Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Petra De Groodt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Petra De Groodt

Oorspronkelijk geplaatst door gakrid Bekijk bericht
    Ja Pete,

als ik je ontgoocheling lees, zou ik toch 2 dingen doen :
    . wat meer geduld opbrengen (dan komen de comments wel)
    . wat minder belang hechten aan het aantal reacties (als het gewoon om het aantal gaat, hier is een tipje : steek er wat naakt en/of wat opvallende fouten in, werkt altijd )
    Gewoon doorgaan dus !!

OT : ik vind het wel een mooie foto en de expressie is best OK imho
    Die witte lijnen vind ook ik niet je dat... het is een beetje een background maar ook weer niet...
    Hey Dirk,

het is niet zo zeer "mijn ontgoocheling" hoor en al zeker niet over het aantal reacties.
    Het is meer een ontgoocheling in het algemeen op het forum die ik de laatste tijd ervaar. Vandaar ook mijn verwijzing naar de "meute...."

Vroeger waren we hier op het forum altijd om mekaars mening te geven op een beschaafde manier, goed of minder goed, en namen velen de tijd en moeite om toch wat feedback te geven... Een feedback die door de meeste ook met plezier werd aanvaard.

(zie ook de reactie van Lennert : hij zegt dat hij het licht liever wat hoger had zien staan en dat voor hem de hals wat zwaar overkomt... Ik heb geen probleem met deze reactie en ben er blij mee. Zelf hou ik van dit licht maar door het feit dat hij zijn idee ventileert op een fatsoenlijke wijze neem ik vrede met het feit dat niet iedereen zich kan vinden in de foto, en gelukkig maar want anders zouden we inderdaad allemaal dezelfde foto's maken. Ik geef trouwens ook dikwijls mijn eerlijke mening over zijn foto's en denk dat hij dat ook wel aanvaard).

Maar wat gebeurd hier de laatste tijd veel en veel te veel is dat er een groep mensen niets zeggende commentaren geven op basis van TS of op basis van wat er reeds is geschreven. Als je dan leest wat sommigen hier schrijven, dan vraag ik mij af of zij al ooit in de praktijk gewerkt hebben met kunstlicht al dan niet in combi met natuurlijk licht, of meer nog dat ze al ooit een deftig model voor hun lens hebben gehad.

Vervolgens heb je dan de tweede groep, die niets leuker vinden dan wat te gaan schelden en te provoceren om zo topics te vervuilen.
    Geef mij dan maar mensen zoals Henri, Monica en nog enkele anderen. Zij vallen ook allesbehalve altijd voor wat ik breng, maar je weet dat zij meer op zoek gaan naar het portret a la lettre (iets waar ik mij ook niet aan hou...), maar je weet precies wat je aan die mensen hebt en dat is opbouwend en zorgt voor een diversiteit op het forum.

Voila, dit gezegd zijnde trek ik mij terug in retraite en laat de boel nog wat bezinken...
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

een zeer mooie opname!!
      Mss wel iets te kort gecropped, haar hals lijkt hierdoor zo eindeloos lang.
      http://www.melissavanbelle.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht

Monica, bedankt voor je eerlijke mening. Ik weet uit het lezen van je commentaren dat je gewoon to the point komt en dat vind ik meer dan ok
        Toch even zeggen dat indien we een mooi portret met egale achtergrond hadden gewenst, we dit wel in de studio hadden gedaan. We hadden ten eerste niet zo ver moeten rijden, en ten tweede heb je in de studio enkel kunstlicht, wat voor de fotograaf toch heel wat makkelijker is dan mooi te belichten op locatie waar je natuurlijk licht moet combineren met kunstlicht.

Waarschijnlijk zullen de lijnen van het web wel storend werken voor jou, want ben zeker dat jij daar eerlijk in bent. Maar het moet me toch van het hart dat dergelijke zaken bij sommigen wordt ervaren als experimenteel en bij anderen als storend, en dan vooral bij de grote meute meelopers en gatlikkers hier op het forum.
        Hmmm, ik ben misschien wel to the point , maar ook een vreselijke noob.
        Ik heb de kennis niet, die veel ervaren fotografen hier wel hebben. Ik leer erg veel door naar andere foto's te kijken en ze te beoordelen, maar besef me heel goed dat ik me soms op glad ijs bevind Vandaar dat ik mijn feedback altijd inpak met: 'naar mijn mening' en 'ik vind'.

OT:

In tegenstelling tot d'oracle vind ik het model helemaal niet expressieloos. Ze staart...waarschijnlijk naar iets wat ze mooi of prettig vindt, want ze straalt tevredenheid uit. Dat in combinatie met die wapperende haren straalt iets sereens uit. Het komt op mij prettig over. Ik houd zelf erg van deze uitsnede (maak vaak van mijn meiden zulke compo's als hun haren in de wind wapperen) Ik vind de foto prima in balans.

De witte draden...Pete, dat is gewoon gevoel. De meeste mensen zal het wel aanspreken. Er zit zoveel kleur in het model, ik krijg het gevoel dat aan de kant van het web, de verzadiging eruit is getrokken. Dat heeft er niet mee te maken dat ik buitenfotografie met studiofotografie vergelijk hoor en ik snap dat de uitdaging buiten nog vele malen groter is.

Ik hoop dat je je niet laat ontmoedigen, want je bent een aktieve medeforummer, waar ik ook veel van leer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          Ik heb de kennis niet, die veel ervaren fotografen hier wel hebben. Ik leer erg veel door naar andere foto's te kijken en ze te beoordelen, maar besef me heel goed dat ik me soms op glad ijs bevind Vandaar dat ik mijn feedback altijd inpak met: 'naar mijn mening' en 'ik vind'.

In tegenstelling tot d'oracle vind ik het model helemaal niet expressieloos. Ze staart...waarschijnlijk naar iets wat ze mooi of prettig vindt, want ze straalt tevredenheid uit. Dat in combinatie met die wapperende haren straalt iets sereens uit. Het komt op mij prettig over. Ik houd zelf erg van deze uitsnede (maak vaak van mijn meiden zulke compo's als hun haren in de wind wapperen) Ik vind de foto prima in balans.

De witte draden...Pete, dat is gewoon gevoel. De meeste mensen zal het wel aanspreken. Er zit zoveel kleur in het model, ik krijg het gevoel dat aan de kant van het web, de verzadiging eruit is getrokken. Dat heeft er niet mee te maken dat ik buitenfotografie met studiofotografie vergelijk hoor en ik snap dat de uitdaging buiten nog vele malen groter is.
          "Naar mijn mening", of "ik vind" is overbodig, want je schrijft daarna je mening. Ik schrijf altijd direct, en als ik fout zit... ik kan niet fout zitten, want ik geef mijn mening, niet die van een ander. Een ander hoeft het niet eens te zijn, want ik geef een ander zijn mening niet, maar kan ze soms wel bijtreden.

Ik vind deze open compo eigenlijk vrij dynamisch, en 't zijn de haren die dat m.i. voor een groot stuk doen, en die maken voor mij de "draden" overbodig. Van de éne kant vielen de draden me meteen op, nadat mijn aandacht door de blik van het model getrokken werd, en blijven ze voor mij wel meespelen, maar van de andere kant... als er niets staat, is 't ook maar leeg.
          Ik vind de blik eerder wijds en hoopvol / afwachtend. Ik ga er steeds terug naartoe en blijf er langer naar kijken, en dan is de foto voor mij meer dan geslaagd.

Melissa heeft wel een beetje gelijk met de hals, maar anderzijds, vind ik deze foto in de breedte ook iets oneindigs hebben, en dan stoort het me niet meer.

Aan de enkelen die toch hebben gereageerd alvast bedankt , ik apprecieer alle commentaren. Probeer zelf ook commentaren te geven (ja zelfs in fotobeoordeling, wat hier niet van iedereen kan gezegd worden).
          Wie hier, bij showacse mensen en modellen, na twee dagen wakker ligt van weinig reacties, adviseer ik zeker niet in sommige andere forumonderdelen te posten, waar het soms dagen kan duren voor de eerste reactie komt, zelfs al maakte je een schitterende foto.

Mvg

Chris
          Last edited by FestinaLente; 25 september 2009, 02:13.

Comment

...met oa Petra De Groodt ...
            Petra werd in 2005 tweede eredame tijdens de verkiezing van "Model of the universe" in Turkije en heeft ook gewerkt in Milaan en New York...
            Meer info over haar : Klikkerdeklik
            Wat mij betreft heeft deze dame vandaag nog steeds veel potentieel.
            Eerst en vooral het volgende, ik schiet hier zeker niet op het model en trek zeker haar kunnen of schoonheid niet in twijfel. Maar al die titels en wat er in de gazet staat maakt nog niet dat elke foto die van haar gemaakt wordt ook per definitie goed is.

Heb zaterdag een shoot gehad ... in Montzen Gare.
            ...
            What do you think ?
            Jammer, heel jammer want ik denk dat er met alle ingredienten veel meer uit te halen was.
            Dat je beter niet op lokatie was gegaan want daar is in deze foto niets van te merken, deze foto had eender waar gemaakt kunnen worden.

Je had meer lokatie kunnen laten zien dan enkele witte strepen en kunnen proberen iets te vertellen over de persoon. Als ik zeg dat de foto geen expressie heeft, dan ligt dat niet aan het model, maar eerder aan het feit dat de foto mij niets verteld. De foto laat geen mode zien, het verteld mij niets over de persoon of de omgeving.
            Het is een registratie van een meisje met mooie ogen en een gave huid die met de haren in de wind staat, niet meer en niet minder en als ik de foto zie nodigt dit mij niet uit om meer te weten.
            Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
              Eerst en vooral het volgende, ik schiet hier zeker niet op het model en trek zeker haar kunnen of schoonheid niet in twijfel. Maar al die titels en wat er in de gazet staat maakt nog niet dat elke foto die van haar gemaakt wordt ook per definitie goed is.
              Gaf deze info enkel mee voor de geïnteresseerden ,niets meer niets minder.
              Vind je de foto niet goed, wel geen probleem voor mij, ieder zijn meug, ik apprecieer ieders mening.

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
              Jammer, heel jammer want ik denk dat er met alle ingredienten veel meer uit te halen was.
              Dat je beter niet op lokatie was gegaan want daar is in deze foto niets van te merken, deze foto had eender waar gemaakt kunnen worden.

Je had meer lokatie kunnen laten zien dan enkele witte strepen en kunnen proberen iets te vertellen over de persoon. Als ik zeg dat de foto geen expressie heeft, dan ligt dat niet aan het model, maar eerder aan het feit dat de foto mij niets verteld. De foto laat geen mode zien, het verteld mij niets over de persoon of de omgeving.
              Het is een registratie van een meisje met mooie ogen en een gave huid die met de haren in de wind staat, niet meer en niet minder en als ik de foto zie nodigt dit mij niet uit om meer te weten.
              Ook dit is gewoon extra info.

We hebben op die dag wel meer dan één foto genomen hoor.

Toch bedankt voor de reactie
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Working...
              X