Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Met alle respect voor Hans (ik versta de drang om zo'n foto's te verspreiden volledig) maar dit is een gewone babyfoto.
Compo, contrast, BG, het is allemaal dat niet.
Ik verwachtte in de commentaren woorden als: snapshot, familiealbum, ... maar lees:
Dat mannetje van jullie groeit snel zeg
Deze foto vind ik qua achtergrond een stuk mooier dan je eerste post. Mooie DOF.
Jammer dat de rechterhoek groen en fel belicht is...als dat zachte blauw nog een stukje had doorgelopen..perfekt. Misschien nog eens een mooi profielportretje van Kjell?
@Jeroen.s: veel ervaring met portretten van pasgeboren baby's? Als iets lastig is, is het van een pasgeborene goede portretten te maken.
1) Ze hebben de gewoonte om slechts te liggen
2) ze slapen 23/7
Met alle respect voor Hans (ik versta de drang om zo'n foto's te verspreiden volledig) maar dit is een gewone babyfoto.
Compo, contrast, BG, het is allemaal dat niet.
Ik verwachtte in de commentaren woorden als: snapshot, familiealbum, ... maar lees:
met alle respect voor je mening (echt wel hoor) maar als ik babyshots in mijn omgeving zie, vind ik deze wel iets meer dan een snapshot voor in het familiealbum (waar deze wel degelijk in zal komen ).
Ik ben zelf ook supertevreden over deze foto (misschien niet echt objectief uiteraard ) en daarom dat ik hem in SC zet.
Ik respecteer je mening, begrijp me niet verkeerd maar als je "compo, contrast, BG, niet allemaal dat vindt", hoe zou jij dan de compo, contrast en BG doen? Je mag gerust deze foto bewerken en hier posten hoor.
Ik ben het ook eens met wat Monica zegt : die kleine slaapt zo goed als de ganse dag in zijn bedje (de BG hier is dus zijn natuurlijke omgeving ). Als hij wat groter is en tussen voedingen door langer wakker is, zullen er nog wel andere foto's volgen.
Nogmaals, om duidelijk te zijn : ik heb respect voor je mening he Dit is gewoon hoe ik er over denk
veel ervaring met portretten van pasgeboren baby's?
Als iets lastig is, is het van een pasgeborene goede portretten te maken.
Ze hebben de gewoonte om slechts te liggen
ze slapen 23/7
Ja
Volkomen van bewust.
inderdaad
de een al wat meer dan de ander
Heb er zelf eentje van 5 weken.
@Hans. Ik versta je appreciatie volkomen. Zoals gezegd heb ik er zelf eentje van 5 weken en ik vind alle foto's met hem erop prachtig maar als je ze los bekijkt is het soms anders. Zolang ze niets doen is het zeer moeilijk om er mooie foto's van te maken (mijn gedacht).
Van je foto':
Z'n hoofdje is weggedraaid en staat te centraal, ook de hoek van de foto is wat te laag.
de achtergrond (ook als is het z'n omgeving) is druk en niet harmonieus.
de details van z'n hemdje zie ik niet (maar dat kan mijn monitor zijn)
Mijn mening natuurlijk. Als je binnen 6 maand die foto terugziet ga je de foto misschien (technisch) ook minder goed vinden Ik had dat toch met vroege baby foto's van mijn eerste. Het onderwerp bemoeilijkt een objetief oordeel.
Daarom heb ik er ook zelf nog geen gepost van mijn zoontje.
Ik denk dat als je deze foto in een mooie zwart/wit omzetting zet het door velen helemaal niet meer als 'snapshot' zal gezien worden? Of ben ik fout.
Ik vind het alvast een heel vertederende foto, die mij technisch in orde lijkt behalve dat kleine groen hoekje rechtsboven. Maar ach.. dat zullen dan misschien ook nog door mijn eigen babyhormonen zijn die dit met een ander oog bekijken.
Geniet ervan, neem alvast veel foto's want ze worden zooooo snel groot en dan is dat vertederende, snoezelige, hoog aaibaarheidsfactor gehalte er snel af (toch zeker bij die stoere jongens )
Ik denk dat als je deze foto in een mooie zwart/wit omzetting zet het door velen helemaal niet meer als 'snapshot' zal gezien worden? Of ben ik fout.
Ik vind het alvast een heel vertederende foto, die mij technisch in orde lijkt behalve dat kleine groen hoekje rechtsboven. Maar ach.. dat zullen dan misschien ook nog door mijn eigen babyhormonen zijn die dit met een ander oog bekijken.
Geniet ervan, neem alvast veel foto's want ze worden zooooo snel groot en dan is dat vertederende, snoezelige, hoog aaibaarheidsfactor gehalte er snel af (toch zeker bij die stoere jongens )
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken. Ik zie nog steeds (zowel op een forum als het deze, als in mijn eigen mappen) veel en veel vaker ZWshots die proberen te verdoezelen dat het eigen een slechte foto was, dan ZWfoto's waarin de eenvoud en het gebrek aan kleuren een meerwaarde biedt. En zowat alle foto's van 'roofdieren' die in hun natuurlijke habitat worden gefotografeerd krijgen (nog veel vaker op een forum zoals hier dan in mijn dagelijkse leven) het etiketje 'snapshot'. Waarom? Per ongeluk misschien al eens terecht, soms misschien al eens omdat mensen alles wat druk is en niet-geënsceneerd een snapshot noemen, en vaak ook omdat het lekker denigrerend klinkt. "Bah, snapshot, kiekje...".
IK denk dat Hans met dit beeld zowat alles heeft kunnen bereiken wat je met een foto kan bereiken. Zijn gevoel ligt er vingerdik op, hij heeft vastgelegd wat hij met zijn ogen zag, en waarschijnlijk ook wat hij in zijn hoofd lag: het zoontje in zijn beddeke. En daar horen nu eenmaal knuffels bij en een wirwar van kleuren. Blijkbaar ziet hij het ook allemaal zacht. Indien ja: perfect weergegeven. De compo vind ik perfect (en daarom niet de enige mogelijke keuze), de kleuren zijn mooi en geen fotografenkleuren maar babykleuren.
Had ik maar foto's van mezelf toen ik een maand oud was... in mijn geval zijn het idd snapshots in een (oud) familiealbum.
heb het geprobeerd maar vond het resultaat belange niet zo mooi als de kleurenversie... Kan natuurlijk ook wel aan mijn manier van z/w-omzetting liggen
Ik ben 't helemaal niet eens, dat deze foto veel beter kan. Ik vind het standpunt heel goed, vind de compo heel geslaagd (ook de knuffels spelen mee in het verhaal), de DOF heel goed gekozen (zorgt er wel voor dat vooraan in de kleding weinig detail zit, dat deze egaal is, het licht en de scherpstelling zitten perfect, en zie geen reden om hem naar zwart/wit om te zetten. Ik zou, om het kleurenpallet terug te brengen naar roos/wit/blauw, rechts boven wel iets aan het groene doen. Wat de kleuren zelf betreft... gezichtje is vrij "oranje" op mijn scherm, en dat was meteen wat me opviel, het verschil in tint tussen het gezichtje en de hand.
Comment