Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

......Nog eventjes vasthouden.......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ......Nog eventjes vasthouden.......

    Want de kleine is er bijna







    naverscherpt 10%






    Last edited by Monica; 1 oktober 2009, 12:35.

  • #2
    Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

    Ga me als absolute beginner waarschijnlijk een gewaagde post maken, maar ik vind hem persoonlijk niet zo. Hij "lijkt" net niet echt scherp (haren handen, tanden van vrouwelijke model) en hij is mij te zwart...er gaat nu zoveel verloren in het zwarte, waarbij het kleine stukje bovenarm van het mannelijke model me ook iets stoort (had hem dan zelf weggehaald denk ik)...

    Ik kan er natuurlijk heel erg naast zitten (scherm op het werk is ook niet alles) maar dat is het eerste dat ik dacht bij de foto.

    Qua foto verder wel een hele leuke plaat, waar vooral de moeder wel heel leuk, vrolijk, spontaan lacht. Zeker een erg leuke herinnering voor de aanstaande ouders.
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

      Ik vind 'm super! Vrolijk en mooi belicht. Ik zou er content mee zijn als ik in hun plaats was
      Canon Eos 40D + 17-55mm f2.8

      Comment


      • #4
        Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

        Ik was hem wel vergeten te verscherpen na het verkleinen (vergeet ik eigenlijk altijd) Dus ik heb die erbij geplaatst.
        tx allemaal

        btw Jeroen...ik heb een hele schoot gedaan: lowkey, highkey, silhouet, 1en 2 lamp(en), witte achtergrond, zwarte achtergrond en :....Bellypaint....zweet zweet, puf puf
        Dit zijn hele goede vrienden van me en deze foto geeft wel precies weer hoe ze zijn: altijd vrolijk en lachend. Je moet echter wel van dit soort foto's houden...true. Ik zelf ben er wel van gescharmeerd.
        Last edited by Monica; 30 september 2009, 10:34.

        Comment


        • #5
          Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

          Zo'n vermoeden had ik al. Vandaar ook dat ik zei "hij lijkt net niet echt scherp"


          Inderdaad veel beter zo

          Alhoewel het te zwarte op mij vreemd over blijft komen, maar neem aan dat dat juist de bedoeling was...
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

            Ze lijken er in ieder geval echt plezier aan te beleven, dus dat deel van de opdracht is geslaagd. De foto zelf, wel, ik ben heel zeker dat het koppeltje tevreden is Mooi resultaat

            greetz
            Cheeta
            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

              Ik ben favoriet hoor. Vind de belichting mooi. Een vrolijk stel. Ik ben benieuwd naar het vervolg...
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                Monica,

                Lees je toevoeging nu pas...

                Ik ging er inderdaad vanuit dat je wel wist wat je deed qua belichting (je weet er meer van als ik) Vandaar mijn opmerking ook voorzichtig


                Zou zelf uiterst in mijn nopjes zijn als mij zulke platen straks lukken (oefen nog op beertjes en andersoortig geknuffel)
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #9
                  Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                  Ziet er netjes uit zo. Verscherpt is beter.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                    Monica,

                    Lees je toevoeging nu pas...

                    Ik ging er inderdaad vanuit dat je wel wist wat je deed qua belichting (je weet er meer van als ik) Vandaar mijn opmerking ook voorzichtig


                    Zou zelf uiterst in mijn nopjes zijn als mij zulke platen straks lukken (oefen nog op beertjes en andersoortig geknuffel)
                    \

                    Of ik er zoveel meer van weet valt te te betwijfelen...tis een kwestie van : alle meubels in de huiskamer aan de kant en dan gewoon heeeeel veel spelen (lees rondrennen) met licht. Ohja, een workshop volgen, bij een ervaren fotograaf, wil ook wel helpen
                    Je hoeft niet zo voorzichtig te zijn met kritiek geven hoor...je wees me er ook op dat ik was vergeten na te verscherpen. (dat vergeet ik echt altijd)

                    @Jorgen: strikje BH (verdomme...heb ik gewoon niet gezien), tattoe...ik weet het Maar ik laat het maar zoals het is. Het is niet het soort foto waar veel aan gepield moet worden, vind ik.

                    Thanks allemaal!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                      Hoe teder ... knap gewoon! hier ga je later nog veel plezier aan beleven!
                      Van na te verscherpen heb ik ook nog nooit gehoord ... als beginneling ...
                      Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
                      www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

                      Comment


                      • #12
                        Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                        heeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi Monica!, ik hou van zo'n lichtopstelling, ik vind ze echt super

                        Comment


                        • #13
                          Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                          Knappe opname en bewerking. Zwart wit laag?

                          Comment


                          • #14
                            Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                            Niet te technisch worden Peter ....Zwart wit laag?
                            Zwarte achtergrond, 1 softbox, 1 transparante plu (anders kreeg ik de lengte...inc buik... niet goed verlicht, werk het liefst met gewoon 1 lamp)
                            Daar overheen silverexpress gedaan en hier en daar wat opgelicht.
                            Wat bedoel je met zwart-wit laag? (nieuwsgierig)

                            Comment


                            • #15
                              Re: ......Nog eventjes vasthouden.......

                              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              Daar overheen silverexpress gedaan en hier en daar wat opgelicht.
                              Wat bedoel je met zwart-wit laag? (nieuwsgierig)
                              Wat bedoel jij met die Silverexpress?(nieuwsgierig), want mijn vriend Google geeft me precies niet het juiste antwoord.
                              Al doende leert men...

                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X