Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
heel mooi, vooral de rechter opname. Maar naast elkaar geplaatst zit er een te groot verschil in de kleuren vind ik.
misschien door bewerking, wat meer op elkaar afstemmen.
grt,bouk.
heel mooi, vooral de rechter opname. Maar naast elkaar geplaatst zit er een te groot verschil in de kleuren vind ik.
misschien door bewerking, wat meer op elkaar afstemmen.
grt,bouk.
Er zit niet veel verschil in kleuren in hoor. Enkel de ondergrond is op de ene foto wit ( kalk steen ).
Het niveau van dit tweeluik is niet hetzelfde waardoor het als een tweeluik in kracht afneemt. Rechtse foto is super, de linkse nog altijd goed maar duidelijk toch minder op gebied van compo.
Het niveau van dit tweeluik is niet hetzelfde waardoor het als een tweeluik in kracht afneemt. Rechtse foto is super, de linkse nog altijd goed maar duidelijk toch minder op gebied van compo.
Je kunstlicht in balans met het omgevingslicht, iets wat me tot op heden absoluut niet lukt... Ik hoop dat het zal beteren na de workshop waarin ik heb op ingeschreven
Je kunstlicht in balans met het omgevingslicht, iets wat me tot op heden absoluut niet lukt... Ik hoop dat het zal beteren na de workshop waarin ik heb op ingeschreven
Let effe goed op !
Met uw diafragma bepaal je de belichting op het model ( zoals met een studioflitser ).
Met de sluitertijd bepaal je het licht van de omgeving.
Zo eenvoudig is het...
Ik weet mijn instellingen niet meer maar deze foto's zijn gemaakt met een ringflitser van 400 watt op statief ( ik gebruik dat als studioflitser ).
Stel nu dat ik f11 nodig heb om het model goed uit te lichten.
Dan zet je uw diafragma op f11.
Kijk nu naar je lichtmeter van het toestel en zet de sluitersnelheid ( niet meer aan het diafragma komen ) zodanig dat uw achtergrond een klein beetje onderbelicht is ( 1/3 stop, 1/2 stop, 2/3 stop, of zelfs 1 stop ).
Dan heb je het model goed belicht met f11 en heb je de achtergrond goed belicht met de sluitersnelheid.
Comment