Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natural girl

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Natural girl

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik
    Veeeel prettiger dan een bijgeplamuurde barbiepop waarvan je er hier vaak 13 in een dozijn vindt.
    ik volg!
    into minimal techno

Comment

Prachtige eerste
      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
      www.cromagnonman.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brigje Bekijk bericht
        Het begint mij meer en meer te intrigeren, de portretfotografie. En als ik dan deze foto zie, denk ik JAAAA dat wil ik ook ;-) Echt een prachtig naturel portret, schitterend !

*edit* Oke nu zie ik ineens een tweede foto, anders maar ook heel mooi. Voor mij zou het heel prettig zijn, als je wat technische tips zou willen onthullen ... Geflitst, reflectiescherm ?? Hoeft niet hoor, maar het zou mijn nieuwsgierigheid erg bevredigen :-)
        Okay, hier de technische tips:
        Camera canon 5DmkII met 85mm 1.2 objectief en canon 580ex flitser
        Diafragma 3.5 Sluitertijd 1/320sec bij 100asa
        Diafragmavoorkeuze , lichtmeting met nadruk op het midden, witbalans stel ik standaard in op 5200K en bewerk verder in RAW.
        Flitser ingesteld op ETTL en -1,66 stop en highspeed ;geen reflectiescherm.

Comment

het is allemaal al gezegd maar toch nog maar een keer:

prachtige naturel foto (de eerste) en ook voor mij, het gezicht wat meer naar de camera.
          Er verschijnen plotseling weer meer "naturel" foto's. Goede ontwikkeling, mag nog meer zijn.

Groeten, Bert
          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
          www.bertofotografie.be

Comment

eerlijk gezegd vind er niets aan en zeker niet voor showcase materiaal .
            het geheel lijk me saai , mooi model dat wel maar de foto zelf spreekt niet
            zo'n dingen staan de foto albums thuis vol van sorry maat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
              Okay, hier de technische tips:
              Camera canon 5DmkII met 85mm 1.2 objectief en canon 580ex flitser
              Diafragma 3.5 Sluitertijd 1/320sec bij 100asa
              Diafragmavoorkeuze , lichtmeting met nadruk op het midden, witbalans stel ik standaard in op 5200K en bewerk verder in RAW.
              Flitser ingesteld op ETTL en -1,66 stop en highspeed ;geen reflectiescherm.
              Hartelijk dank !!
              Canon EOS 300D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jim007 Bekijk bericht

Comment

Ik vind het een uitstekend model en goede pogingen. Direct flitsen vind ik evenwel een nadeel; wellicht met een scherm, plu of softbox ziet het er dan bij invulflitsen nog wat natuurlijker uit. Ook mist het model nog wat ervaring, maar dat komt zeker goed.

De nabewerking mag wat mij betreft nog wat meer dynamische range hebben.
                  Ook blijf ik het als hollander nog steeds raar vinden dat in Belgie men meent de voornaam achteraan te moeten zetten.
                  Had Clinton Bill ooit president kunnen worden of Turner Tina zangeres?
                  Zou Cruijff Johan ooit een contract bij Ajax hebben gehad?
                  Pele wel, maar die heeft al zijn achternamen en voornamen nooit op het shirt gehad
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Tis de kift

Ik vind de eerste prachtig

Comment

't Is plezant als je vrienden op bezoek komen.

Voor mij de tweede. Die is scherper en contrastrijker als de eerste.
                      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

ik ga hiermee akkoord...

Ik zie niet wat hier zo goed aan is. mss vinden velen het natuurlijke aspect zo knap? Ik vind dit geen slechte foto, zeker niet, maar zeker niets bijzonder.

Maar ja, zet een 'knappe griet' voor de lens en dan blijft de vraag of het wel mogelijk is een slechte foto te trekken? zet een lelijk eendje voor de lens en dan zal de kunde van de fotograaf des te belangrijker zijn, of heb ik het verkeerd voor?

@awacs457 : ik vind het wel bizar dat u dergelijk mooie lensje gebruikt en dan f 3.5 instelt... op 1.2 had de achtergrond veel mooier geweest.
                        Last edited by Cartman; 6 oktober 2009, 23:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
                          ik ga hiermee akkoord...

Ik zie niet wat hier zo goed aan is. mss vinden velen het natuurlijke aspect zo knap? Ik vind dit geen slechte foto, zeker niet, maar zeker niets bijzonder.

Maar ja, zet een 'knappe griet' voor de lens en dan blijft de vraag of het wel mogelijk is een slechte foto te trekken? zet een lelijk eendje voor de lens en dan zal de kunde van de fotograaf des te belangrijker zijn, of heb ik het verkeerd voor?

@awacs457 : ik vind het wel bizar dat u dergelijk mooie lensje gebruikt en dan f 3.5 instelt... op 1.2 had de achtergrond veel mooier geweest.
                          ik volg.
                          Hier had je veel meer uit kunnen halen
                          Wel een mooie griet
                          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                            Hier had je veel meer uit kunnen halen
                            :
                            Als je A zegt moet je ook B zeggen ..
                            Hoe had jij er dan meer uit gehaald ? Tips , tips ,tips ;ik heb er nog tientallen van deze reeks ,dit was er eentje van ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht

op 1.2 heb je weer een beperktere scherptediepte, waardoor het model misschien niet helemaal scherp zou zijn. Misschien wilde de TS dat niet? Ik gis maar wat, kheb geen 1.2 lens

Voor mij is het niet alleen het model wat de foto mooi maakt, maar juist de naturelle look, de frisse en zachte kleuren en de compo.
                              Ik zou graag lezen WAT er dan veel beter zou kunnen aan de foto, daar steekt de TS (en wij allen) wat van op.

Comment

Ik snap wat jim007 wil zeggen en zal dit staven met hetgene ik erop aan te merken heb , ik moet toegeven dat ik nu pas durf posten want had bij de eerste keer al bedenkingen .
                                -Vind hem teveel verscherpt : halo op armen en neus .
                                -Vind hem nog mossel noch vis wat toning betreft , tekort aan contrast en leuvendigheid enerzijds en niet flou genoeg aan de andere zijde .
                                -Het haar hangt onflaterend over haar ogen , die er op foto twee toch een meerwaarde geven .
                                -De belichting op het haar links .
                                Deze heeft een fotoalbum gevoel .
                                Ik denk dat daarmee voor mij de foto beoordeelt is , het is niet de bedoeling u voor het hoofd te stoten en hoop dat je het opbouwend opneemt .
                                Ik zag al beter werk van U hand .

Comment

Working...
                                X