Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Deenah...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Deenah...

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
    Let effe goed op !
    ...
    ...
    ...
    Dan heb je het model goed belicht met f11 en heb je de achtergrond goed belicht met de sluitersnelheid.
    Gooi er dan nog een hoop klasse over heen en kies ook een goed model en je krijgt een pracht van een foto. Heerlijk (bij elkaar passend) tweeluik
    Groeten Dirk
    Website : http://www.gakrid.be

Comment

Rechtse heel sjiek!
      Maar is die lucht nu niet ingeplakt ? Wolken hangen 'n beetje raar vind ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
        Let effe goed op !

Met uw diafragma bepaal je de belichting op het model ( zoals met een studioflitser ).
        Met de sluitertijd bepaal je het licht van de omgeving.
        Zo eenvoudig is het...

Ik weet mijn instellingen niet meer maar deze foto's zijn gemaakt met een ringflitser van 400 watt op statief ( ik gebruik dat als studioflitser ).
        Stel nu dat ik f11 nodig heb om het model goed uit te lichten.
        Dan zet je uw diafragma op f11.
        Kijk nu naar je lichtmeter van het toestel en zet de sluitersnelheid ( niet meer aan het diafragma komen ) zodanig dat uw achtergrond een klein beetje onderbelicht is ( 1/3 stop, 1/2 stop, 2/3 stop, of zelfs 1 stop ).

Dan heb je het model goed belicht met f11 en heb je de achtergrond goed belicht met de sluitersnelheid.
        Bedankt voor de technische uitleg.
        Nu kan ik helemaal niet meer wachten om die WS te gaan volgen... Heb ik al wat basis mee hé

Comment

Working...