Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Tweede experiment vind ik zeker geslaagd.
Hier zie je als kijker direct dat het de bedoeling is van de maker om de plaat "anders" voor te stellen. En ja, ze pakt mij ook de plaat... De dromerige blik die uit de foto kijkt, ik heb er geen probleem mee, ik ben zelfs benieuwd naar wat ze kijkt. Dus voor mij. Misschien iets te veel bling bling op haar schouder...
Bij foto 1 werkt het experiment niet. Het lijkt alsof de publisher van een catalogus voor de zoveelste keer slecht in een foto heeft gesneden en het dus niets te maken heeft met de creativiteit van de maker... Voor mij iets minder geslaagd.
Lennert,
wat ik niet goed begrijp en graag eens zou willen weten: wat is nu precies de reden waarom je bv. bij de 1ste foto haar rechter schoen zo aansnijd terwijl er bovenaan nog een beetje ruimte over is. Bijgevolg komt het — althans bij mij— over alsof er tijdens de opname een verkeerde kadrage is gebeurd (en uit jouw vorige werken weet ik dat jij zeker aandacht besteedt aan de compositie/kadrage).
Wat ik mij tevens afvraag: mocht je de foto zo hebben gemaakt dat het model er volledig opstaat (dus met volledige schoenen) en je zou die foto hebben ingeleverd voor een magazine. Zou jij het dan accepteren mocht de man/vrouw van de layout er op diezelfde manier een stukje afsnijden? Ik werk zelf in de layout-branche, dus je begrijpt dat dit mij wel boeit.
Nota: je hoeft je hier niet te verdedigen ten opzichte van de foto, ik tracht alleen de reden 'waarom je het nu zo hebt gedaan' eens te achterhalen.
Met vriendelijke groet,
Guy
Overigens vind ik foto 1, behalve het reeds vermelde aansnijden, zeker een mooie qua belichting, compositie en houding.
Bij foto 2 volg ik de mening van Peterdep.
Last edited by guydw; 21 september 2009, 10:15.
Reden: Beoordeling van beide foto's toegevoegd.
@Peterdep: Thanks voor het voorstel. Ik probeer meestal de 2:3 (of 1:1) verhoudingen te respecteren, maar ik zal er eens wat afhalen.
@Guydw: Goh, de reden.. Dezelfde reden waarom ik in 2 de handjes er niet op heb, denk ik. En ik hou zeker niet minder rekening met compositie als eerst. Ik krijg een beeld in mijn zoeker, beweeg met mijn objectief, en als ik iets tegen kom wat ik mooi vind druk ik af (ook al staan er halve voetjes op).
De lijn in haar lichaam vind ik mooi (linkerbeen, heup, torso, schouder). Het loopt in elkaars verlengde en zou deel uit kunnen maken van een grote cirkel. Misschien daarom dat de voetjes weggesneden zijn, om onderaan niet abrupt met die lijn de stoppen.
(ik ben maar aant gokken)
Ik weet niet hoe ik zou reageren moest iemand de foto aanpassen naar zijn goesting? Als het de layout van de pagina versterkt zou ik er (denk ik) geen probleem mee hebben.
hihi hoe durft ge die schoon meiskes zo verminken!!!!
de 2den vind ik iets te krap rond het hoofd
maar anders zijn ze echt wel super goed hoor technisch dik in orde ( belichting, scherpte, kleur, blablabla ...) zeker anders dan hetgeen we hier zoveel zien! laat de rest ook maar komen, 't is eens iets anders en 't is verre van slecht
En toch wil ik ook één keer op die schoenenkwestie terugkomen.
- heb je bewust de schoenen eraf laten vallen bij het kadreren, of viel je 'toevallig' op deze kadrage zonder schoenen, en dacht je op dat moment "no problem, let's click"? Want er zit heerlijk veel lengte in de foto, en een mooie eindeloze boog. Maar dan stopt die ineens
Er is al komentaar genoeg gegeven dus ik volg met de 2 de..Niet dat je er veel aan hebt Lennert aan mijn technische raad maar je platen zijn gewoon altijd goed voor mij...Zal mij toch ook eens moeten gaan verdiepen op dat werk..En ik weet ook wat natuurlijk mooi is hé?
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment