Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zacht knuffeltje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zacht knuffeltje

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Denk dat het meer ligt aan een te zware jpeg compressie, waardoor de beeldkwaliteit van de foto helaas beetje verloren is gegaan. Onnodig want een foto mag tot 400kb zijn, deze is nog geen 65kb.
    Dat denk ik dus ook Caleido, maar leg mij eens uit hoe ik een bestand van 800 pixels krijg en 400kb groot aub...want daar word ik ook KEK van
    Zelfs met BD sizer (afgesteld op 400kb) krijg ik foto's kleiner dan 200 kb.

Comment

KEK or not KEK Thats the question.
      Ik denk ook dat je foto hier te lijden heeft van een te klein bestand. Dacht eerst dat het ruis was maar het zal wel het kleine bestnd zijn, al denk ik wel dat ZW minder grote bestanden zijn.
      Voor de rest moeie belichting en scherpte, al zou ik haar ontbrekende tand wat bijgewerkt hebben
      Wat het compo betreft, vindt ik dat er hier en beetje mysterie ontbreekt, waarmee ik wil zeggen dat voor mij het beertje er teveel op staat. ik had liever gehad dat ik ze zag lachen maar niet zou weten naar wat of wie.
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Zeer mooi beeld hoor,het zachte werkt perfect.
        "There are always two people in every picture: the photographer and the viewer."~Ansel Adams

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          Dat denk ik dus ook Caleido, maar leg mij eens uit hoe ik een bestand van 800 pixels krijg en 400kb groot aub...want daar word ik ook KEK van
          Zelfs met BD sizer (afgesteld op 400kb) krijg ik foto's kleiner dan 200 kb.
          Dat zou ik eigenlijk ook es willen weten, ik volg deze topic dus verder

Monica, het is een mooi beeld, maar helaas valt die banding mij ook op.
          Ik heb dan misschien toch een goed scherm ?

greetz
          Cheeta
          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
          flickr

Comment

Inderdaad lichtjes banding te zien in de bg. Duidelijk geblurt (... grapje )
            Banding krijg je al vanaf het maken van de opname en heeft te maken met het niet kunnen vastleggen van al de kleurnuances door je camera. Beetje moeilijke uitleg met 8bit en 24bit en een hoop andere getalletjes.
            Hoe ik het kan voorkomen, weet ik niet (ik zie ook geen verschil in Raw of Jpeg opnames). Maar het is wel zo dat je het erger maakt door er een reeks bewerkingen op los te laten. En comprimeren is dan helemaal nefast.
            Ik begrijp alleen niet hoe het komt dat je hier (binnen/studio?) banding aangezien ik dat enkel heb gehad met buitenopnames.

Even gegoogeld: http://en.wikipedia.org/wiki/Colour_banding

Wat betreft je foto: Bij zwart wit zie ik liever harde contrasten. Dat zou hier echter afbreuk doen aan de 'zachtheid' van de foto. Mooie expressie, compo, uitsnede, belichting ... maar toch niet mijn ding. Gewoon kwestie van smaak dus.

Comment

Top....bedankt voor de link
              Ik zal er eens een topic over openen Cheeta, want wat ik ook doe in BD sizer (of CS4) ik krijg GEEN 400kb bestand, terwijl de orginele files Mb's groot zijn.

Comment

Top....bedankt voor de link
                Ik zal er eens een topic over openen Cheeta, want wat ik ook doe in BD sizer (of CS4) ik krijg GEEN 400kb bestand, terwijl de orginele files Mb's groot zijn.
                De 400 kb die je ingeeft bij bdsizer is de max grote die bdsizer toelaat. Als nu het bestand kleiner is dan 400 kb, na het resizen dan zal BDsizer er geen 400 kb van maken.
                Het gaat hier over een zw foto waar het bestand al veel kleiner is dan een kleurenversie.
                Bij het resizen verdwijnen er en heleboel aan pixels dat moet allemaal in verhouding zijn met de foto's en daarom is het mogelijk dat er pixels wegvallen zodanig dat je onder de 400kb komt. Een kleurenversie zal hier dan ook zowie zo een groter bestand zijn. Als je iets groot klein moet maken dan, moet je wegnemen en dat is wat BDsizer ook doet.
                Robby BB

Comment

van 6,5 Mb naar 120 kb Robby?

Comment

van 6,5 Mb naar 120 kb Robby?
                    Je moet ook eens zien hoe groot dat je foto is bij 6,5 MB en hoe groot het bij 400kb
                    Dat scheelt hem een heel stuk De hoeveelheid van het aantal Pixels is niet rechtevenredig met de omtrek. Je hebt een vierkant van 1pixel per zijde dus 1 pixel oppervlakte. We verdubbelen de zijde 2pixels per zijde Maar oppervlakte is 4 Pixels, 3pixels geeft 9px oppervlak, Bij 4 16, bij 5 25, bij 6 36, bij 7 te moeilijk, bij 8 64 enz.
                    Dan is er nog de bijkomende info in de foto maar dat gaat te ver. Zover gaat mijn kennis niet en hoop dan ook dat er iemand met meer kennis kan helpen.
                    Robby BB

Comment

Working...
                    X