Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Justine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Justine

    Model: Justine Verplancke
    Styling: Mich van Dyk
    Make up:Charline Vanderweeen

    dit was voor Marie Claire Wedstijrd! wish me goodluck guys






    Nella Balda Photography

  • #2
    Re: Justine

    die 2de en die 3de zijn zo geweldig goed !

    2 staat wel klein beetje scheef denkik, vlug effe rechtzetten xxx
    http://www.melissavanbelle.be

    Comment


    • #3
      Re: Justine

      Super hé!
      Net als al je voorgaande werk trouwens.
      Ik ben al een fan van je geworden!

      Comment


      • #4
        Re: Justine

        Mooie beelden hoor.

        Al ben ik geen fan van Het Blauw. Zie je tegenwoordig iets te vaak, en hier is het paar %'s teveel IMO. En inderdaad beetje jammer van scheef decor (de vloer) in foto 2, maar gelukkig gaat de volle aandacht naar het model en haar kledij.

        Eerste foto is wel iets minder. Het gezicht is zodanig bewerkt en en beflitst dat het wat onscherp en vlak overkomt. Achtergrond kan mij weinig bekoren, ik zie dat je het getracht hebt te verzachten, maar een groter diafragma had hier een oplossing kunnen bieden.

        Echt veel emotie laat je jouw modellen wel niet uitbeelden... ik zie 3x een pokerface.

        Succes met de wedstrijd.

        Comment


        • #5
          Re: Justine

          goeie reeks, al vallen die puntjes in de ogen wel erg op, vooral bij de laatste.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Justine

            Zeer goede derde

            Ik heb dikwijls hetzelfde idee als Melissa, heb ik al gemerkt, maar hier ga ik niet met haar mee.
            Ja de tweede staat scheef, maar vooral NIET rechtzetten

            PS : hoe is het afgelopen met die wedstrijd ?

            Grtz. Peter
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

            Comment


            • #7
              Re: Justine

              Is dat de Pink Ribbon wedstrijd? Of nog een andere?
              www.focusfotografie.be
              www.facebook.com/eviwilmus

              Comment


              • #8
                Re: Justine

                Ik wil julie allemaal bedanken voor de leuke en leerzame commentaar

                ik wil gewoon effe reageren op je bericht Caleido

                Echt veel emotie laat je jouw modellen wel niet uitbeelden... ik zie 3x een pokerface.
                Als er 1 ding is wat voor mij uiterst belangrijk is in mijn foto's dan is het emotie wel.
                En ik weet zeker dat je deze in de meeste van mijn foto's kan terug vinden en hier ook.

                Wat is een emotie? er zijn er zo veel...
                Hier was het mijn eerste opdracht dat echt 100% rond fashion moest draaien en ik heb het gecombineerd met mijn eigen stijl.
                Het draait echter vooral om het kledij hier...al weet ik ook dat de hele compositie moet kloppen...

                Het blauw is erg in nu en daarom dit bewuste keuze :d
                nogmaals bedankt voor je bericht

                Groetjes
                Nella
                Nella Balda Photography

                Comment


                • #9
                  Re: Justine

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nella84 Bekijk bericht
                  Als er 1 ding is wat voor mij uiterst belangrijk is in mijn foto's dan is het emotie wel.
                  En ik weet zeker dat je deze in de meeste van mijn foto's kan terug vinden en hier ook.
                  Het meisje (3x dezelfde neem ik aan?) staat er 3x op krek dezelfde manier op. Frontaal, armen los langs lichaam, doffe blik pal in lens. Als dat al een emotie is (?), is het 3x dezelfde, dat bedoelde ik feitelijk.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nella84 Bekijk bericht
                  Wat is een emotie? er zijn er zo veel...
                  Hier was het mijn eerste opdracht dat echt 100% rond fashion moest draaien en ik heb het gecombineerd met mijn eigen stijl.
                  Het draait echter vooral om het kledij hier...al weet ik ook dat de hele compositie moet kloppen...

                  Het blauw is erg in nu en daarom dit bewuste keuze :d
                  nogmaals bedankt voor je bericht

                  Groetjes
                  Nella
                  Je zegt je eigen stijl te willen etaleren, maar je gebruikt hier een gimmick dat inderdaad overal gebruikt wordt tegenwoordig en dat je gebruikt omdat het in is.... die twee redeneringen kloppen niet samen, zeker in het kader een wedstrijd waar jouw werk tussen honderden anderen moet opvallen..

                  Maar zoals ik al zei, veel succes en hou ons op de hoogte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Justine

                    Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht

                    Ik heb dikwijls hetzelfde idee als Melissa, heb ik al gemerkt, maar hier ga ik niet met haar mee.
                    Pete! Ik ben verontwaardigd!
                    http://www.melissavanbelle.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Justine

                      Oorspronkelijk geplaatst door Melissa Van Belle Bekijk bericht
                      Pete! Ik ben verontwaardigd!
                      Mea Culpa
                      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Justine

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nella84 Bekijk bericht
                        Het draait echter vooral om het kledij hier...al weet ik ook dat de hele compositie moet kloppen...
                        Het is eeuwen geleden dat ik nog gereageerd hebt op een foto hier in SC, maar omdat je bovenstaande zin post wou ik mijn mening eventjes kwijt.

                        Ik spreek me niet uit niet over belichting, pose, blik/mimiek, setting of compositie ...

                        Maar ... "het draait echter vooral om de kledij" ...

                        De kleurtoon die je gebruikt, blauwzweem wash-off effect, is iets wat een klant die aan de hand van je foto's een product wil verkopen niets mee is. Je komt het van tijd tot tijd tegen in editorials als het magazine die setting wil maar daar gaan zelfs de meeste producenten van kledij niet mee akkoord. Achteraf is dat ook meestal hun reactie: "mooie foto's maar jammer dat je de echte kleur van onze kledij niet kan zien".

                        Dit is géén kritiek, maar als dit de stijl is waarin je verder wil - hou er dan rekening mee dat je ook een correcte kleurweergave van de kledij kan voorzien voor een klant.

                        Ik heb eens een foto die hierboven staat ge-softprooft in een ECI 300% zwart drukprofiel (CMYK) en ik ben er zeker van dat je versteld zou staan van het resultaat in druk (niet in print maar bv. in een magazine/cataloog), foto 2 & 3 lopen compleet dicht in de zwart tinten - de nu licht "uitgebrande" plaatsen (vooral neus in 3) worden 100% wit .

                        Staar je niet blind op "wat de tendens is", want volgend jaar is alles "hard-contrast-geel"-nabewerking. Modellen zijn nu gek op de bovenstaande stijl, maar in de fashion sector zijn het de editors die beslissen of de beelden gepubliceerd worden - niet de modellen.

                        Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel? Nogmaals, dit is mijn ervaring dat ik graag wil meegeven omdat ik het eventuele doel van deze foto's weet en ervaring heb met klanten en hun drang naar über-correcte kleuren.
                        www.fotofolio.be

                        Comment

                        Working...
                        X