de betere fotografen.
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                        Misschien zou je dat wel eens moeten doen. Actieve forumdeelname heet zoiets
                        Veel mensen snakken hier naar tips en truks van de betere fotografen.
                        Idd
                        en niet alleen bij showcase, in fotobeoordeling of beginnershoek hebben ze de hulp nog harder nodig..
                        soms denk ik dat ze hier bang hebben dat de concurrentie te goed word
                        No rules. Great shots.
                        -

Comment

Amai, eindelijk tot hier geraakt, maar nu herinner ik me zelfs niet meer hoe de foto eruit ziet....

Allez kom, eens eventjes terug gaan kijken.

Ik vind het op zich wel een mooie foto (compo, belichting). En ik houd wel van die belichting die zichtbaar is in haar ogen, maar vraag me toch ook af wat je bedoelt met "Naturel portrait".

Voor mij wringt de schouder om 2 redenen :
                          - Toch wel die sproeten... ik kan me niet voorstellen dat deze mooie meid, niet een paar leuke sproetjes in haar gezicht heeft en vraag me af of het niet beter zou zijn om de schouder ook wat op te poetsen... maar dat nog tot daar toe.
                          - In het gezicht zijn er een aantal highlights te zien (bvb puntje van de neus en de neusbrug), die ik op haar schouder niet terug vind, en die volgens mij in deze pose toch ook daar zichtbaar zouden moeten zijn. Het woord inconsistentie weegt te zwaar, maar ik vind het moeilijk om het anders te formuleren.
                          Dit verschil geeft me dus wel het gevoel dat er serieus hard aan het gezicht gewerkt is.

Pas op, ook maar gewoon de commentaar van een beginnend amateurke he.
                          Mvg,David
                          [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Working...
                          X