Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zusters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zusters

Nog eens een omzetting naar ZW.

Grt,
    Hexagon

Re: Zusters

Het onnatuurlijk scherpe verpest heel deze foto. De schaduw op de linkerkant van het aangezicht van het achterste meisje, stoort toch wel. Drie straaloogjes, ééntje donker.
    Stoort voor mij het totaalbeeld.

Comment

Ik vind het allemaal net een beetje té. Té gepolijst, té opgepoest, té verscherpt en de huid té verzacht. Net portret, proper omgezet naar zwart-wit, maar op een of andere manier stopt het daar bij mij. Daardoor mis ik ook de chemie tussen de meisjes. Ze staan wel samen op de foto, maar waar is de band tussen hun? Of het verband?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Het onnatuurlijk scherpe verpest heel deze foto. De schaduw op de linkerkant van het aangezicht van het achterste meisje, stoort toch wel. Drie straaloogjes, ééntje donker.
        Storen doet het mij niet.
        Wel is het jammer dat de belichting van deze mooie dames niet juist is.
        Het is niet alleen dat ene oog wat te donker is, maar ook de schaduw vlek onder de kin hoort daar niet.

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
        Ik vind het allemaal net een beetje té. Té gepolijst, té opgepoest, té verscherpt en de huid té verzacht. Net portret, proper omgezet naar zwart-wit, maar op een of andere manier stopt het daar bij mij. Daardoor mis ik ook de chemie tussen de meisjes. Ze staan wel samen op de foto, maar waar is de band tussen hun? Of het verband?
        De ZW omzetting is zeker goed.
        Het is idd een portret van twee personen, niet meer en niet minder vandaar de titel Zusters.

Met deze twee mooie zussen zou ik nog eens proberen wat meer eruit te halen.
        mvg
        Antoine

Comment

Soms geeft de omzetting een onverwacht effect, zo ook in deze foto.
          Het contrast lijkt de scherpte te versterken, (vreemd).
          De belichting op het achterste meisje is voor verbetering vatbaar.
          Indien ik het oog e.v.t wil bijwerken krijgt het een vreemde uitdrukking en is het min of meer een dood oog geworden dus ik heb het zo gelaten.
          Wat mij het meest boeide in deze foto was de blik van het eerste meisje.

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
          Het kan zo overkomen als....gepolijst,opgepoetst, verscherpt, huid te zacht.
          Om een indruk te geven van en de huid,even een uitsnede van de originele foto bijgevoegd .
          Bij het omzetten naar zwart wit een zeker bij hele lichte tonen gaat er waarschijnlijk bij mijn bewerking detail verloren? Dus eigelijk is de ZW omzetting dan niet goed gelukt.

De chemie en de band tussen de meisjes is………… dat het ook nog een tweeling blijkt te zijn .

Grt,
          Hexagon

Comment

Goh, Hexagon, ik had blijkbaar geen gelijk. Ik dacht dat ik nogal weinig textuur in de huid zag. Waarschijnlijk is er wel iets van verloren gegaan bij het verkleinen/omzetten. Waarschijnlijk zag ik die dingen voor een groot stuk niet terwijl je daar blijkbaar niks "té" hebt gedaan. Prima, dat is dan mijn fout. Op de ZW-conversie of sowieso op de manier waarop je het als een zwart-witbeeld presenteert heb ik echt géén kritiek. Lijkt me helemaal gedaan volgens de regels van de kunst...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon Bekijk bericht
              Soms geeft de omzetting een onverwacht effect, zo ook in deze foto....
              ...Wat mij het meest boeide in deze foto was de blik van het eerste meisje.
              Als de omzetting het effect geeft dat haar op stro begint te gelijken, toch misschien een andere methode gebruiken.
              Als het eerste meisje je boeit, maak haar dan het onderwerp, en niet beide... Waarom staat het tweede er dan ook (scherp) op ?

Comment

Als de omzetting het effect geeft dat haar op stro begint te gelijken, toch misschien een andere methode gebruiken.
                Als het eerste meisje je boeit, maak haar dan het onderwerp, en niet beide... Waarom staat het tweede er dan ook (scherp) op ?
                Ok, het is duidelijk dat je het niks vind.
                Toch bedankt voor je reactie.
                Voor alle zekerheid nog even navraag gedaan over "het haar"…. klopt het is stro, in iedergeval SCHERP gezien.

Antwoord op je tweede opmerking.
                Het is een tweeling, als de voorste er scherp opstaat wil de tweede dat ook.
                Grt,
                Hexagon

Comment

Working...
                X