Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Number 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Number 8

Ik heb wel een zwak voor surreeële of absurde foto's, maar hier zie ik te weinig die mij, zoals andere zeggen, een verhaal zouden kunnen geven. En het vervormd hoofd blijft niet mooi om naar te zien.

Was nu één van de vrouwen een man, of was de kledij verschillend zodat je kon zien of fantaseren dat er iets gaande was. Of had één van de twee een bloedneus. Of de rechtstaande vrouw laten kijken naar de vrouw op de grond, nu kijkt ze maar op oneindig, poserend voor een foto. Ik zeg maar iets.
    Of zagen we attributen (een mes? een deegrol? Een pistool? Een cactus? Een zakje cocaïne? Dollarbiljetten? Een predictor? etc...) zou ook iets meer spanning gegeven hebben en minder het gevoel van "twee vrouwen die beetje raar poseren" gecreeërd hebben.

Vind ook dat de kledij meer vroeg om een low-contrast/low saturatie kleurversie, om helemaal in de retro sfeer te blijven, ipv zwart-wit.

Goeie start, er had alleen meer in gezeten, vind ik persoonlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Ah sorry, gno, ik wist niet dat de foto op 1x staat. Vergeef me mijn onwetendheid, en je mag mijn commentaren gewoon schrappen. Dom van mij om anders te denken dan de rest van de wereld. Goh, een mens zou er van aan de drank geraken .

Deze foto is gewoon SCHITTEREND .

Mvg

Chris
      Awel Chris, dat ge eindelijk het licht ziet.... LOL
      We vatten er tussen Kerst en Nieuw eentje op hè, en dan mag Jeannot ook komen....
      Henk
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xiebu Bekijk bericht
        Amai , het is er hier weer heel laag te doen , zal eens iets anders vertellen , waarom staat deze foto dan op 1 exposure , een website met de beste werkjes van de wereld rond , zie link http://1x.com/photos/latest-additions/29799/
        zit dan de hele wereld fout of zitten jullie hier allemaal ernaast..
        Op 1X moet je nog steeds zélf je foto's presenteren aan een handvol mensen die de foto beoordelen. Waarschijnlijk is er slechts één persoon die beslist over jouw foto. Stellen dat de hele wereld fout zit als er dan toch iemand een andere mening heeft is dan ook lichtjes overdreven.
        Persoonlijk vind ik de foto's op 1x zeker de moeite, maar om nu te zeggen "de beste van de wereld"... elders zijn net zo goeie foto's te vinden. Soms zelfs op BD.

On topic en kort: deze foto kan me ook niet echt bekoren. De pose, de vervormingen door de groothoeklens. De hele setup roept bij mij vraagtekens op, waarom zit die vrouw op haar knieën? De ene dame kijkt recht in de lens, de andere staart in het oneindige. Enfin, ik kan er warm noch koud van worden.

IMHO

Willy
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          Dat is niet helemaal waar
          Eerst wordt de foto gescreend door 1 exposure. Mag hij door, DAN stemmen leden op een foto of hij door mag of niet. Het is een hele happening om eerlijk te zijn
          Tja dit klopt dan ook weer niet.

Hij wordt door 1 jury-lid beoordeeld. In geval van twijfel laat hij hem ook bekijken door een mede-jurylid of anders door leden van de site. Bij 30 reacties wordt dan besloten of hij doorgaat. Maar mocht je net een jury-lid hebben die hem mooi vind, dan heb je gewoon geluk. Dus zo'n happening is het echt niet
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Ik had de foto al vluchtig bekeken zonder al de comments te lezen.
            Daarna zag ik pas dat ie op 1x stond. En daarom reageer ik nu wel: chapeau voor het geheel!
            Afwijken van het aanvaarde, werkt wel vaker (... vooral bij u ).

Comment

Jeannot ik heb hem in kleur gezien en doe mij eens een plezier en post hem eens helemaal? Juist om te laten zien dat die muur er wel op moet..
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Op 1x staan wil niet zeggen dat iedereen hem moet goed vinden, toch? Dat wil enkel zeggen dat een hele hoop goeie fotografen hem goed vinden Ik vind ook niet alles op 1x mooi, smaken verschillen hé.

Ik vind dit wel een knappe plaat, eerlijk gezegd.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Soms is het niet slecht om, zoals ik, niet te veel kennis van de technische aspecten te hebben. Ik kijk gewoon naar het beeld om een foto te beoordelen. En dit beeld sprak me direct aan. Eens een out-of-the-box foto.
                  Er zijn hier geweldig mooie en technisch perfecte beelden te zien van modellen, maar eerlijk... veel foto's lijken toch wel héél hard op mekaar. Technische perfectie misschien (wat natuurlijk een verdienste is), maar geen opvallend sprekend beeld (wat ook een verdienste is).

Ja, als ik dan de comments lees zie ik ook de vervormingen en de imperfecties, maar so what?
                  Canon Eos 450D
                  Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
                  Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

Lekkere jaren 70- gevoel !

Wist zelfs niet dat je zo ook op 1X.com aanwezig was...

En idd, om daar te kunnen posten moet je al van kaliber zijn. en het is idd niet zo easy om je beeld daar te kunne posten.
                    Wordt eerst gescreend door Pro's (dacht ik toch te weten via via) om dan op de site te verschijnen waarbij dan de l eden van 1X.com pas hun commentaren kunnen op geven.
                    Is het zo ook niet dat je eerst actief moet zijn op hun forum een een aantal comments moet hebben gegeven voor je een eigen beeld mag inzenden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                      Lekkere jaren 70- gevoel !

Wist zelfs niet dat je zo ook op 1X.com aanwezig was...

En idd, om daar te kunnen posten moet je al van kaliber zijn. en het is idd niet zo easy om je beeld daar te kunne posten.
                      Wordt eerst gescreend door Pro's (dacht ik toch te weten via via) om dan op de site te verschijnen waarbij dan de l eden van 1X.com pas hun commentaren kunnen op geven.
                      Is het zo ook niet dat je eerst actief moet zijn op hun forum een een aantal comments moet hebben gegeven voor je een eigen beeld mag inzenden?
                      klopt als een bus Blue Point

jk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                        Tja dit klopt dan ook weer niet.

Hij wordt door 1 jury-lid beoordeeld. In geval van twijfel laat hij hem ook bekijken door een mede-jurylid of anders door leden van de site. Bij 30 reacties wordt dan besloten of hij doorgaat. Maar mocht je net een jury-lid hebben die hem mooi vind, dan heb je gewoon geluk. Dus zo'n happening is het echt niet
                        Ah okay....ik ben weer wat wijzer geworden Ahjah, je moet toch wel wat in huis hebben, wil je daar terecht komen.
                        Ik blijf de foto een erg gaaf expriment vinden en ben erg gecharmeerd van de groothoek. (lees jaloers :P )

Comment

Bangelijke plaat alleen doodzonde van dat afgesneden hoofd, zulke mooie madam mag je niet knippen. . .

Glenn
                          Mijn site...
                          vandaelefotografie.be
                          * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cameljack Bekijk bericht
                            Erg mooie plaat: je kan er een heel verhaaltje in zien als je wilt en... dat maakt dus ook dat je er wat langer naar kijkt. I like it!
                            Vertel op wat is het verhaal: waarom ligt de voorste dame zo raar in de hal?
                            Is ze haar trouwring verloren, of is ze de muizen aan het verjagen?

Comment

hm, als ik het goed heb, dan denk ik dat gy het bent da een jaar geleden veel minder goeie foto's maakte.. met een zeer eigen manier van benaderen (bewerking/compo/...)

dat zit er nog in, en uw foto's zijn echt enorm gestegen kwa niveau! en zeker een van de snelste groeiers hier! (elke week nog!)

deze foto is wel een van je mindere vind ik... aan originaliteit geen gebrek, techniek ook niet.. maar het is die breedhoek/het afgesneden hoofd dat me hier stoort
                              No rules. Great shots.
                              -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                                Vertel op wat is het verhaal: waarom ligt de voorste dame zo raar in de hal?
                                Is ze haar trouwring verloren, of is ze de muizen aan het verjagen?
                                nee, ze was op zoek naar een posting van u

jk

Comment

Working...
                                X