Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als je heel stil bent.... (+ UPDATE)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Als je heel stil bent....

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
    Een reflectie schermpje ontbreekt je nu echt wel hé Monica

Grtz, D.
    LOL...echt Daniel. Dat is echt het eerste wat ik ga aanschaffen...alleen vrees ik dat Ella dan niet zoveel aandacht gehad zou hebben voor de paddenstoel, maar vooral naar het reflectieschermpje zou grijpen

@ Caleido tx....in een donker bos met een oud 10Deetje is het kiezen....OF je verhoogt je ISO dusdanig, dat je foto goed belicht is, maar je door de korrels heen de foto niet meer ziet....of je zet je diafragma wagenwijd open en houdt de ISO zo laag mogelijk. Aangezien ik hier met een 50mm f/1.8 gefotografeerd heb met f/2.0 begrijp je dat ik al blij was dat Ella haar gezicht er redelijk scherp op staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
      LOL...echt Daniel. Dat is echt het eerste wat ik ga aanschaffen...alleen vrees ik dat Ella dan niet zoveel aandacht gehad zou hebben voor de paddenstoel, maar vooral naar het reflectieschermpje zou grijpen

@ Caleido tx....in een donker bos met een oud 10Deetje is het kiezen....OF je verhoogt je ISO dusdanig, dat je foto goed belicht is, maar je door de korrels heen de foto niet meer ziet....of je zet je diafragma wagenwijd open en houdt de ISO zo laag mogelijk. Aangezien ik hier met een 50mm f/1.8 gefotografeerd heb met f/2.0 begrijp je dat ik al blij was dat Ella haar gezicht er redelijk scherp op staat.
      Ja begrijp ik, kleiner diafragma ging de foto veel minder mooi gemaakt hebben.
      Maar je kon bijvoorbeeld proberen de paddestoel met stippen en Ella op hetzelfde focaal vlak positioneren, waardoor ze beide in plaats nemen in de nauwe scherptediepte
      In dit geval, de paddestoel dus iets dichter bij de camera. Het is natuurlijk niet àltijd mogelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        Ja begrijp ik, kleiner diafragma ging de foto veel minder mooi gemaakt hebben.
        Maar je kon bijvoorbeeld proberen de paddestoel met stippen en Ella op hetzelfde focaal vlak positioneren, waardoor ze beide in plaats nemen in de nauwe scherptediepte
        Het is idd het experimenteren waard

Comment

Mooi ideetje, maar ik vind de foto nogal donker en er hangt (voor mij) precies een zweem over. Haar oogwit lijkt eerder blauwig.

Het takje op de voorgrond had ik weggehaald, maar dat zijn van die dingen die een mens vaak pas achteraf ziet. Misschien vind jij het takje niet storend.

Ik twijfel ook wat met de scherpte, maar dat kan met het verkleinen te maken en/of met je beperkte DOF.

Ze is en blijft alvast een schatje. Iets anders dan mijn stoer jongensgeweld in huis
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Schitterende sfeerfoto

greetz
            Cheeta
            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
            flickr

Comment

En bedankt he LOL
              Ik heb alleen de foto opgehelderd...de paddo heb ik geDEsatureerd omdat ik hem TE lichtgevend en fel vond. Misschien door het ophelderen?

Ehhh...ik zag na jouw voorbeeld pas wat je bedoelde...tx!
              Ik zag pas na jouw voorbeeld wat je bedoelde Ik heb een update geplaatst, komt dit meer in de buurt?

@cheeta: tx!

Comment

Ik heb een update geplaatst, komt dit meer in de buurt?
                Bwa voor mij liever het origineel hoor. Het is nu eenmaal herfst en het was wat frisjes en bewolkt waarschijnlijk, dan hoef ik geen artificiele warmte toegevoegd te zien...

De eerste had voor mij de betere herfstsfeer. En de blauwe ogen kwamen mooier uit.

Comment

Bwa voor mij liever het origineel hoor. Het is nu eenmaal herfst en het was wat frisjes en bewolkt waarschijnlijk, dan hoef ik geen artificiele warmte toegevoegd te zien...

De eerste had voor mij de betere herfstsfeer. En de blauwe ogen kwamen mooier uit.
                  ook mijn gedacht.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                    Mooi ideetje, maar ik vind de foto nogal donker en er hangt (voor mij) precies een zweem over. Haar oogwit lijkt eerder blauwig.

Het takje op de voorgrond had ik weggehaald, maar dat zijn van die dingen die een mens vaak pas achteraf ziet. Misschien vind jij het takje niet storend.

Ik twijfel ook wat met de scherpte, maar dat kan met het verkleinen te maken en/of met je beperkte DOF.

Ze is en blijft alvast een schatje. Iets anders dan mijn stoer jongensgeweld in huis
                    Hoi Nena,

Ik waardeer je feedback heel erg hoor en wat de blauwe zweem betreft heb je volledig gelijk. Is de update beter?
                    Maar Nena, dit is GEEN studiofotografie waar je perfecte licht omstandigheden creeert of waar je zelf het decor tot in de puntjes zelf bepaalt. Dit is geen set waar Ella omricht werd door flitsers en reflectoren.
                    Moeder natuur bepaalde hier mijn decor en hoeveelheid aan licht en er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om takjes of blaadjes weg te clonen of om de foto zo op te lichten dat ""het donkere bos effekt" verdwijnt... heilschennis!!!.

Comment

De eerste foto is voor mij ook reeeler Caleido.

Het was inderdaad flink bewolkt en fris...voor mij persoonlijk komt foto nummer 1 over zoals het daar daadwerkelijk was. Donker en koel. Dit was ook geen loofboombos met warme kleuren, maar een dennenbos, met koude blauw/groentinten.
                      Mensen verwachten blijkbaar heldere witte oogjes en de perfecte setting, terwijl de kleuren van het bos feitelijk de kleuren van de foto bepalen.

Comment

Maar Nena, dit is GEEN studiofotografie waar je perfecte licht omstandigheden creeert of waar je zelf het decor tot in de puntjes zelf bepaalt. Dit is geen set waar Ella omricht werd door flitsers en reflectoren.
                        Don't go there, voor je het weet heb je 3 pagina's met negatieve comments onder je foto's Ik trok de "dit waren de omstandigheden, ik zat niet in een studio" kaart al eens in het verleden - het was als een rode lap op een stier

Ik blijf het origineel beter vinden hoor, de zweem die nena ziet is gewoon.... herfst.

Comment

Re: Als je heel stil bent.... (+ UPDATE)

best..laat maar komen, ik ben niet vies van een discussie
                          Maar ik denk dat het meevalt, de meeste reakties zijn positief.
                          Kijk...de meeste foto's die we in dit hoekje van BD zien, zijn kunstmatig bijbelichte en gearrangeerde foto's...zelfs buitenfoto's. Prachtig en niets mis mee. Maar we vergeten daardoor wel eens dat we ook nog gewoon alleen met ons cameraatje, zonder flits en andere toeters en bellen, foto's kunnen maken en dat we dan afhankelijk zijn van de omstandigheden die ons gegeven zijn. Ik vind dat juist wel een kick.

Comment

Is de update beter?
                            Vind IK wel ja. Dat ietsiepietsie lichter vind ik beter. De kleuren weet ik niet goed. Ik vind je update wat te koel, maar de eerste toch wat te blauwig

Ik weet niet goed waar je dit haalt. Ik heb dit toch nooit gezegd?
                            Ik heb je foto eens binnen gehaald en het takje weggecloond en voor mij kijkt het beter zonder takje. Maar das mijn smaak, zonder dat ik hiermee Moeder Natuur schade wil aandoen
                            Maar ach.. zoals ik zei het is muggeziften zeker, maar ik dacht dat dat in SC wel mocht?
                            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Het was niet mijn bedoelingen om je aan te vallen, misschien kwam ik te sterk over. Excuus. Ik bedoelde te zeggen dat we altijd opzoek zijn naar het perfecte plaatje en gewend zijn daar controle op te hebben. Voor mij hoeft dat niet altijd en vind ik het wel heel spannend om het te doen met wat ik voor handen heb....een heel donker bos, een uk en paddenstoel en een camera. Het zou voor mij niet goed voelen om dingen weg te shoppen of te veranderen.

Comment

ik vind de update de beste vanwege het ontbreken van de blauwe zweem in de ogen en het haar.
                                Het kader heb je, behalve de kleine schoonheidsfoutjes mooi gebruikt.

De kleine schoonheidsfoutjes (what's in a name) mogen van mij. Maken de foto warmer en mooi om naar te kijken. Ik houd helemaal niet van die "perfecte" en "afgeborstelde" platen; zeker niet van kinderen.

Dit is gewoon schattig en hier ga je na jaren nog met plezier naar kijken.

Groeten, Bert
                                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                                www.bertofotografie.be

Comment

Working...
                                X