Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
"Wat vindT U van de foto ?" Allez, als je het dan toch wilt weten... In de jaren '80 heb ik, off the beaten track, uitgebreid (2 jaar lang) door een aantal landen van Europa getrokken. Liftend, soms met het openbaar vervoer, geslapen bij boeren, burgers & buitenlui, soms in een b & b, soms in een sjofel pension ("quarto de casal"). Jammer dat ik toen (nog) niet fotografeerde maar soit. Wel, de armoede die ik toen in (bijvoorbeeld) Ierland, Griekenland, Hongarije, Spanje en Portugal heb gezien tart elke verbeelding.
---------------
Wat vind ik van je foto's ? Sorry, maar iedereen die niét blind is neemt er in dergelijke landen 500 gelijk(w)aardige.
--------------
Op een andere draad (straatfotografie in Portugal ?), misschien ook van je hand, staan op de 1e foto wat mensen op een straathoek. Kijk eens naar de zaadwinkel op de achtergrond... Wel, dàt krot, dàt "is" Portugal.
---------------
Ik heb soms de indruk dat iedereen hier op zoek is naar zijn/haar eigen "meesterwerk". Er wordt op dit eigenste ogenblik jaarlijks méér gefotografeerd dan in de 1e 100 jaar van de fotografie samen (ruwe schatting van & door mezelf). En toch worden we altijd maar doodgeklopt met allerlei soorten "genieën" die het - toén - véél beter konden dan wij nu. Terwijl die brave menskes een arm, een been en misschien ook nog hun KOP zouden geven voor een digitaal fototoestel.
---------------
Ik vind dat je moet aanvaarden dat een foto....ook niet méér is dan...een foto. Een kijkmomentje, een wegwerpartikel, een... Tel eens de foto's in de krant en sta versteld. Die zie je nooit meer terug want morgen gebruiken ze alweer niéuwe. Foto's van Portugal bijvoorbeeld, of van Denemarken, of van een zwaar ongeval, of van Van Rompuy... En er worden dagelijks wat kranten en tijdschriften gedrukt in deze wereld. Om nog maar te zwijgen van de miljoenen foto's op het internet.
Dank voor de correctie, vindt u, vind je.
Ik denk dat u zich vergist...ik ben niet de TS en dit zijn niet mijn foto's
Portugal is niet meer het land uit de jaren 80 wat u heeft gezien. Ik betwijfel ook of deze mensen hun ledematen willen missen voor een toestel
Blijkbaar hebben foto's een hele andere betekenis voor u dan voor mij. Ik koester mijn foto's (waar ik tevreden over ben) en de emotionele waarde is voor mij enorm groot. Bedankt voor uw heldere mening, ik waardeer dat enorm
Comment