Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De update geeft mij een warmer gevoel , ik kan het niet goed uitleggen.
Ik vond de kleuren bij de eerste niet helemaal samen passen, mooier in zw/w, maar na je uitleg van het kamertje van de baby, snap ik zeker de opstelling hoor. Die foto's zullen er prachtig in passen !!
Ik heb even Pete's LR idee gedaan en ik vind het idd mooier met de meer gesatureerde kleuren. Da's smaak.
Verder durf ik al niet te veel te zeggen ivm kleuren (alleen hoe ik ze zie) omdat ik ook twijfel aan mijn scherm. Dus neem wat de profs zeggen maar als waarheid
is gewoon hardstikke leuk. Kleurtjes zijn zacht en subtiel en daar houd ik wel van.
Ben het wel eens met Jorgen over de huidtint; daar zou je nog iets mee kunnen doen.
Maar verder, proficiat met de foto's en het model.
groeten, Bert
O ja, lees ik da goed dat je pas een half jaar fotografeert ???? Moet een vergissing zijn.
Yeps....7 maanden geleden nu
Ik kwam hier eind maart, had net de eerste foto's met mijn 10D geschoten. In de beginnershoek heb ik onwijs veel goede adviezen gehad, van Pascal, Bouk, Chris, Rob, gNo...noem ze maar op. En door veel te lezen en adviezen te volgen kom je echt een eind. Ik wist toen niet eens wat een diafragma was Te erg eigenlijk.
We mopperen allemaal wel eens op BD...maar alles wat ik nu weet, heb ik hier geleerd....door jullie. Oh...een workshop, die ik gevolgd heb bij Jorgen in september, heeft me ook wel een klein beetje geholpen
Nu moet ik echt eens Fotoshop in gaan duiken, want dat is niet mijn sterkste ding.
Thanks allemaal!
Ik denk dat de boosdoener voor de mensen die de kleuren niet mooi vinden, het groen van de achtergrond.
Maar zoals HENK zegt als het wit en het grijs goed is dan is de rest ook goed.
Nu mijn mening
Foto 1 Met Tijgertje. Schattige foto die de ouders zeker aan de muur willen hangen.
Ik heb er één minpuntje aan op te merken.
Ik vind dat de schaduwen in het gezichtje wat harder moeten zijn.
Ik zeg dit nu omdat ik bij deze foto denk" ocharme die sukkelaar slapen bij zoveel licht"
Als er meer schaduwen waren, maakte het de foto veel knusser. Het zijn ooh de schaduwen die het gezicht maken. Nu vind ik het gezicht iets te egaalen kan het gezicht niet opboksen tegen de achtergrond.
Ik vind de kleuren goed
Foto 2 vind ik wel denk ik dat een iets lager standpunt beter was geweest.
In tegenstelling met foto 1 zijn de schaduwen hier wel goed; Mischien het gezicht wat wegdraaien van het licht. Niet te veel.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Robby, ik denk dat je gelijk hebt. De kleuren zitten voor mij goed, maar ik vind het gezichtje ook wat te egaal belicht. Pete had ook nog wat goede tips voor me.
Ik ga morgen even pielen aan de foto.
Tof..bedankt voor de hulp! Ik wil de foto natuurlijk zo goed mogelijk afleveren aan mijn vriendinnetje en haar kereltje (2 kereltjes nu)
Wat bedoel je met shadow-recovering? De nabewerking is namelijk minimaal, ik heb niets aan de schaduw gedaan Misschien moet ik de foto's wel meer satureren, aangezien ik in RAW schiet?
Comment