Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Op die eerste heb ik niet direct iets op te merken. Mooie foto van een mooi meisje, maar nu ook weer niet direct een foto die me bijblijft.
Op die tweede lijkt de dynamiek me nog steeds wat groot voor hetgeen je camera aankan. Heel wat overbelichtte stukken haar, been, arm, schouder, gras. Toch nog harde, donkere stukken schaduw + misschien wat ver gegaan in toevoegen van contrast. Daardoor zie je ook maar één van de twee ogen, het tweede is een zwart gat geworden.
Belichting. Mja, voor mij is het dit niet echt. Je mag je model nog wel iets meer eruit laten komen. Nu springt vooral het overbelichte gras eruit. Een reflectiescherm zou wonderen kunnen doen als je niet genoeg flitsers hebt om die zon iets meer te counteren.
Houding van het model vind ik ook niet alles. Nu stoppen haar benen gewoon aan haar knieën. Als ze haar onderbenen niet zomaar wegstopt maar achter haar neerlegt creëer je meer lengte. Maar nek zit wat veel weggestopt door de houding, maar ook achter haar haar en onder haar kin. Het model zou ook wel wat meer zelfvertrouwen mogen uitstralen. Op die tweede foto is ze te veel 'mooi meisje' en te weinig 'model/onderwerp'. Blik in haar ogen vind ik verder wel prima, schouders ook mooi recht. Maar haar haar... nogal warrig. ZOu beter over haar schouders kunnen hangen dan over haar decollete.
En was het de bedoeling dat er zoveel gras in de voorgrond zat? Om vanuit dat standpunt foto's te maken (geen probleem met standpunt, dat zit prima) zou ik serieus wat gras hebben uitgetrokken ipv het frontaal mee te fotograferen.
@ Al: Met zo'n commentaar schiet ik idd al heel wat op. De foto was op zich niet zo goed, flets van kleur, etc. Met photoshop is er idd wat contrast, sat, en dergelijke bijgekomen + idd zelfs wat gras dat weggeshopt is.
Had er niet zo goed op gelet toen ik die foto maakte op dat gras, en wou ook niet alles gaan wegshoppen.
Haar haar en houding vind ik dan wel redelijk goed. Maar dat is dan eerder persoonlijke smaak.
Thx voor de reactie,
Haar haar en houding vind ik dan wel redelijk goed. Maar dat is dan eerder persoonlijke smaak.
ik ga er toch even iets dieper op in. ik wil je geloven dat je het goed vindt. maar misschien ga je op die manier in het vervolg op dingen letten die je nu (nog) niet zag en die je beter vindt. 't is echt opbouwend bedoeld, hoor.
het gaat om details.
Zie je haar scheiding? Dat lijkt een rechte scheiding te moeten zijn, maar hier en daar lopen er stukjes haar naar de verkeerde kant. Haar frou begint ook naar (voor haar) links te lopen, dan een plukje haar wat naar boven (!) en naar linksbeneden staat/gaat, en dan gaat het weer naar links.
En alles samen is dat zo gemakkelijk op te lossen. Nog eens eventjes met de borstel erdoorheen, wat volume geven, terug wat 'wild' leggen, en je hebt net dezelfde look, maar netter uitgevoerd.
+ jonge meisjes (en ook wel oudere ) zijn echt wel overgevoelig voor hun haar. *imiteert hoog piepstemmetje* "oew, mijn haar steekt, oeh !"
Om nu te gaan muggenziften hoe haar valt in de wind buiten, vind ik beetje brug te ver...
Veel minder vind ik de belichting, hier was inflitsen of reflectiescherm gebruiken wel een beetje op zijn plaats. Je zit nu met een heel licht vlak links achter haar en het model ligt in de schaduw.
Jammer van de viaduct op de achtergrond ook.
Misschien waren beide opgelost met een andere positie tov de zon.
De eerste foto is op zich niets mis mee, alleen vind ik modellen die tegen een muur duwen altijd beetje hilarisch.
Even niet over de foto: knap van al murphy dat ie de moeite doet om zo'n uitgebreide en gefundeerde commentaar te geven. Zo'n dingen zou ik hier meer willen zien
Om nu te gaan muggenziften hoe haar valt in de wind buiten, vind ik beetje brug te ver...
ok, wat zijn we vriendelijk voor elkaar... en wat wil je nu? dat ik me verantwoord waarom ik het haar van een model wél belangrijk vind? dat ik in het vervolg maar eerst lang genoeg op de backspacetoets klik voor ik nog eens ergens iets zeg in de fotohoek? of is dit gewoon een fase waar iedereen met minder dan 1000 posts eventjes doorheen moet?
Om nu te gaan muggenziften hoe haar valt in de wind buiten, vind ik beetje brug te ver..
Ik vind het wel leuk om te lezen hoe mensen een foto interpreteren en zouden verbeteren. het is toch heerlijk dat mensen er energie en tijd in steken? Ik zou me wel vereerd voelen hoor, als ik de TS was.
Veel minder vind ik de belichting, hier was inflitsen of reflectiescherm gebruiken wel een beetje op zijn plaats. Je zit nu met een heel licht vlak links achter haar en het model ligt in de schaduw.
Jammer van de viaduct op de achtergrond ook.
Misschien waren beide opgelost met een andere positie tov de zon.
helemaal mee eens
De eerste foto is op zich niets mis mee, alleen vind ik modellen die tegen een muur duwen altijd beetje hilarisch.
Dat is sexy
In hoeverre ik dat gepast vind bij een 15-jarig meisje, dat weet men hier al geloof ik. Maar ik ben dan ook een conservatieve trut wat dat betreft.
Ik had graag wat meer "jeugdige" aktievere foto's gezien.
Bwa, vind ik dus niet - en ik behoor dan nog tot het testosteron geladen gedeelte van de bevolking.
Los van haar leeftijd, maar moest ze nu leunen of steunen tegen sportwagen of een man of een spiegel waardoor je in de reflectie iets half pikants kan zien, dan kan ik begrijpen dat dat sexy zou zijn. Maar tegen een koude harde buitenmuur? Zelf haar hoofdje ligt tegen de harde muur - comfortabel is anders.
Maar anderzijds, misschien best dat ze als 15jarige tegen een muur leunt
Je moet het eens voorstellen dat je iemand in het echt zo ziet leunen tegen de muur - in een poging om te flirten of weet ik veel. Je zou toch in een lach schieten
Enfin, ik heb er in se geen problemen mee hoor, ik zou de pose zelf gewoon nooit gebruiken.
Ik volg volledig in wat Al Murphy zei over het haar. bij een foto hoor je echt op alle details te letten. In het begin dat ik fotografeerde was ik ook zeer snel tevreden en zag nooit de vaak opvallende foutjes. naargelang je meer fotografeert en meer weet wat je wil zal je op al die dingen gaan letten.
Foto 2 vind ik op zich wel een mooi begin, gewoon meer letten op alles. styling en houding van je model zijn zeer belangrijk (haar onderbenen die afwezig zijn zijn niet zo flaterend en storend wel).
een goede foto wordt niet alleen gemaakt door de juiste instellingen te kiezen op je toestel.
het meeste van je werk is letten op wat je fotografeert.
Comment