Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Hier blijkt maar weer eens dat we (buiten de moraalridders) weer te maken hebben met een aantal mensen die nog nooit een serieuze shoot hebben gedaan, incl. topvisagie, tophairstyling, en de uiteindelijk postproductie.
Top!!!
Sommige hebben die middelen helemaal niet...
Dus is jou 'top'fotoshoot dan bij voorbaat al meer geslaagd??
Wil niet zeggen dat die altijd top is, want soms liggen onze smaken ver uit elkaar. Echter werkt PS bij mij net zo als dat mijn vrouw de kreukels uit mijn overhemd strijkt als die uit de was komt.
Niemand heeft ooit gezegd dat de minste handeling met PS al slecht is...
Maar de discussie gaat over 'de strijkbout die door de stijkplank heen geveegd word'
Klein verschil
Een beetje meer respect voor de kunstwerkjes die hier soms gemaakt worden door vaak een compleet team, lijkt me ook wel eens op zijn plaats.
Zooooo dat is arrogant... ik toon respect aan wie ik vind die respect verdiend.
Degene die alles alleen doet of beetje hulp krijgt verdiend zeker en vast mijn respect.
Zo zijn er een aantal op dit forum die ik benijd.
Maar als een heel team simpelweg porseleinen poppen op de wereld brengt dan is het een welgemeende FY!!!! en 0,0 respect!!
eea in de 1e plaat is duidelijk en met opzet verkeerd belicht om het non-ps effect te versterken..(zoals het een echte wasmiddel-contest in de reclame betaamt..)
als je dan een eerlijke vergelijking wilt maken, doe de techno-stuff dan voor beide platen gelijk he?
want hier trap ik dus echt niet in..
de 2e is dus even nep als de eerste... if you know what i mean...
Naturel... en jup... staat op haar sedcard Na visa/haar/styling Na photoshop
Max was me hiermee te snel af
Die eerste tijdens de opleiding lachten we dan altijd bij deze lichtopstelling, "we gaan weer gevangenisportretten maken", en toch is dat heel mooi licht.
Max was me hiermee te snel af
Die eerste tijdens de opleiding lachten we dan altijd bij deze lichtopstelling, "we gaan weer gevangenisportretten maken", en toch is dat heel mooi licht.
whahaaha....dat zelfde zei ik ook tegen mijn model. Hou dat bordje met dat nummer nog ff vast LOL. Ook sterk
@prisma
Doe er mee wat je wilt. Ik heb geen namen genoemd Hier moet ieder maar de schoen aantrekken die hij/zij past.
Echter hetgeen Daniel voelt, en ook bewust even lekker wilde schoppen, voel ik, en met mij nog een paar al langer hier op BD. Met alle respect hoor. Nogmaals.. de een zijn smaak is de ander zijn smaak niet.
Maar waarom ben jij (en nog anderen) zo tegen plastic popjes? Ik zeg ook wel eens dat iets overdone is, puur uit smaakoverweging. Maar om te beweren dat dit 0,0 respect verdient, slaat natuurlijk nergens op.
Bij zo'n shoot zijn meerdere mensen betrokken en soms wel eens 10 man of meer. En die staan allllllleeeemaaal comPLEET tegen hun zin in te werken omdat het resultaat een plastic popje is? Gimme a break Die mensen verdienen respect. Punt.
@prisma
Doe er mee wat je wilt. Ik heb geen namen genoemd Hier moet ieder maar de schoen aantrekken die hij/zij past.
Echter hetgeen Daniel voelt, en ook bewust even lekker wilde schoppen, voel ik, en met mij nog een paar al langer hier op BD. Met alle respect hoor. Nogmaals.. de een zijn smaak is de ander zijn smaak niet.
Maar waarom ben jij (en nog anderen) zo tegen plastic popjes? Ik zeg ook wel eens dat iets overdone is, puur uit smaakoverweging. Maar om te beweren dat dit 0,0 respect verdient, slaat natuurlijk nergens op.
Bij zo'n shoot zijn meerdere mensen betrokken en soms wel eens 10 man of meer. En die staan allllllleeeemaaal comPLEET tegen hun zin in te werken omdat het resultaat een plastic popje is? Gimme a break Die mensen verdienen respect. Punt.
Amen
www.sergioprodi.com Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!
@prisma
Je standpunt is alvast bewonderenswaardig...
En toch ben ik het er niet mee eens....
Als je een voetbal team telkens moet aanmoedigen met 'jongens, verloren maar toch... Respect he!!!!' ... Dan kom je niet ver!!!
Respect is een dooddoener... en kan niet steeds ingeroepen worden.. respect behoor je te verdienen... in dit geval per foto... simpel....
En ik ben ertegen omdat het
A) Niet mooi is... echt lelijk en onnatuurlijk..
B) Ik kan dit amper fotografie noemen... Lijkt meer 3d rendering
C) Elk 'leven' wordt onttrokken uit die meisjes
D) Het roept een 'akelig' gevoel bij me op... soms krijg ik de indruk dat die huid begint te lijken op 'rigor mortis'...
E) Het is statisch, het raakt me niet...
En ik ben ertegen omdat het
A) Niet mooi is... echt lelijk en onnatuurlijk..
B) Ik kan dit amper fotografie noemen... Lijkt meer 3d rendering
C) Elk 'leven' wordt onttrokken uit die meisjes
D) Het roept een 'akelig' gevoel bij me op... soms krijg ik de indruk dat die huid begint te lijken op 'rigor mortis'...
E) Het is statisch, het raakt me niet...
Kijk.. dit soort reacties zou je eigenlijk in meerdere topics moeten zien. Of de punten nou negatief zijn ... of positief.
Ten eerste druk je je gevoel richting foto uit en ten tweede geef je je eigen smaak aan. En daar is echt helemaal niks op tegen.
Dat is HEEL wat anders dan zeggen dat iemand 0,0 respect verdient.
Een ander zal namelijk zeggen.. wow.. wat een gaaf bewerkte plaat en coole styling. Kan zo een blad in.
Dit heeft meer te maken met iemand in zijn/haar waarde laten in mijn ogen.
En mijn respect verdient het iig wel.... dus eindigt deze discussie nu in een gelijkspel
Anders krijgen we namelijk wel een heel lange discussie die niet meer over de foto's gaat.
Kijk.. dit soort reacties zou je eigenlijk in meerdere topics moeten zien. Of de punten nou negatief zijn ... of positief.
Ten eerste druk je je gevoel richting foto uit en ten tweede geef je je eigen smaak aan. En daar is echt helemaal niks op tegen.
Dat is HEEL wat anders dan zeggen dat iemand 0,0 respect verdient.
Een ander zal namelijk zeggen.. wow.. wat een gaaf bewerkte plaat en coole styling. Kan zo een blad in.
Dit heeft meer te maken met iemand in zijn/haar waarde laten in mijn ogen.
En mijn respect verdient het iig wel.... dus eindigt deze discussie nu in een gelijkspel
Anders krijgen we namelijk wel een heel lange discussie die niet meer over de foto's gaat.
Ok.. nu zitten we op dezelfde golflengte... ... smaken en kleuren....
Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,......
Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
Had van jou wel een iets genuanceerder comment verwacht... zeker als het gaat om het 'verkrachten' van modellen
@Daniel : ben blij dat je een afgewerkte foto van Cindy er bij hebt geplaatst
Zoals Jörgen zei, de meeste modellen tekenen een full release, maar zelfs dan vind ik persoonlijk dat je nog altijd een beetje moet opletten dat je door het publiceren van bepaalde platen niemand schaadt (iets wat trouwens ook in een standaardcontract wordt opgenomen).
Heb de ganse reeks van Cindy trouwens reeds kunnen bewonderen en da's echt knap werk Daniel
En jawel, ik zie de lol van zo een post wel in om iets aan te klagen...
En wat betreft diegenen die vinden dat MU niet zichtbaar mag zijn en elke retouche er ééntje te veel is : alle respect maar als je een commerciële plaat maakt gaat het over heel wat meer dan alleen een portret maken (hoe technisch goed dezen ook kunnen zijn hé). Maar dan spreek je inderdaad direct van een team hé...
De fotograaf, de assistent, de visagiste, de styliste, de klant, etc...
Dus geen appelen met citroenen vergelijken aub, want dat is waar het hier tegenwoordig allemaal om draait.
Heb respect voor elkaars werk, maar hou in het achterhoofd dat het twee verschillende takken van fotografie zijn (die op dit forum misschien spijtig genoeg onder één noemer vallen).
En wat betreft diegenen die vinden dat MU niet zichtbaar mag zijn en elke retouche er ééntje te veel is : alle respect maar als je een commerciële plaat maakt gaat het over heel wat meer dan alleen een portret maken (hoe technisch goed dezen ook kunnen zijn hé). Maar dan spreek je inderdaad direct van een team hé...
Leg me dan eens uit op welke basis wij een 'commerciële' plaat moeten beoordelen?
Wij beoordelen hier simpelweg het eindproduct. Hetzij gemaakt alleen of met 100.
De foto telt... niet hetgeen wat erbij komt kijken in mijn ogen...
Hoe die foto tot stand is gekomen interesseert mij echt voor geen meter...
De plaat moet er staan!
Trouwens als je goed hebt kunnen lezen dan gaat het niet zozeer op een beetje retouche werk, beetje MU of wat dan ook... Het gaat om de 'full-force' bewerkingen. Bewerkingen die echt OVERduidelijk aanwezig zijn. Daarover gaat het.
Niemand heeft iets tegen photoshop...
@Daniel : ben blij dat je een afgewerkte foto van Cindy er bij hebt geplaatst
Zoals Jörgen zei, de meeste modellen tekenen een full release, maar zelfs dan vind ik persoonlijk dat je nog altijd een beetje moet opletten dat je door het publiceren van bepaalde platen niemand schaadt (iets wat trouwens ook in een standaardcontract wordt opgenomen).
Heb de ganse reeks van Cindy trouwens reeds kunnen bewonderen en da's echt knap werk Daniel
En jawel, ik zie de lol van zo een post wel in om iets aan te klagen...
Dus geen appelen met citroenen vergelijken aub, want dat is waar het hier tegenwoordig allemaal om draait.
Heb respect voor elkaars werk, maar hou in het achterhoofd dat het twee verschillende takken van fotografie zijn (die op dit forum misschien spijtig genoeg onder één noemer vallen).
Peter
Ik denk dat ik hier misbegrepen ben met "MU mag je niet zien".
Natuurlijk zie je dat iemand lippenstift, oogschaduw gebruikt dat is logisch ,maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat je zegt "die heeft lippenstift aan" omdat het opvalt en overdreven is. Soms kan men overdrijven (Drag queens) maar kan het dus mooi zijn of in evenwicht. De MU vormt dan een geheel met het ganse personage. Als je zegt "amaai die heeft nogal wat oogschaduw of lippenstift op" dan zie je de MU, dan valt het in negatieve zin op. Hetzelfde geldt voor bewerkingen in PS of andere programma's.
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment