Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

___---°°°---___

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ___---°°°---___

[QUOTE=Monica;2380750]Daniel...een lagerschool kind wat op catwalks loopt....de zogenaamde Next Gen (met alle ellende vandien) In wat voor wereld laat je je kind los op haar 11e?
    Waaruit bestaat die bescherming van de ouders dan eigenlijk nog?

QUOTE]

Die is er zeker hoor .... ze laten ze nu zelfs op 13e jarige leeftijd de wereld rondzeilen

Maar uhm.. er bestaat ook nog zoiets als tiener en kinderkleding.. of leg je de Otto of Wehkamp uit protest weg omdat daar kinderen in staan ... met make-up...

{edit} ben het als ouder zeker met je eens hoor dat er een bepaalde vorm van bescherming nodig is.. heb hier zelf een model van 13 < zucht > maar kom op.. dit is toch onschuldig.
    Last edited by MadMax; 27 augustus 2009, 22:42.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Catwalk voor de Otto? Mijn neus madmax...en da's een grote
      Ik wil dit topic niet verder belasten met mijn gewetensbezwaren, maar ik ben van mening dat mensen te makkelijk denken dat dit soort beeldvorming onschuldig is. Over die 13 jarige zeilster laat ik me maar niet uit

Comment

Knappe foto.

Is imo niks mis met kids die model 'spelen', want voor die kids is het spelen.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Kleine rechtzetting:
          in het belang van kinder(wel)zijn en kinderbescherming is het vermelden van die jeugdige leeftijd en ook de verwijzing naar andere activiteiten (catwalk) niet opportuun.
          Mss de volgende keer die details liefst weglaten. Wij willen fotos maar geen openbaring van privacy, zeker bij minderjarigen. Zou mss best opgenomen kunnen worden in de algemene richtlijnen.

Henri
          lidnummer: BD0435BE

Comment

Over het model: prachtig ogen,prachtige blik, prachtige meid, maakt heel veel goed
            Foto zelf: mijn eerst indruk was dat die ni helemaal scherp is en dat er beweging in zit.
            Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

Comment

mooie foto van een jonge meid. En inderdaad: wat een blik.
              Een amateur maakt zich druk om scherpte
              een professioneel maakt zich druk in de verkoop
              een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                Daniel...een lagerschool kind wat op catwalks loopt....de zogenaamde Next Gen (met alle ellende vandien) In wat voor wereld laat je je kind los op haar 11e?
                Waaruit bestaat die bescherming van de ouders dan eigenlijk nog?

Ik zie een (ontzettend mooi) kind wat met een veel te volwassen (flink opgemaakte) blik de wereld in kijkt en veel te volwassen voor haar leeftijd wordt neergezet. Dat lijkt me behoorlijk ONtopic.
                Kan hier Monica geheel in volgen, en begrijp Henri in wat hij zegt.

Kinderen zijn veel te vroeg volwassen tegenwoordig. Gsm's op hun 8ste, grote mond op hun 9de, roken op hun 10de, Liefjes op hun 11de, sex op hun 12de,... Ok, ik overdrijf hier misschien wel heel lichtjes maar toch... 20 jaar geleden was ik nog echt kind, bezig met kinderspelletjes... Tuurlijk waren er toen ook wel uitzonderingen, maar die zijn nu regel geworden.

Het model hier is heel knap. Je kan zien dat ze ervaring heeft, en als je het niet zegt, weet niemand dat het hier om een 13-jarige gaat. Wel heb ik hier ook een gevoel van onscherpte over de gehele foto.
                Vriendelijke groeten, Sven
                Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Mischien wat offtopic maar ik wou kort reageren ...

Daniel, de foto van Estelle is echt knap - niet geforceerd of "te" volwassen. Ik twijfel een beetje over de gehele scherpte maar dat is bijzaak.

@kodachrome

In het kader van welzijn en kinderrechten is er een verklarende gids verschenen die duidelijk omschrijft wat kan of niet kan bij minderjarige (schoolplichtige) kinderen: klik.

Het is aan ONS, volwassenen, om er voor te zorgen dat we de reglementering kennen en respecteren. EN dat we indien nodig de ouders op deze plichten te kunnen wijzen, zodat hun kinderen ONGEDWONGEN kunnen poseren of figureren als hobby (net zoals voetbal of een andere sport waar de competitie geest en prestatie drang van ouders ook soms in toom moet gehouden worden).

Het is DE KINDEREN hun RECHT om dingen te doen die ze graag doen, ongedwongen en vrijwillig. Dat vergeten we soms als volwassenen, soms willen wij teveel denken zoals een kind - maar dat lukt ons niet altijd
                  www.fotofolio.be

Comment

Knaller van een plaat en een erg mooi (jong) model.
                    Als de "klik" van Fotofolio wordt gerespekteerd, dan vind ik al de rest bijzaak...
                    Groeten Dirk
                    Website : http://www.gakrid.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Meeus Bekijk bericht
                      Waarom wil je als fotograaf een 11-jarig meisje er laten uitzien als een volwassen zigeunerin? Laat een kind toch een kind zijn a.u.b. of is daar iets mis mee soms. Deze plaat klopt totaal niet, carnaval is gepasseerd. Henri heeft het misschien cru gezegd maar ik kan zijn visie wel volgen.
                      Waarom kan je gewoon niet accepteren dat de ene mens de andere ni is? Ik lijk 22 toch ben ik een 30-jarige man, is dat dan zo verkeerd dan een een meisje die blijkbaar fysisch ouder lijkt dan te fotograferen hoe dat ze er werkelijk uitziet?

En als je elke modelshoot met carnaval vergelijkt dan moet modelshoot maar alleen toegestaan worden op carnaval dan.
                      Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

Comment

mooi die ogen, knap gezien om deze zo op plaat te zetten

groetjes

Sylvie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                          soms willen wij teveel denken zoals een kind - maar dat lukt ons niet altijd
                          Als ik dat hier soms lees, kunnen er een aantal dat toch heel goed zalle.

Over de foto zelf, knappe foto door de mooie blik van het model.
                          I put the sexy in dyslexia

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                            In het kader van welzijn en kinderrechten is er een verklarende gids verschenen die duidelijk omschrijft wat kan of niet kan bij minderjarige (schoolplichtige) kinderen: klik.
                            Hartelijk dank voor deze link.
                            Mijn opmerking i.v.m. de leeftijd en andere privézaken geldt voornamelijk bij het plaatsen van fotos op dit forum. Vermelde data kunnen nadelig zijn voor betreffende kinderen en zelfs aanzien worden als reclame voor het opbouwen (dikwijls door de op faam beluste ouders) van geforceerde kindersterretjes.

Henri
                            lidnummer: BD0435BE

Comment

Vermelde data kunnen nadelig zijn voor betreffende kinderen en zelfs aanzien worden als reclame voor het opbouwen (dikwijls door de op faam beluste ouders) van geforceerde kindersterretjes.
                              Tegenwoordig beperk je dan toch gewoon het gezag van de ouders?

Comment

geforceerde kindersterretjes
                                Als ze onder dwang staan van de ouders dan merk je dat al snel tijdens het fotograferen en dan lukt het niet om een foto als hier staat te maken.
                                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Working...
                                X