Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

R. I. P.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: R. I. P.

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
    De grafsteen trekt TE veel aandacht en verdringt je model.
    Helemaal akkoord.
    tekst in de foto: een heel moeilijke en meestal niet geslaagde combinatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
      Geen idee.. Hoe je ze voor mij beter zou maken? Die slagschaduw uit het gezicht (maar we zitten niet in fotobeoordeling).
      Nee, inderdaad, het lijkt hier wel fotoveroordeling .

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Tmoet toch niet altijd rozengeur en maneschijn zijn? Kmag het toch ook zeggen als ik iets niet goed vind? Of ergens niet meer akkoord ben..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht

Mvg

Chris
          Bedankt Chris voor uw "openminded" reactie(s).

@Lennert: Ik denk niet dat FestinaLente het over uw reactie persoonlijk heeft.
          If it moves, shoot it with a Canon
          http://www.jeedeewee.be

Comment

Ik ben ook een Gothic-fan, maar ik vind dit er toch over.

Mijn pa is gestorven toen ik 17 was, en ik zou niet willen dat men fotoshoots op zijn graf zou doen.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeedeewee Bekijk bericht
              Eventjes verduidelijken:
              De "grafsteen" behoort tot de vloer van een kerk, er lopen dus dagelijks mensen over heen. Geen mens die daar iets op zegt.
              Op een "echte grafsteen" op een kerkhof zou ik geen model laten klauwteren, ik heb wel respect hoor. Maar hier had ik dus geen erg in, als je erover mag lopen, mag je er ook over kruipen. Toch ?
              Nu... gezien de uiteenlopende reacties en de discussie hier vind ik de foto des te beter.

@mod: indien deze foto TE ver gaat voor BD, verwijder hem gerust. Volgende keer post ik een cleane studio foto, zoals er dertien in een dozijn zitten.
              prima uitleg hoor, loop zelf ook iedere Zondagmorgen over meedere grafstenen bij ons in de Kerk.
              over de foto, toch niet mijn kop of T.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                Sorry Chris, ik kan mijn bekrompenheid niet opzij zetten. Ik ben opgevoed met respect voor de overledenen. Dat betekent...je gaat niet over een steen liggen kronkelen . Dit soort waarden zijn voor mij belangrijk, ze zouden voor anderen ook wat belangrijker mogen zijn.
                Bekrompenheid ?
                Ik ken deze kerk nu niet en over de setup voor modelfotografie ga ik mij ook niet inmengen.

Wat moet de poetsvrouw met haar boenmachine doen, ....
                Al die toeristen die in Italië de kerken bestormen en hun voeten vegen aan de grafzerken in de kerken,.....

Als de TS de bedoeling had om een foto te maken waarover gesproken en gedabateerd wordt dan is dit een ZEER GESLAAGDE foto (ik praat niet over kwaliteit).

Gtz,
                www.de-busschere-wolfs.net
                D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Ik ben ook een Gothic-fan, maar ik vind dit er toch over.

Mijn pa is gestorven toen ik 17 was, en ik zou niet willen dat men fotoshoots op zijn graf zou doen.
                  Mijn pa is gestorven toen ik 3 was ! Van mij moogt ge METEEN foto's op zijn zerk gaan maken.
                  ---------------
                  Als dat langetenengedoe en al dat grossieren in "gevoelens". Iederéén gaat dood, wat is dat nu ? Zielig doen om zielig te doen. Nooit zoveel hypocrisie gezien als op een begrafenis. Plots was het "een goeie die veel te vlug uit ons midden werd weggerukt" !
                  Wees eens een beetje flink en een beetje realist. We leven nu met bijna 7.000.000.000 in dit aardse tranendal. Ook vandaag gaan er weer "heel wat sterven".

Comment

Da's dan een verschil in mening.

Ik neem zelfs geen foto's van vliegenzwammen op t kerkhof, hoewel er daar heel mooie staan.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeedeewee Bekijk bericht
                      Eventjes verduidelijken:
                      De "grafsteen" behoort tot de vloer van een kerk, er lopen dus dagelijks mensen over heen. Geen mens die daar iets op zegt.
                      Op een "echte grafsteen" op een kerkhof zou ik geen model laten klauwteren, ik heb wel respect hoor. Maar hier had ik dus geen erg in, als je erover mag lopen, mag je er ook over kruipen. Toch ?
                      Nu... gezien de uiteenlopende reacties en de discussie hier vind ik de foto des te beter.

@mod: indien deze foto TE ver gaat voor BD, verwijder hem gerust. Volgende keer post ik een cleane studio foto, zoals er dertien in een dozijn zitten.
                      100% Akkoord met jou en ik was gisteravond een gelijkluidend antwoord aan het typen op de zelfverklaarde bekrompenheid van Monika maar ik heb het alsnog niet gepost omdat ge bezig kunt blijven met allerlei mensen wat gezond verstand toe te bedelen.
                      ---------------
                      Soms sta ik zélf versteld hoeveel grafstenen er in een kerkvloer wel niet liggen. Ja, de plaatsen waren beperkt en zullen dus duur betaald zijn. En inderdaad : iedereen loopt letterlijk over die graven. En dan ?
                      ---------------
                      Een àndere opmerking : gezien in veel kerken bepaalde grafstenen haast volledig zijn uit-/weggesleten had je misschien (ook) dààr kunnen fotograferen. Dan zou de tekst minder manifest in beeld gekomen zijn.
                      --------------
                      Nog een anecdote ! Eergisteren moest ik naar de begrafenis van een kameraad van mij. Een jonge vijftiger, nooit gedeugd en juist daarom was het een kameraad, natuurlijk. Ik kom wat laat aan in de kerk (een kerkelijke begrafenis ? Voor zo'n schuinsmarcheerder ? Faut le faire, Valère) en er is alleen nog "staanplaats" achteraan. Daar stonden nog wel 50 andere (café)vrienden van de dierbare afgestorvenen. Terwijl ik daar zo rustig sta ruik ik iets. Wat zeg ik : riék ik iets. Ik kijk om me heen : jawel, daar staat er daar 5 meter verderop toch wel ene.... te roken !! Tijdens een begrafenis !! In de kerk !!
                      Ge kent me : ik er meteen op af ! "Zijt ge niet beschaamd om tijdens een begrafenis te staan roken in de kerk ?" Zijn reactie ? Geeft hij me daar geen geweldige duw ? De helft van mijn pint bier de grond op !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                        Nog een anecdote ! Eergisteren moest ik naar de begrafenis van een kameraad van mij. Een jonge vijftiger, nooit gedeugd en juist daarom was het een kameraad, natuurlijk. Ik kom wat laat aan in de kerk (een kerkelijke begrafenis ? Voor zo'n schuinsmarcheerder ? Faut le faire, Valère) en er is alleen nog "staanplaats" achteraan. Daar stonden nog wel 50 andere (café)vrienden van de dierbare afgestorvenen. Terwijl ik daar zo rustig sta ruik ik iets. Wat zeg ik : riék ik iets. Ik kijk om me heen : jawel, daar staat er daar 5 meter verderop toch wel ene.... te roken !! Tijdens een begrafenis !! In de kerk !!
                        Ge kent me : ik er meteen op af ! "Zijt ge niet beschaamd om tijdens een begrafenis te staan roken in de kerk ?" Zijn reactie ? Geeft hij me daar geen geweldige duw ? De helft van mijn pint bier de grond op !!!
                        Dit komt me boven: FUBAR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                          Sorry Chris, ik kan mijn bekrompenheid niet opzij zetten. Ik ben opgevoed met respect voor de overledenen. Dat betekent...je gaat niet over een steen liggen kronkelen . Dit soort waarden zijn voor mij belangrijk, ze zouden voor anderen ook wat belangrijker mogen zijn.
                          Volledig mee eens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                            Dit komt me boven: FUBAR
                            En dat van de breeddenker die in zijn handtekening dit schrijft :
                            "Don't be afraid your life will end; be afraid it will never begin."
                            ---------------
                            Als je met de dood al niet mag lachen. Ik ben geen seconde bang om dood te gaan, wel van af te zien en van jaren lang te liggen wegkwijnen door kanker of zo. Niet vergeten dat mijn ma op haar 27e weduwe was. S H I T happens...

Comment

Het haar van het model is nogal vet, of is dit ook onderdeel van het concept?
                              a quiter never wins - a winner never quits

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arttriq Bekijk bericht
                                Het haar van het model is nogal vet, of is dit ook onderdeel van het concept?
                                Vet is het haar niet arttriq, wel nat. Mooi meegenomen onderdeel van het concept. Ik weet best dat dit geen gelikte glamourfoto is. Was en is ook totaal niet de bedoeling.
                                If it moves, shoot it with a Canon
                                http://www.jeedeewee.be

Comment

Working...
                                X