Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

R. I. P.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• R. I. P.

Eerste keer dat ik op stap ga met een model. Smaakt naar meer. Bedankt om te komen kijken.

If it moves, shoot it with a Canon
    http://www.jeedeewee.be

Re: R. I. P.

Knap model.

De grafsteen trekt TE veel aandacht en verdringt je model.
    Flickr één
    Flickr two

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
      Knap model.

Sta er wel achter maar.... grafstenen mag je niet zonder toestemming fotograferen, en ik weet niet of dit respectvol is, de naam en al is te lezen...
      Maarde foto heeft zeker wat

Comment

Is buiten technische zwakte ook extra morbide.

Henri
        lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
          Knap model.

"Misschien" had je dat kunnen oplossen door "van de andere kant" te fotograferen, zodat de namen niet meteen leesbaar waren. Hoewel, puzzelaars & nieuwsgierigen gingen het ontcijferen waarschijnlijk toch niet kunnen weerstaan...

Comment

Doordacht 35a
            Hmmm, ik vrees dat ik weer een moralistische principetrut ben, maar gevoelsmatig kan dit er bij mij niet zo in, al is deze mevrouw al lang geleden overleden.
            Het is confronterend....dat wel. Maar ik zie graag wat meer respect voor de doden. Sorry

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              Hmmm, ik vrees dat ik weer een moralistische principetrut ben, maar gevoelsmatig kan dit er bij mij niet zo in, al is deze mevrouw al lang geleden overleden.
              Het is confronterend....dat wel. Maar ik zie graag wat meer respect voor de doden. Sorry
              Zelfde mening hier.. Los daarvan vind ik het gebruikte licht ook niet mooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                Doordacht 35a
                Ik geef toe : foto's van grafzerken als de namen zichtbaar zijn.... 't lijkt delicaat ! Maar van de andere kant : op mijn graf zou je direct mogen fotograferen. Wees nu eerlijk : dood = dood en je doet er mij geen zier kwaad mee ! En mijn éne nabestaande zal heus niet moeilijk doen. En wie weet is ze al eerder de pijp uit...
                ---------------
                Het doet me een beetje denken aan de reactie van Urbanus. "Als je een grap maakt over een gehandicapte, bijvoorbeeld iemand in een rolstoel, dan lacht die dapper mee. Maar de persoon die de rolstoel dùwt, dié is geschoffeerd !"
                ---------------
                Want respect voor de doden... Wié weet het (nog) ? De nabestaanden die altijd wel een reden zoeken & vinden om in hun gat gebeten te zijn ? Gaan élk jaar 1x naar het kerkhof (in 't beste geval) om het graf te kuisen voor allerheiligen en er een pot Chrysanten achter te laten (wat zouden de mensen wel van ons denken).
                ---------------
                De betreffende foto is natuurlijk niét op een kerkhof genomen maar in een kerk. Waarschijnlijk had je een grafsteen kunnen vinden waarvan de tekst al veel meer uitgesleten en dus minder leesbaar was....
                Last edited by 35a; 5 december 2009, 00:09.

Comment

Ik heb besloten niet meer te reageren in "mensen en modellen" maar hier wou ik toch graag naar de TS mijn mening uiten:

Je zegt dat dit je eerste modellenshoot is ... mijn eerste en enige reactie was onmiddellijk:

"Waarom een model op een grafzerk plaatsen"

Over het technische aspect ga ik me niet teveel uitlaten, ik kan enkel zeggen dat zowel belichting - pose en algemene afwerking het gemiddelde Modellennet niveau niet haalt.

De wereld rondom ons is zo groot ... waarom deze setting? Je bent van Bredene zie ik, ik kan meteen 10-tallen locaties opnoemen in een straal van 10km waar je je eerste modellenshoot zou kunnen gehouden hebben (op je site staan een paar coole urban locaties in de directe omgeving, waarom daar niet?).
                  www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    "Waarom een model op een grafzerk plaatsen"
                    Waarom niet ?

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                    Los daarvan vind ik het gebruikte licht ook niet mooi.
                    Hoe maak je deze foto beter door ander licht ?

Nu nog even over de foto...
                    Techniek interesseert me minder dan wat het beeld wil zeggen...
                    Ik vind het dus wel een goeie. Bij deze foto zijn verschillende verhalen te bedenken, als men tenminste "zijn bekrompenheid omtrent de dood" even terzijde kan zetten.
                    Ik vind de compo geslaagd, met een centrale background en een model dat op een goeie plaats staat (kronkelt). Ik zag pas na het model al die letters, en ik ben pas een naam gaan zoeken, toen men zei dat hij leesbaar was, maar hij is niet volledig leesbaar, niet één naam trouwens.
                    Ik ben niet voor de afwerking, liever zwart/wit, mja... da's dan smaak.

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                      Waarom niet ?
                      Zucht ... tot zover mijn laatste comment

Waarom niet?
                      Met alle respect maar als je nu je eerste keer een model shoot ... en een locatie / sfeer zoekt, is een grafzerk dan niet een beetje een "rare" plaats of ben ik nu compleet "gna-gna"?

@FestinaLente ... laat maar zitten, je hebt gelijk
                      Grafzerken zijn "the place to be" voor startende modelfotografen! Spread the word
                      www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                        Zucht ... tot zover mijn laatste comment

Waarom niet?
                        Met alle respect maar als je nu je eerste keer een model shoot ... en een locatie / sfeer zoekt, is een grafzerk dan niet een beetje een "rare" plaats of ben ik nu compleet "gna-gna"?

@FestinaLente ... laat maar zitten, je hebt gelijk
                        Grafzerken zijn "the place to be" voor startende modelfotografen! Spread the word
                        Vreemder vond ik dan weer dat iemand huwelijksreportages maakte op oorlogskerkhoven in de Westhoek. Ik vind dat niet zozeer "vreemd" ten opzichte van de gesneuvelden maar ik vraag me wel af wie nu zo'n huwelijksalbum wil ? Natuurlijk : de 2 of 3 foto's die ik heb gezien leken neutraal de ingangspoort en zo weer te geven maar iedereen die die streek ként herkent die poort.

Comment

Waarom niet ?

Nu nog even over de foto...
                          Techniek interesseert me minder dan wat het beeld wil zeggen...
                          Ik vind het dus wel een goeie. Bij deze foto zijn verschillende verhalen te bedenken, als men tenminste "zijn bekrompenheid omtrent de dood" even terzijde kan zetten.
                          Ik vind de compo geslaagd, met een centrale background en een model dat op een goeie plaats staat (kronkelt). Ik zag pas na het model al die letters, en ik ben pas een naam gaan zoeken, toen men zei dat hij leesbaar was, maar hij is niet volledig leesbaar, niet één naam trouwens.
                          Ik ben niet voor de afwerking, liever zwart/wit, mja... da's dan smaak.

Mvg

Chris

Sorry Chris, ik kan mijn bekrompenheid niet opzij zetten. Ik ben opgevoed met respect voor de overledenen. Dat betekent...je gaat niet over een steen liggen kronkelen . Dit soort waarden zijn voor mij belangrijk, ze zouden voor anderen ook wat belangrijker mogen zijn.

Comment

Eventjes verduidelijken:
                            De "grafsteen" behoort tot de vloer van een kerk, er lopen dus dagelijks mensen over heen. Geen mens die daar iets op zegt.
                            Op een "echte grafsteen" op een kerkhof zou ik geen model laten klauwteren, ik heb wel respect hoor. Maar hier had ik dus geen erg in, als je erover mag lopen, mag je er ook over kruipen. Toch ?
                            Nu... gezien de uiteenlopende reacties en de discussie hier vind ik de foto des te beter.

@mod: indien deze foto TE ver gaat voor BD, verwijder hem gerust. Volgende keer post ik een cleane studio foto, zoals er dertien in een dozijn zitten.
                            If it moves, shoot it with a Canon
                            http://www.jeedeewee.be

Comment

Geen idee.. Hoe je ze voor mij beter zou maken? Die slagschaduw uit het gezicht (maar we zitten niet in fotobeoordeling).

Comment

Working...
                              X