Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Portretje

Oorspronkelijk geplaatst door GTDesign Bekijk bericht

houwen zo, niets meer aan doen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hoi Bouk,

Meen je dat ?
      het is het ruwe raw formaat enkel omgezet naar Jpeg. niks gedaan aan witbalans enz...is toch veels te rood.
      Ik denk ook dat het model daar niet tevreden over zal zijn.
      Kan ze net zo goed met haar mobieltje een zelfportret nemen en dan zijn er binnen de kortste keren geen fotografen meer...
      | EOS 1D MarkIII | EOS 1Ds MarkIII | EOS 5D Mark II & WFT-E4|ELINCHROM STUDIO |
      | 24-70 mm f/2.8 L | 70-200 mm f/4 L IS |16-35 mm f/2.8 L II| 100-400 mm f/4.5 L IS|EF 2 X II|

Comment

Kan ze net zo goed met haar mobieltje een zelfportret nemen en dan zijn er binnen de kortste keren geen fotografen meer...
        Begrijp deze opmerking niet heel goed.
        Nu ja, ik ben ook maar een noob op dat vlak, maar waarom zouden er geen fotografen meer zijn dan

Is een goede fotograaf dan het equivalent van een goede photoshopper ???

De basisplaat is toch nog altijd heel belangrijk, en ik zie hier op het forum heel wat mooie platen waar wel aan gewerkt is (en dat mag/moet ook), maar die naturel gewoon heel mooi zijn.

Ik moet altijd bij het kijken van dit soort foto's denken aan Zack Arias.
        Hij probeert zijn platen altijd zo goed mogelijk out-of-cam te laten komen, om zo achteraf weinig werk te hebben in post-production.
        Dat is waarschijnlijk ook de enige manier om als pro-fotograaf alles betaalbaar te houden en toch uw broodwinning te hebben.

Is dat dan geen goede fotograaf ? Voor mij wel...

't Is wel een mooi plaatje.
        Last edited by amaaikes; 12 oktober 2009, 14:12.

Comment

Super plaat! Zo moet da voor de boekjes, echt perfect.

Kan je eens toelichten waar je die photoshop technieken hebt geleerd? Ik weet het, er zijn er zoveel, maar de look die jij creërt is net wat ik zoek...

Thanks!
          MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Comment

Origineel is idd veel te rood, maar ik vind al die moedervlekjes wel schattig
            Canon EOS 300D

Comment

Voor 1 keer dan...

Oei, jammer van de zonnebank/snelbruiner/fond de teint... Ik ging eerst bij de kleurenversie zeggen dat ze te rood/oranje is qua gezicht, zoals MadMax ook aanhaalde. Maar blijkbaar lag dit niet aan de fotograaf... je kan het natuurlijk wat compenseren in PS..

Mooi model hoor, maar kan aan mij liggen, maar zo'n oranje huidskleur associeer ik meer met 50jarige oude vrijtsters ipv 13jarige meisjes

Daarom ook voor mij: de zwartwit versie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
                Super plaat! Zo moet da voor de boekjes, echt perfect.

Kan je eens toelichten waar je die photoshop technieken hebt geleerd? Ik weet het, er zijn er zoveel, maar de look die jij creërt is net wat ik zoek...

Thanks!
                De plaat is nog niet helemaal perfects hoor, Als ik er nog wat tijd insteek dan zal ie wel goed komen.

Maar goed, het meeste komt toch door google en veel lezen en proberen.
                De basis is eigenlijk niets meer dan healing en Dodge/Burn op 400%. Vergeet alle blursoorten en gebruik hier en daar eens doordrukken en tegenhouden.

Moeilijk ? Nee, anders was het mij ook niet gelukt.
                | EOS 1D MarkIII | EOS 1Ds MarkIII | EOS 5D Mark II & WFT-E4|ELINCHROM STUDIO |
                | 24-70 mm f/2.8 L | 70-200 mm f/4 L IS |16-35 mm f/2.8 L II| 100-400 mm f/4.5 L IS|EF 2 X II|

Comment

okay.. dit verklaart een hoop dus. Hier is waarschijnlijk de visa grondig de mist ingegaan of het meisje had last van opvliegers.....mja.. met 13 is dat onwaarschijnlijk

Blijft een lekkere basisplaat though.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Ik vind de originele foto al subliem hoor. (ok, mss de witbalans en wat te rood)

En eerlijk gezegd kan ik je bewerking ook wel smaken.
                    Zo willen ze het nu éénmaal in de fashion-industrie.

Maar ge moet ook eerlijk zijn, zo een model is toch wel leuk om te fotograferen hé.
                    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

whow vooral de 1e
                      fotowebsite: www.edwinfoto.com
                      Lara's website: http://www.houdevelt.com
                      fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                        Zo willen ze het nu éénmaal in de fashion-industrie.
                        Welke fashion industrie

Bij een fashionshoot draait het in de eerste plaats om kleding en de kleding op een correcte manier tonen. Kleuren moeten dus absoluut kloppen en mogen in geen geval afwijken van het origineel. (uitzonderingen zijn er uiteraard steeds, maar dat is de regel).

Bij beauty daarentegen, waar dergelijke portretten worden gebruikt als reclame voor bijvoorbeeld een schoonheidsproduct of parfum, daar kan men dergelijke bewerkingen inderdaad smaken.

On-topic : Mooie basisplaat, hoewel het toch mogelijk moet zijn om de kleuren correcter uit je camera te krijgen.

Geweldige bewerking en dito eindproduct
                        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Mooie prent, dat ontken ik niet; maar 'k stel me bij fotografie toch wel andere dingen voor...

Zal wssl aan mezelf liggen.

CANON Inc. Made In Japan

Comment

Voor mij : van een middelmatige plaat toch nog iets gemaakt... en toch ik weet het toch ook niet hoor ....
                            Groeten Dirk
                            Website : http://www.gakrid.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                              Welke fashion industrie

Bij een fashionshoot draait het in de eerste plaats om kleding en de kleding op een correcte manier tonen. Kleuren moeten dus absoluut kloppen en mogen in geen geval afwijken van het origineel. (uitzonderingen zijn er uiteraard steeds, maar dat is de regel).

Bij beauty daarentegen, waar dergelijke portretten worden gebruikt als reclame voor bijvoorbeeld een schoonheidsproduct of parfum, daar kan men dergelijke bewerkingen inderdaad smaken.

On-topic : Mooie basisplaat, hoewel het toch mogelijk moet zijn om de kleuren correcter uit je camera te krijgen.

Geweldige bewerking en dito eindproduct
                              Excuseer me voor de verkeerde uitdrukking hé.
                              Fashion is voor mij al een verzamelwoord geworden zoals : kleding, lifestyle, beauty, glamour, enz,...

CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                                Excuseer me voor de verkeerde uitdrukking hé.
                                Fashion is voor mij al een verzamelwoord geworden zoals : kleding, lifestyle, beauty, glamour, enz,...

Geen probleem. Het was ook niet persoonlijk bedoeld hoor.
                                Maar er wordt hier tegenwoordig nogal snel met het woord "fashion" gespeeld, vanaf het moment dat de photoshopbewerkingen in deze richting gaan.

www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Working...
                                X