Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

-Puur Naturel....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• -Puur Naturel....

Ik zie hier hoe langer hoe meer mensen die negatief reageren op PS, op MU, op "te"...

Ik zeg me dan,...ik ga die mensen ook eens plezier doen met een puur naturel portretje...

Hopelijk kan het jullie zo dan wel smaken?

Groetjes, Daniel

En dan........een uur verschil tussen deze twee.....MU, hair, PS,.....

Enjoy,....(en mijn gemeende excuses aan het model....I love you Cindy,...you're a great girl and a very nice model to work with!!!! )

En, heu....zo een huid heeft ze niet altijd,...was maar een eenmalige en korte reactie !.....wat ze niet allemaal voor me doen hé, die modellen!...LOL !

Last edited by fotodan; 26 augustus 2009, 21:33.

Re: -Puur Naturel....

naturel......geslaagd.
    belichting.......niet.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Het naturelle komt er hier zeer sterk uit.
      Maar het licht zit niet echt goed, de schaduwen zijn redelijk hard en ik vind de schaduw op de achtergrond vrij storend.
      Maar het concept (werken met enkel het licht, zonder visagie en minimale PS) is wel iets om mee te spelen, tenminste als je dat als fotograaf wil en niet als toegift van jullie vragen... wij draaien.

De keuze om naturel te werken of niet hangt eigenlijk gewoon af van wat je wil bereiken, waarmee ik wil zeggen beide moeten kunnen.
      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

bouk schreef:
        belichting.......niet.
        Ben ik natuurlijk volledig met je eens....

Grtz, D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
          bouk schreef:

Ben ik natuurlijk volledig met je eens....

Grtz, D.
          Waarom staat hij dan in showcase? Ik zie als absolute n00b zelfs dat er bij deze foto toch wel één en ander aan de belichting scheelt. Of wil je een punt maken tov PS-kritiek en de naturel als "slecht" laten zien?
          Canon Eos 450D
          Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
          Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

Toch wel vreemd...
            Met photoshop wring je de modellen in allerlei bochten....
            Kledij liefst zo exclusief mogelijk met allerhande accesoires...
            De achtergronden zijn zo zwoel mogelijk, liefst in een niet alledaagse omgeving als het op locatie is...

En nu probeer jij de 'anti'photoshoppers... De mensen die reageren op porseleinen poppen... een 'doodgewoon' portretje voor te schotelen....

Neem de uitdaging dan ook ECHT aan...
            Neem alle elementen zoals hierboven beschreven en pas dan eens geen photoshop toe...
            Laat de voor en na een kijken en pas dan kan je vergelijken niet?

Ik moet zeggen dat ik dit wel kan smaken... al vind het ik het licht te hard...
            Je hebt 'te' hard je best gedaan om het naturel te brengen...
            Just my 2 cents!

Comment

Grapjurk

Een beetje provocatie kan geen kwaad natuurlijk, alleen begrijp ik het niet goed. Een model dat je al op verscheidene foto's werkelijk prachtig getoond hebt hier dan op een weinig flatterende manier neerzetten... ik vind dat een beetje jammer.

Ten gronde: PS is in mijn ogen een tool die je helpt bij het neerzetten van een beeld. Een beeld mag voor mij afwijken van de realiteit. Gladde huiden, huiden met textuur, groen geel of blauw gekleurd... voor mij is dat de keuze van de fotograaf (en bewerker van de foto). Als jij een beeld uitgebreid wenst te bewerken, dan moet je dat dus (naar eigen smaak) doen.

Simpelweg: doe je ding (ge doet dat nu eenmaal echt heel goed) en laat je niet opjutten. Het leven is te kort...
              Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

Comment

Kan mezelf ook erg opjagen in de heksenjacht die hier tegenwoordig aan de gang is over het al dan niet photoshoppen en de MU.

Kan je verzekeren dat ik geen enkele opdracht doe zonder visagiste en dat ik ook al mijn beelden shop, hoewel ik ze toch wel redelijk naturelle probeer te houden.

Maar ik begrijp niet goed waarom je deze foto hier nu persé wenst te plaatsen.

Ik ken het model in kwestie persoonlijk heel goed, en het is een heel goed model trouwens.
                Maar betwijfel toch heel sterk dat zij zou gediend zijn met het feit dat je deze foto op een publiek forum plaatst. (je kan dit toch niet echt flatterend noemen).

Mvg. Peter
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Ik lig hier even helemaal plat van het lachen

Toppertje
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Dit is er gewoon wat komen mee lachen en pure provocatie, gewoon smeerlapperij man.

Comment

deze mag zo in de H O F
                      www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Max schreef:
                        Ik lig hier even helemaal plat van het lachen

Toppertje
                        You got it...!

TravelToy schreef:
                        deze mag zo in de H O F
                        And you to !....

Grtz, D.

Comment

heerlijk dit En een mooie update. Veel mensen kunnen zich dit echt niet voorstellen hoe het er bij ons toe gaat af en toe. Altijd leuk die kijk in de keuken.
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

Comment

Je hebt "keihard" je best gedaan
                            Dergelijke prent krijg je nog niet verkocht als "pasfoto"...
                            Of iedereen je grap echt waardeert???
                            Je neemt wél een loopje met de mensen die een andere mening hebben over extreme PS.
                            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                            BD0290BE

Comment

Aquarius schreef:
                              Of iedereen je grap echt waardeert???
                              Je neemt wél een loopje met de mensen die een andere mening hebben over extreme PS.
                              Ik had vandaag gewoon wat "goesting" (begrijp je dit woord Max?) om alles wat wakker te schudden

Maar ik beloof het plechtig,....ik word terug serieus bij mijn volgende postings!

Grtz,....Daniel

Comment

Working...
                              X