Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kim

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kim

Hier een foto die ik van Kim van Tuijl gemaakt heb tijdens een geweldige workshop van mark de Roo.
    Welke bewerking is het beste volgens jullie?

Re: Kim

de derde foto lijkt me het best ... qua belichting en omgeving en scherpte....
    [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

Comment

1 allezins niet, volleedig uitgebrand gezicht (neus en voorhoofd)
      Ik twijfel tussen 2 en 3, ben geneigd 2 te kiezen, minst uitgebrand daar.

grtjes
      http://www.melissavanbelle.be

Comment

hmm.. hangt van origineel af. Alle 3 hebben minpunten als het gaat om uitbranden. Maar is het orgineel ook al overbelicht? vaak komt dit ook door te heftig aan de schuifjes te trekken.

Twijfel hier trouwens ook aan de invul, maar goed dat is een andere discussie
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
          hmm.. hangt van origineel af. Alle 3 hebben minpunten als het gaat om uitbranden. Maar is het orgineel ook al overbelicht? vaak komt dit ook door te heftig aan de schuifjes te trekken.

Twijfel hier trouwens ook aan de invul, maar goed dat is een andere discussie

hier de kleurfoto.
          let wel, ik weet nog erg weinig van photoshop af, dus het is voor mij veel testen en proberen.
          Eigenlijk had ik de foto's weer eens verkeerd geplaatst want hij hoorde bij beoordeling.
          waarom ik eigenlijk deze foto hier wilde plaatsen is omdat mijn leraar op school hem zo wilde zien als de eerste foto.
          Ik had hier echter het idee bij dat inderdaad het gezicht te licht zou zijn zo in het zwart/wit.

Comment

zo zie je maar dat een omzetting je de das om kan doen. Deze foto is prima van belichting als het gaat om hooglichten.

Hoe vond je leraar de lichtopstelling ansich eigenlijk?
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

zo zie je maar dat een omzetting je de das om kan doen. Deze foto is prima van belichting als het gaat om hooglichten.

Hoe vond je leraar de lichtopstelling ansich eigenlijk?
              hoi Jorgen,

Ik had deze foto gemaakt tijdens een workshop, en liet de foto's zien aan mijn leraar van school.
              Ik had de foto bewerkt/omgezet als foto nr 3
              mijn leraar wilde de foto lichter in het gezicht, dus dat toen met de verdoezelaar/laag gedaan en toen werd het foto 1.( hij vond hem zo perfect)
              Ikzelf voelde me bij foto 1 niet echt geweldig, omdat ik het erg licht vond om heel eerlijk te zijn.
              Dus wilde ik jullie mening eens weten.

Wat bedoel je met de laatste zin??

Comment

Mooi model
                Ik ben alles behalve ervaren op dit gebied Moontje, maar ik vind de foto zo vlak, qua licht en schaduwen. Het zal gerust aan mij liggen, terk het je niet aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moontje Bekijk bericht
                  hoi Jorgen,

Ik had deze foto gemaakt tijdens een workshop, en liet de foto's zien aan mijn leraar van school.
                  Ik had de foto bewerkt/omgezet als foto nr 3
                  mijn leraar wilde de foto lichter in het gezicht, dus dat toen met de verdoezelaar/laag gedaan en toen werd het foto 1.( hij vond hem zo perfect)
                  Ikzelf voelde me bij foto 1 niet echt geweldig, omdat ik het erg licht vond om heel eerlijk te zijn.
                  Dus wilde ik jullie mening eens weten.

Wat bedoel je met de laatste zin??
                  Okay.
                  Ik was even nieuwsgierig hoe een docent naar een plaat kijkt. Ik hoor (en zie) nog wel eens werk van de fotovak waar ik zelf van denk dat is niet mogelijk.

Zelf ben ik ook een fan van hooglichten op het randje dus ik kan je docent hier best volgen. Heb de plaat nu ook open op mijn EIZO en daar is hij dus niet uitgeblazen. Zo moet je dus uitkijken met je comments als je achter en TFT'tje van een paar honderd euri zit.
                  Aan de andere kant vind ik no3 ook heel fraai trouwens.

Ik had een heel verhaal maar zou best kunnen dat ik hier compleet naast zit. Dus eerst de vraag... had je hier 2 lampen?
                  Last edited by MadMax; 19 november 2009, 17:19.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    Mooi model
                    Ik ben alles behalve ervaren op dit gebied Moontje, maar ik vind de foto zo vlak, qua licht en schaduwen. Het zal gerust aan mij liggen, terk het je niet aan
                    Geeft niet hoor Monica....me the same!hihi

Comment

Okay.
                      Ik was even nieuwsgierig hoe een docent naar een plaat kijkt. Ik hoor (en zie) nog wel eens werk van de fotovak waar ik zelf van denk dat is niet mogelijk.

Zelf ben ik ook een fan van hooglichten op het randje dus ik kan je docent hier best volgen. Heb de plaat nu ook open op mijn EIZO en daar is hij dus niet uitgeblazen. Zo moet je dus uitkijken met je comments als je achter en TFT'tje van een paar honderd euri zit.
                      Aan de andere kant vind ik no3 ook heel fraai trouwens.

Ik had een heel verhaal maar zou best kunnen dat ik hier compleet naast zit. Dus eerst de vraag... had je hier 2 lampen?
                      Ik heb deze foto gemaakt met een ringflitser op mijn toestel.

uitgeblazen....wat bedoel je met die term als ik je vragen mag?

Zelf vind ik de foto wel mooi...maar dat is natuurlijk smaken verschillen.
                      Ik moet wel zeggen Jorgen, dat ik ook van heel licht hou....

Comment

LOL.... Weet niet eens of dat een officiele term is hahahaha. Geen idee hoe ik er aan kom. Als het detail niet meer zichtbaar is (maar wel zou moeten zijn, bijv. de huid.), dus bijv. de waarde 255.255.255 heeft, als je het zou meten. Dan spreekt men van overbelichting... of in mijn spreektaal .. weggeblazen, uitgeblazen, opgeblazen, hotspots..... ja.. hotspots... zo noemen ze het vaker op de huid. (moet je natuurlijk nu geen verkeerde dingen gaan leren hahaha.)
                        De exacte definitie moet je maar aan je docent vragen. Denk dat hij dit beter kan uitleggen
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

Comment

LOL.... Weet niet eens of dat een officiele term is hahahaha. Geen idee hoe ik er aan kom. Als het detail niet meer zichtbaar is (maar wel zou moeten zijn, bijv. de huid.), dus bijv. de waarde 255.255.255 heeft, als je het zou meten. Dan spreekt men van overbelichting... of in mijn spreektaal .. weggeblazen, uitgeblazen, opgeblazen, hotspots..... ja.. hotspots... zo noemen ze het vaker op de huid. (moet je natuurlijk nu geen verkeerde dingen gaan leren hahaha.)
                          De exacte definitie moet je maar aan je docent vragen. Denk dat hij dit beter kan uitleggen
                          Hahahahaha...lolbroek.
                          nou mijn foto is dan in iedergeval goed belicht als ik jou kan geloven.
                          Daar ben ik al heel blij mee.
                          Beetje bij beetje leer ik bij.

Comment

Ik vind deze foto ideaal voor de omzetting .Daarom vind ik hem stukke beter dan het origineel..Knappe plaat Moontje.
                            Ik ga steevast voor de tweede opname door het softe rond het haar en de rest word de blik versterkt..
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik vind 1 en 3 ook de beste.
                              Val echter meer voor Nr 1 omdat ik ook wel hou van die hooglichten op het randje.
                              Hier noemen ze opgeblazen --> uitgebrand.

Hans
                              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Working...
                              X