Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Oei, nu begrijp ik waarom je in showcase post en niet in beoordeling.
Je vraagt om commentaar en bemerkingen, maar kan er precies niet goed tegen
Je ziet hopelijk zelf toch ook dat die kleurtemperatuur van die foto's compleet fout zijn.
Ik kan best wel wat kritiek verdragen hoor, maar...
Je ziet hopelijk zelf toch ook dat de mannier waarop je uw kritiek uit denegrerend en respectloos is...
'Cuddles' en 'erq' geven ook kritiek, de kleurtemperatuur van hun bericht is echter een stuk aangenamer.
Showcase is bij mijn weten bestemd voor foto's waarover de fotograaf (bij U dan misschien met grote F) zelf tevreden is. Niet iedereen heeft evenveel ervaring en dito materiaal. De melding dat mijn beste foto's het kiekjesalbum nog niet waard zijn is heus niet motiverend en brengt mij ook niet veel bij.
Dergelijke opmerkingen verzieken dit forum.
Ik ben dus vragende partij voor commentaar en suggesties maar niet op die mannier.
Vindt U dat nodig, geen probleem, maar kom dan niet klagen als de bal wordt teruggespeeld.
Wat betekent de naam Alana? Bekijk de betekenis, herkomst, populariteitsgrafieken en reacties op de naam Alana...
grt,bouk.
Dàt begrijp ik nu niet, zie. Ik heb even op je link geklikt, Mijnheer Bouk. Wat ziet mijn lodderig oog :
"Alana is een Keltische meisjesnaam.
De betekenis van de naam is `Hawaiiaanse eerlijke, beeldschoon, offer`."
---------------
De Kelten zijn een nogal "oud volkje". Een oud volk dat leefde "vér voor den tijd der moderne communicatiemiddelen". Om je een voorbeeld te geven : hun gsm's werkten nog op...turf !!! Ze hadden maar een bereik van ene boogscheute !
En dus rijst (reist ?) de vraag : maar hoe wisten die Kelten nu van de Hawaïanen af ??
Pendelden ze soms op en af met Ryan Air om om de zoveel maand de banden te onderhouden ? (banden in de zin van "familiebanden", uiteraard niét de banden op de beroemde Keltische bolides).
---------------
Ik voel het : dit wordt een moeilijke dag voor mij...
---------------
Aan de TS : je 3e foto vind ik de beste.
Ik heb het gevoel dat witbalans en kleurtoning niet goed zijn. Je vraagt of het doek toch wit is, maar voor mij oogt die grijs, zeker niet wit.
Heb je in RAW getrokken, want dan heb je wel nog wat nabewerkingsmogelijkheden.
De eerste vind ik de leukste, maar ik mis scherpte Wat zijn de exif?
Ik heb het gevoel dat witbalans en kleurtoning niet goed zijn. Je vraagt of het doek toch wit is, maar voor mij oogt die grijs, zeker niet wit.
Heb je in RAW getrokken, want dan heb je wel nog wat nabewerkingsmogelijkheden.
De eerste vind ik de leukste, maar ik mis scherpte Wat zijn de exif?
Ik heb de foto's zowel in RAW als JPG.
Ik heb al geprobeerd via het raw-bestand betere resultaten te bekomen (voor in het kiekjesalbum dan ).
Foto's worden bij mij bewerkt via GIMP + extra plug in voor RAW.
Ik ken er echter nog te weinig van om één en ander goed te krijgen.
Als er liefhebbers zich geroepen voelen...
Comment