Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Al ben ik geen fan van Het Blauw. Zie je tegenwoordig iets te vaak, en hier is het paar %'s teveel IMO. En inderdaad beetje jammer van scheef decor (de vloer) in foto 2, maar gelukkig gaat de volle aandacht naar het model en haar kledij.
Eerste foto is wel iets minder. Het gezicht is zodanig bewerkt en en beflitst dat het wat onscherp en vlak overkomt. Achtergrond kan mij weinig bekoren, ik zie dat je het getracht hebt te verzachten, maar een groter diafragma had hier een oplossing kunnen bieden.
Echt veel emotie laat je jouw modellen wel niet uitbeelden... ik zie 3x een pokerface.
Ik heb dikwijls hetzelfde idee als Melissa, heb ik al gemerkt, maar hier ga ik niet met haar mee.
Ja de tweede staat scheef, maar vooral NIET rechtzetten
Ik wil julie allemaal bedanken voor de leuke en leerzame commentaar
ik wil gewoon effe reageren op je bericht Caleido
Echt veel emotie laat je jouw modellen wel niet uitbeelden... ik zie 3x een pokerface.
Als er 1 ding is wat voor mij uiterst belangrijk is in mijn foto's dan is het emotie wel.
En ik weet zeker dat je deze in de meeste van mijn foto's kan terug vinden en hier ook.
Wat is een emotie? er zijn er zo veel...
Hier was het mijn eerste opdracht dat echt 100% rond fashion moest draaien en ik heb het gecombineerd met mijn eigen stijl.
Het draait echter vooral om het kledij hier...al weet ik ook dat de hele compositie moet kloppen...
Het blauw is erg in nu en daarom dit bewuste keuze :d
nogmaals bedankt voor je bericht
Als er 1 ding is wat voor mij uiterst belangrijk is in mijn foto's dan is het emotie wel.
En ik weet zeker dat je deze in de meeste van mijn foto's kan terug vinden en hier ook.
Het meisje (3x dezelfde neem ik aan?) staat er 3x op krek dezelfde manier op. Frontaal, armen los langs lichaam, doffe blik pal in lens. Als dat al een emotie is (?), is het 3x dezelfde, dat bedoelde ik feitelijk.
Wat is een emotie? er zijn er zo veel...
Hier was het mijn eerste opdracht dat echt 100% rond fashion moest draaien en ik heb het gecombineerd met mijn eigen stijl.
Het draait echter vooral om het kledij hier...al weet ik ook dat de hele compositie moet kloppen...
Het blauw is erg in nu en daarom dit bewuste keuze :d
nogmaals bedankt voor je bericht
Groetjes
Nella
Je zegt je eigen stijl te willen etaleren, maar je gebruikt hier een gimmick dat inderdaad overal gebruikt wordt tegenwoordig en dat je gebruikt omdat het in is.... die twee redeneringen kloppen niet samen, zeker in het kader een wedstrijd waar jouw werk tussen honderden anderen moet opvallen..
Maar zoals ik al zei, veel succes en hou ons op de hoogte.
Het is eeuwen geleden dat ik nog gereageerd hebt op een foto hier in SC, maar omdat je bovenstaande zin post wou ik mijn mening eventjes kwijt.
Ik spreek me niet uit niet over belichting, pose, blik/mimiek, setting of compositie ...
Maar ... "het draait echter vooral om de kledij" ...
De kleurtoon die je gebruikt, blauwzweem wash-off effect, is iets wat een klant die aan de hand van je foto's een product wil verkopen niets mee is. Je komt het van tijd tot tijd tegen in editorials als het magazine die setting wil maar daar gaan zelfs de meeste producenten van kledij niet mee akkoord. Achteraf is dat ook meestal hun reactie: "mooie foto's maar jammer dat je de echte kleur van onze kledij niet kan zien".
Dit is géén kritiek, maar als dit de stijl is waarin je verder wil - hou er dan rekening mee dat je ook een correcte kleurweergave van de kledij kan voorzien voor een klant.
Ik heb eens een foto die hierboven staat ge-softprooft in een ECI 300% zwart drukprofiel (CMYK) en ik ben er zeker van dat je versteld zou staan van het resultaat in druk (niet in print maar bv. in een magazine/cataloog), foto 2 & 3 lopen compleet dicht in de zwart tinten - de nu licht "uitgebrande" plaatsen (vooral neus in 3) worden 100% wit .
Staar je niet blind op "wat de tendens is", want volgend jaar is alles "hard-contrast-geel"-nabewerking. Modellen zijn nu gek op de bovenstaande stijl, maar in de fashion sector zijn het de editors die beslissen of de beelden gepubliceerd worden - niet de modellen.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel? Nogmaals, dit is mijn ervaring dat ik graag wil meegeven omdat ik het eventuele doel van deze foto's weet en ervaring heb met klanten en hun drang naar über-correcte kleuren.
Comment