Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

-Puur Naturel....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: -Puur Naturel....

Roby,...heb jij soms iets tegen Drag Queens ?....dit zijn over het algemeen super leuke mensen hoor....

Enjoy your day !

D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
      Roby,...heb jij soms iets tegen Drag Queens ?....dit zijn over het algemeen super leuke mensen hoor....

Enjoy your day !

D.
      Heb je mijn comment wel aandachtig gelezen.
      Je kan toch niet ontkennen dat drag queens niet overdrijven met hun MU. Anders zouden het het geen Drag Queens zijn of heb ik het verkeerd.
      Mijn volgende zin is "maar kan het dus mooi zijn".
      Dus ik heb zeker niets tegen Drag Queens, ik ken er zelfs enkele persoonlijk.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Ik denk dat ik hier misbegrepen ben met "MU mag je niet zien".
        Natuurlijk zie je dat iemand lippenstift, oogschaduw gebruikt dat is logisch ,maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat je zegt "die heeft lippenstift aan" omdat het opvalt en overdreven is. Soms kan men overdrijven (Drag queens) maar kan het dus mooi zijn of in evenwicht. De MU vormt dan een geheel met het ganse personage. Als je zegt "amaai die heeft nogal wat oogschaduw of lippenstift op" dan zie je de MU, dan valt het in negatieve zin op. Hetzelfde geldt voor bewerkingen in PS of andere programma's.
        Robby
        Was een algemene opmerking en niet zo zeer bedoeld op jouw uitspraak hoor Robby...
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

OK, super zo Roby......

Maar eigenlijk dwalen we nu allemaal wat af.....over naar volgend fotooke voor mij...

Iedereen bedankt voor de inzet...

D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
            Was een algemene opmerking en niet zo zeer bedoeld op jouw uitspraak hoor Robby...
            Trouwens als ik er iets tegen heb zou ik het al gebruikt hebben, Grapje

Wat mij trouwens opvalt dat er altijd modelfoto's worden gemaakt met meisjes of dames in SC maar dat er nooit word gebruik gemaakt van Drag Queens of Travestieten.
            Terwijl daar ook mooie dames tussen zitten.
            Voor alle duidelijkheid ik ben gelukkig getrouwd en heb geen neiging in deze richting.
            Maar geef toe dat er spetters tussen zitten waar de dames zelfs jaloers op zijn.

Dus mischien eens een uitdaging voor deze die zich geroepen voelen
            "VRAAG EENS EEN DRAG QUEEN OF TRAVESTIET OM TE POSEREN"
            Wie durft het aan. Spijtig dat ik geen modellenfotograaf ben, anders zou ik het wel proberen.
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
              Leg me dan eens uit op welke basis wij een 'commerciële' plaat moeten beoordelen?
              Wij beoordelen hier simpelweg het eindproduct. Hetzij gemaakt alleen of met 100.
              De foto telt... niet hetgeen wat erbij komt kijken in mijn ogen...
              Hoe die foto tot stand is gekomen interesseert mij echt voor geen meter...
              De plaat moet er staan!

Trouwens als je goed hebt kunnen lezen dan gaat het niet zozeer op een beetje retouche werk, beetje MU of wat dan ook... Het gaat om de 'full-force' bewerkingen. Bewerkingen die echt OVERduidelijk aanwezig zijn. Daarover gaat het.
              Niemand heeft iets tegen photoshop...
              Je moet inderdaad enkel het eindproduct beoordelen. Maar je moet het dan wel doen uit een correct oogpunt.

Verwacht van een commerciële plaat niet hetzelfde resultaat dan van een klassieker portret. En daar speelt het "team" wat jou niet interesseert wel een grote rol. In de eerste plaats de klant die zegt wat voor soort plaat hij of zij wenst. De styliste die haar inbreng heeft, etc... En dan krijg je inderdaad een heel ander eindproduct.

Like it or not, is mijn leuze dan. Maar als je dergelijke platen niet correct kan inschatten is het misschien ook beter om er geen commentaar op te geven, of je tenminste te beperken tot "mooi" of "niet mooi". Maar commentaren gaan spuien die kant noch wal raken daar heeft niemand wat aan, en getuigt alleen van weinig respect tov de maker van de plaat.

Om nog maar eens te besluiten dat alles hier terug heel wat deftiger zou verlopen, moesten we wat meer respect tonen voor elkaars werk.
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Is da gezever over al dan niet PS nu nog altijd bezig

een fotograaf laat een beeld zien die in zijn gedachten zat. Hoe hij dit bereikt heeft speelt 0,0 rol. Je moet enkel het eindresultaat beoordelen. You like it or you don't. Maar de weg er naartoe -> forget it.
                --
                Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                  Je moet inderdaad enkel het eindproduct beoordelen. Maar je moet het dan wel doen uit een correct oogpunt.

Verwacht van een commerciële plaat niet hetzelfde resultaat dan van een klassieker portret. En daar speelt het "team" wat jou niet interesseert wel een grote rol. In de eerste plaats de klant die zegt wat voor soort plaat hij of zij wenst. De styliste die haar inbreng heeft, etc... En dan krijg je inderdaad een heel ander eindproduct.

Like it or not, is mijn leuze dan. Maar als je dergelijke platen niet correct kan inschatten is het misschien ook beter om er geen commentaar op te geven, of je tenminste te beperken tot "mooi" of "niet mooi". Maar commentaren gaan spuien die kant noch wal raken daar heeft niemand wat aan, en getuigt alleen van weinig respect tov de maker van de plaat.

Om nog maar eens te besluiten dat alles hier terug heel wat deftiger zou verlopen, moesten we wat meer respect tonen voor elkaars werk.

Ik heb mijn eigen mening en ik blijf die verkondigen.
                  Het is niet mijn probleem wat de klant wilt.. Als de klant die stijl vraagt so be it...
                  Maar ik kan onmogelijk weten wat die klant vraagt, hoe die plaat tot stand is gekomen en dat hoef ik ook helemaal niet te weten.
                  Ook de reden 'de klant vroeg dit' vind ik maar zwakjes... zo kan je altijd een goede plaat maken als de klant maar 'tevreden' is.
                  Ik persoonlijk volg de smaak van de klant niet.
                  Ik beoordeel de plaat zoals ik hier altijd al gedaan heb. Ik beoordeel niet de maker ervan. Dat hij een crack is in zijn soort bewerking daar twijfel ik niet aan, technisch gezien is dit absoluut een hoogvlieger.
                  Ik ben zowel positief als negatief geweest.
                  En met welke commentaar raak ik kant nog wal?

Comment

wow
                    No rules. Great shots.
                    -

Comment

Heel interesse blik in de interne keuken van een professionele modellenshoot.
                      Wat visa allemaal kan doen he.

Voor de rest:
                      Recent was er op BBC een leuke documentaire rond fotografie.
                      Een standpunt dat daar naar voor kwam was:
                      Fotografie is van de kunstvormen bij diegenen waar je het snelst tot een goed resultaat kan komen.
                      Het is evenwel één van de moeilijkste om tot een eigen visie te komen.
                      Ontwikkel een eigen visie, doe uw eigen ding en dan kunnen al die trends u geen ruk schelen (om het op z'n Madmax's te zeggen).

Comment

Hierin kan ik u wel volgen PSG....

Grtz, Daniel

Comment

Ik snap nix van deze topic
                          Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

Comment

@ TS slecht belicht, goed scherp.

@ robby Paul Vanden Boeynants "Trop is teveel en teveel is trop"
                            Flickr één
                            Flickr two

Comment

Working...
                            X