Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Ga me als absolute beginner waarschijnlijk een gewaagde post maken, maar ik vind hem persoonlijk niet zo. Hij "lijkt" net niet echt scherp (haren handen, tanden van vrouwelijke model) en hij is mij te zwart...er gaat nu zoveel verloren in het zwarte, waarbij het kleine stukje bovenarm van het mannelijke model me ook iets stoort (had hem dan zelf weggehaald denk ik)...
Ik kan er natuurlijk heel erg naast zitten (scherm op het werk is ook niet alles) maar dat is het eerste dat ik dacht bij de foto.
Qua foto verder wel een hele leuke plaat, waar vooral de moeder wel heel leuk, vrolijk, spontaan lacht. Zeker een erg leuke herinnering voor de aanstaande ouders.
Ik was hem wel vergeten te verscherpen na het verkleinen (vergeet ik eigenlijk altijd) Dus ik heb die erbij geplaatst.
tx allemaal
btw Jeroen...ik heb een hele schoot gedaan: lowkey, highkey, silhouet, 1en 2 lamp(en), witte achtergrond, zwarte achtergrond en :....Bellypaint....zweet zweet, puf puf
Dit zijn hele goede vrienden van me en deze foto geeft wel precies weer hoe ze zijn: altijd vrolijk en lachend. Je moet echter wel van dit soort foto's houden...true. Ik zelf ben er wel van gescharmeerd.
Ze lijken er in ieder geval echt plezier aan te beleven, dus dat deel van de opdracht is geslaagd. De foto zelf, wel, ik ben heel zeker dat het koppeltje tevreden is Mooi resultaat
greetz
Cheeta
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak. flickr
Ik ging er inderdaad vanuit dat je wel wist wat je deed qua belichting (je weet er meer van als ik) Vandaar mijn opmerking ook voorzichtig
Zou zelf uiterst in mijn nopjes zijn als mij zulke platen straks lukken (oefen nog op beertjes en andersoortig geknuffel)
\
Of ik er zoveel meer van weet valt te te betwijfelen...tis een kwestie van : alle meubels in de huiskamer aan de kant en dan gewoon heeeeel veel spelen (lees rondrennen) met licht. Ohja, een workshop volgen, bij een ervaren fotograaf, wil ook wel helpen
Je hoeft niet zo voorzichtig te zijn met kritiek geven hoor...je wees me er ook op dat ik was vergeten na te verscherpen. (dat vergeet ik echt altijd)
@Jorgen: strikje BH (verdomme...heb ik gewoon niet gezien), tattoe...ik weet het Maar ik laat het maar zoals het is. Het is niet het soort foto waar veel aan gepield moet worden, vind ik.
Hoe teder ... knap gewoon! hier ga je later nog veel plezier aan beleven!
Van na te verscherpen heb ik ook nog nooit gehoord ... als beginneling ...
Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ... www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600
Niet te technisch worden Peter ....Zwart wit laag?
Zwarte achtergrond, 1 softbox, 1 transparante plu (anders kreeg ik de lengte...inc buik... niet goed verlicht, werk het liefst met gewoon 1 lamp)
Daar overheen silverexpress gedaan en hier en daar wat opgelicht.
Wat bedoel je met zwart-wit laag? (nieuwsgierig)
Comment