Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik ben al een paar keer komen kijken en heb getwijfeld of ik zou reageren of niet.
Eén iemand zet de trend, iedereen volgt en je lijkt wel een echte ambetanterik als je niet met -jes gaat zwaaien.
Laat mij eerst zeggen dat ik deze foto's zeker niet slecht vind. In de volgorde 1-3-2.
Maar zoals iemand anders al opmerkte: ik mis hier het zonnetje. En ja, je kunt ze niet doen schijnen als ze er niet is, OK. Maar een beetje korrektie met PS zou er toch wat meer pit in brengen. Of een kleursturingspuntje (CX2) op die oude mannetjes en een beetje oplichten zou al wonderen doen. Ik vind niet dat je voor of tegen fotobewerking kunt zijn. Het bestaat, punt, en het is gemaakt om foto's te verbeteren, niet om ze onnatuurlijk te laten uitschijnen. Ik vind trouwens ook de sneer naar liefhebbers die de bestaande middelen gebruiken om een meisjesgezicht te perfektioneren fel overtrokken. Niemand verplicht mij om dat ook te doen (voor zover ik het al zou kunnen). Maar ik heb wel bewondering voor de kunde en het geduld van fotografen en visagisten die een gezicht zo perfekt mogelijk op de plaat willen zetten.
Terug on topic: goede straatfotografie, maar ... niet overdrijven hé.
Toch wel grappig dat je eerst 80 moet zijn met een versleten kop voordat het gezicht een verhaal heeft
Ik ken mensen van 25 die waarschijnlijk meer ellende hebben meegemaakt dan de 3 heren bijelkaar hierboven, maar die worden leeg en inhoudsloos genoemd als je ze fotografeert. Nja.. 't zal wel aan mij liggen
@TS: je platen zijn prima en heerlijk om naar te kijken
MM...waarom krijgt Vicky deze donderpreek? Ik zie haar niet anders beweren.
Oude mensen wekken weer andere emoties op dan jonge mensen (even generaliseren).
Dat heeft niets met het aantal meegemaakte drama's te maken, maar met het lange leven wat zij geleid hebben en wat in hun huid gegriefd staat. Stoor je maar gek...het mag best gezegd worden dat er achter de ogen van oudere mensen een lang levensverhaal te zien is.
MM...waarom krijgt Vicky deze donderpreek? Ik zie haar niet anders beweren.
Oude mensen wekken weer andere emoties op dan jonge mensen (even generaliseren).
Dat heeft niets met het aantal meegemaakte drama's te maken, maar met het lange leven wat zij geleid hebben en wat in hun huid gegriefd staat. Stoor je maar gek...het mag best gezegd worden dat er achter de ogen van oudere mensen een lang levensverhaal te zien is.
Mijn fout. Was gewoon een quote.. niet naar vicky toe. Pak alle plaatjes van oudjes en je leest hetzelfde verhaal.
Verhaal.. karakterkop enz. Hoe meer groeven hoe 'sterker' het waarschijnlijke verhaal achter het leven.
Je had me oma moeten zien. Die had greppels in dr hoofd. Maar een zalig leven gehad
Maar het gaat toch ook niet om het leed of het aantal drama's wat deze mensen hebben meegemaakt? Gewoon goed zware shag roken doet ook wonderen
Even serieus...deze mensen hebben bijna alle fases van het leven doorlopen en dat zie je. Het maakt bij mij wel wat los...wat niet wil zeggen dat ik jonge mensen niet mooi vind. Integendeel. Bij maken kinderen weer wat extra los...zo zal iedereen zijn "tic" hebben
Maar het gaat toch ook niet om het leed of het aantal drama's wat deze mensen hebben meegemaakt? Gewoon goed zware shag roken doet ook wonderen
Even serieus...deze mensen hebben bijna alle fases van het leven doorlopen en dat zie je. Het maakt bij mij wel wat los...wat niet wil zeggen dat ik jonge mensen niet mooi vind. Integendeel. Bij maken kinderen weer wat extra los...zo zal iedereen zijn "tic" hebben
ow.. maar daar heb ik niks over gezegd Ben gek op de verhalen in de gezichten hoor. Mag er ook graag naar kijken. Reageer ook bijna op elke plaat (nog niet rusthuis nee).
Vond het alleen treffend
Ik ga er hier geen woorden meer aan vuil maken. Excuus TS. Mooie platen en mooie waslijntjes
(ps.. dat laatste is niet als sneer bedoelt. Ik zal kijken of ik een foto heb van een van mijn winkelinrichtingen. Dan weet je wat ik bedoel hahaha )
"Wat vindT U van de foto ?" Allez, als je het dan toch wilt weten... In de jaren '80 heb ik, off the beaten track, uitgebreid (2 jaar lang) door een aantal landen van Europa getrokken. Liftend, soms met het openbaar vervoer, geslapen bij boeren, burgers & buitenlui, soms in een b & b, soms in een sjofel pension ("quarto de casal"). Jammer dat ik toen (nog) niet fotografeerde maar soit. Wel, de armoede die ik toen in (bijvoorbeeld) Ierland, Griekenland, Hongarije, Spanje en Portugal heb gezien tart elke verbeelding.
---------------
Wat vind ik van je foto's ? Sorry, maar iedereen die niét blind is neemt er in dergelijke landen 500 gelijk(w)aardige.
--------------
Op een andere draad (straatfotografie in Portugal ?), misschien ook van je hand, staan op de 1e foto wat mensen op een straathoek. Kijk eens naar de zaadwinkel op de achtergrond... Wel, dàt krot, dàt "is" Portugal.
---------------
Ik heb soms de indruk dat iedereen hier op zoek is naar zijn/haar eigen "meesterwerk". Er wordt op dit eigenste ogenblik jaarlijks méér gefotografeerd dan in de 1e 100 jaar van de fotografie samen (ruwe schatting van & door mezelf). En toch worden we altijd maar doodgeklopt met allerlei soorten "genieën" die het - toén - véél beter konden dan wij nu. Terwijl die brave menskes een arm, een been en misschien ook nog hun KOP zouden geven voor een digitaal fototoestel.
---------------
Ik vind dat je moet aanvaarden dat een foto....ook niet méér is dan...een foto. Een kijkmomentje, een wegwerpartikel, een... Tel eens de foto's in de krant en sta versteld. Die zie je nooit meer terug want morgen gebruiken ze alweer niéuwe. Foto's van Portugal bijvoorbeeld, of van Denemarken, of van een zwaar ongeval, of van Van Rompuy... En er worden dagelijks wat kranten en tijdschriften gedrukt in deze wereld. Om nog maar te zwijgen van de miljoenen foto's op het internet.
Comment