Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bo

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
    Okee vooraleer hier iets verkeerd begrepen wordt toch even verduidelijken dat die opmerking niet persoonlijk bedoeld was. Ik heb geen idee hoe je eruit ziet en dat is ook niet van belang. Ik denk dat NIEMAND mooi is van te dichtbij in de spiegel.

Terzake: ik heb niets tegen karakterkoppen hoor, met bijhorende groeven en plooien, het kan schitterend zijn. Sprekende figuren in straatportretten of reisverslagen ... Maar deze post heeft de allures van een beautyshoot te willen zijn (imho) en dan vind ik dat de bewerking daar ook mee in akkoord moet zijn.
    Beste Sylvie, ik heb het gevoel dat je toch niet echt begrepen heb wat ik bedoel.
    Alles moet volgens jou blijkbaar netjes in z\'n vakjes blijven. Karakterkoppen zijn volgens jou prima, als het hem hier maar gaat om straatportretten en reisverslagen. Maar als het om een beautyshoot gaat dan gelden zekere regels..blijkbaar.

Laat ik me nou toevallig doodergeren aan het gebruik van het woord karakterkop. Een zogenamde karakterkop die kan niet lelijk en gerimpeld genoeg zijn. En voor een beautyshoot (de naam alleen al doet me kokhalzen) kan het niet gelikt genoeg zijn blijkbaar.

Kan het nog stereotyper misschien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaPaver Bekijk bericht
      Beste Sylvie, ik heb het gevoel dat je toch niet echt begrepen heb wat ik bedoel.
      Alles moet volgens jou blijkbaar netjes in z\'n vakjes blijven. Karakterkoppen zijn volgens jou prima, als het hem hier maar gaat om straatportretten en reisverslagen. Maar als het om een beautyshoot gaat dan gelden zekere regels..blijkbaar.

Laat ik me nou toevallig doodergeren aan het gebruik van het woord karakterkop. Een zogenamde karakterkop die kan niet lelijk en gerimpeld genoeg zijn. En voor een beautyshoot (de naam alleen al doet me kokhalzen) kan het niet gelikt genoeg zijn blijkbaar.

Kan het nog stereotyper misschien?

Het wordt dringend tijd dat hier eens wat meer foto\'s worden gepost van vrouwen met hun echte karakterkop er op.
      Beste Papaver: erger je dan maar alvast dood aan je eigen citaat hier zou ik zeggen. Het was jouw terminologie hoor, die karakterkop.

Terzake alweer: als het zo 'mooi' is wat scherpe lenzen, of het blote oog en de spiegel van dichtbij registreren, waarom komt de visagiste dan uberhaupt langs om de huid netjes te maken en waarom gebruiken vrouwen dan dingen als fond-de-teint ...

Nee kijk, wat deze foto's hier betreft is het voor mij simpel: too much detail. Is het mij misschien toegelaten deze foto's niet mooi te vinden zonder daarbij in het hok geduwd te worden van 'deze bij wie het zodanig ver gekomen is dat ...'? Er passeren hier trouwens een pak foto's de revue met overdadige huidbewerkingen die ik evenmin geslaagd vind.
      De foto's hier vind ik gewoon niet meer aangenaam om naar te kijken. Als jij ze mooi vindt heb ik daar geen enkel probleem mee hoor Papaver.
      If you always do what you always did, you will always get what you always got.
      www.sylviehuybrecht.be

Comment

Mooi Frank, ik ga ook voor 1, 2 zijn de kleuren ook iets minder krachtig.
        Het werk wat je erin hebt gestopt zie je wel terug!!

Marco
        Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

Comment

Beste Papaver: erger je dan maar alvast dood aan je eigen citaat hier zou ik zeggen. Het was jouw terminologie hoor, die karakterkop.
          you go girl

Comment

Ik heb het toch ook wat moeilijk met de supergedetailleerdheid van de huid. Haartjes, poriën ... 't Kan misschien bewijzen dat je lens gigantisch goed is maar naar mijn gevoel ontsiert het. De breuk met de hals en de arm is wat dat betreft ook te opvallend.
            Ik volg hierin. Voor mij mocht het ook net iets minder detail bevatten (wat niet hetzelfde is als alles doodblurren... :-) ). Verder vind ik het wel knappe platen, met mooi licht.
            Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chronix44 Bekijk bericht
              Barbiepoppetjes zijn ook makkelijk te maken, filtertje eroverheen en klaar is de foto, 3 minuten werk. In deze foto's zit ongeveer 3 uur werk per foto :-)

3 uur werk?
              Niet zo puur natuur dus

Ik ga met Sylvie mee....ik ben alles behalve een barbiepoppen liefhebber, maar hier zou een subtiel zacht filtertje wel beter zijn geweest. De pose, de blik en vooral de belichting geven de indruk dat dit een beautyshot is. Bij karakterportretten gebruik je sowieso een heel andere belichting. Door een model zo te belichten en close up te fotograferen, komen er allerlei details in beeld die wij met het blote oog bij mensen niet eens zouden zien, of niet zouden opvallen.
              Btw...als fotograaf zou ik een model attenderen op de dikke klonten in haar mascara, want dat is echt niet mooi.

Foto nummer twee vind ik op zich wel een mooi, als je iets van de arm cropt. Mooie belichting heb je gebruikt!

Comment

Working...
              X