Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

-Puur Naturel....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: -Puur Naturel....

Een grap is meestal om te lachen.....

Dit is puur afreageren op een platte manier (ten koste van het model) van je frustratie over opmerkingen hier.

on topic; je "zogenaamd" naturel portret wordt beter gemaakt door een pasfotoautomaat in de delhaize. zeker geen showcase.

Comment

Een grap is meestal om te lachen.....
      Ja OK, maar dat humor hier dikwijls afwezig is, wist ik al,....moet alles nu steeds zo

serieus opgepakt worden,....net of de rest van je leven afhangt van een fotoke gepost op BD ,...nee toch?

Allez ik laat jullie,...ga wat verder shooten,....enjoy life!!!

D.

Comment

Voor mij heeft het fake amateur modellen/fotografen wereldje en de air die er rond hangt het wel gehad. Dromen zijn bedrog. Doei !

Comment

WTF....Daniel!
          (sorry, maar een ander woord dekt de lading niet)
          Dit doet me denken aan van die reclames van schoonmaakmiddel A en het wonder middel B. In huis A is alles grauw terwijl in huis B alles sprankelt en fris oogt, inclusief de personages.

Ik heb een beetje te doen met het model om eerlijk te zijn.
          Daarnaast vind ik dit allemaal wel erg kort door de bocht. Ik ben waarschijnlijk in jouw ogen (en die van sommige anderen) ook zo'n "humorloze conservatieve anti-barbiepoppen piepert" (waarom denken mensen altijd in hokjes...zo simplistisch) maar ik misgun niemand zijn ding. Ik vraag me wel regelmatig af wat we veroorzaken met al die overdreven bewerkte barbiepoppen platen en volg de discussie die momenteel in Engeland gaande is met interesse. Ik hoop dat deze overwaaid naar het continent om eerlijk te zijn.
          Ik heb echter niets tegen PS en er zijn hier fotograven die EN mooie platen maken EN hun modellen met PS bewerken, maar toch echte mensen in hun foto's tonen.
          Ik snap het doel niet zo goed van dit topic, behalve dat er op deze manier een steeds grotere kloof ontstaat tussen mensen op dit forum en er clubjes worden gecreeerd. Ik pas voor clubjes en vind dit eigenlijk heel kinderachtig.
          Ik kijk uit naar je volgende serieuze inbreng.

Comment

En waar blijft de Moderator die dit weer allemaal laat gebeuren.

Bewerking van een foto in welk programma dan ook heeft het zelfde effekt als Make up.
            Mijn theorie is MU is er maar je mag het niet zien of je moet een bepaald effekt voor ogen hebben en dan nog mag je het niet zien. Met niet zien bedoel ik dat er een verbetering moet zijn maar je mag niet zien dat het MU is. Het moet een geheel vormen.

In plaats van hier deze discutie te organiseren, kunnen we beter de mensen die een kruistocht houden tegen PS en MU eens uitnodigen om het voor te doen wat ze willen zeggen. Mischien hebben ze een punt mischien ook niet.

Zoals van den Boeynants steeds zei "Trop et trop en teveel is teveel" en daar hebben de tegenstanders dan mischien wel gelijk mee.
            Robby
            Last edited by robbydorine; 26 augustus 2009, 14:14.
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Volgens mij zit die kruistocht tegen PS tussen de oortjes bij sommige mensen Robby...ik ben hier nog niemand tegen gekomen die iets heeft TEGEN PS, slechts iets tegen het barbiepoppen effekt

Comment

Nice, hebben we weer wat te lezen

groetjes
                Luc

Comment

Geweldig

Ja OK, maar dat humor hier dikwijls afwezig is, wist ik al,....moet alles nu steeds zo

serieus opgepakt worden,....net of de rest van je leven afhangt van een fotoke gepost op BD ,...nee toch?
                  Idd

(Doet me aan koppen Xl van gisterenavond denken)
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    Volgens mij zit die kruistocht tegen PS tussen de oortjes bij sommige mensen Robby...ik ben hier nog niemand tegen gekomen die iets heeft TEGEN PS, slechts iets tegen het barbiepoppen effekt
                    Dan vallen we terug op mijn laatste zin
                    "Trop et trop en teveel is teveel" en daar hebben de tegenstanders dan mischien wel gelijk mee.:rolleyes
                    Robby
                    Minder tijd achter de computer
                    Is meer tijd achter de camera

Comment

beetje verwarrend zo:

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan
                      bouk schreef:
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Van Monica:
                        Ik kijk uit naar je volgende serieuze inbreng
                        Die komt er, wees gerust,....en ik word terug braaf....beloofd!

Ik ben trouwens altijd nen hele brave....

Grtz, D.

Comment

Jij en braaf...Right.
                          Flikker dan snel op met dit topic van je en geef me weer eens wat strand ofzo

Comment

Gewoon de max!!!
                            Doe zo verder Daniel

om beetje in de stemming te zitten deze goeie ouwe song (de tittel alleen al )

forrest - rock the boat

greetz
                            www.sergioprodi.com
                            Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                              Ik had vandaag gewoon wat "goesting" (begrijp je dit woord Max?) om alles wat wakker te schudden

Grtz,....Daniel
                              Hier blijkt maar weer eens dat we (buiten de moraalridders) weer te maken hebben met een aantal mensen die nog nooit een serieuze shoot hebben gedaan, incl. topvisagie, tophairstyling, en de uiteindelijk postproductie.

Wil niet zeggen dat die altijd top is, want soms liggen onze smaken ver uit elkaar. Echter werkt PS bij mij net zo als dat mijn vrouw de kreukels uit mijn overhemd strijkt als die uit de was komt.

De meeste modellen die ik ken zien er zo uit als het lappie reinigingsmelk over het gezicht is gegaan.

Dit staat even los van het feit of het naturelleke flatterend is voor het model of niet. Meeste modellen geven een full modelrelease af en laten ook voor foto's van zich maken .. juist voor sedcards en voor de bureaus. Dus een beetje model weet dat deze foto's ook wel eens online komen en hebben daar gewoon vet schijt aan.

Knal je dan ook nog eens met dit licht dan kun je natuurlijk verwachten dat het verschil tussen voor en na behoorlijk groot is.

En geloof mij ook nu maar dat dit soort beelden niet ontstaan door alleen de juiste belichting en de kunde in PS. De meeste credits gaan vaak uit naar de smeermiep en haar- of kledingstylisten.
                              Wij drukken op het knopje en strijken het nog een beetje meer glad

Een beetje meer respect voor de kunstwerkjes die hier soms gemaakt worden door vaak een compleet team, lijkt me ook wel eens op zijn plaats.

Maar om te laten zien dat Daniel niet alleen staat hier .. en dat de humor en acceptatie onderling idd soms ver te zoeken is, hier mijn versie:
                              Sorry voor je topic vervuiling en als ze wegmoeten, geef je maar een gil.

Naturel... en jup... staat op haar sedcard

Na visa/haar/styling

Na photoshop

Even achter een link gezet, een voorbeeld ....prima , maar dan achter een link, het is tenslotte een topic van een ander.
                              Last edited by Wim1960; 27 augustus 2009, 14:04.
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

Comment

Je hebt ze (mij ook, ik dacht dat je serieus bezig was) goe liggen gehad.

Je update is zeker goed, terug zoals we van jou gewend zijn.
                                Ik hoop dat je dit nog goed kan maken bij je model.
                                En als je echt wil laten zien wat het effect van licht, visagie en PS is doe het dan volgende maal zo:
                                1. Foto van het model zonder MU met alle lampen op z'n plaats maar zonder softboxen,... gemonteerd.
                                2. Hetzelfde maar met softboxen en andere lichtmodificatie's
                                3. Volgende stap is met de visagie aangebracht
                                4. En dan het finale beeld afgewerkt in PS.

Dan zal duidelijk worden dat die "gladde beelden" veel meer zijn dan enkel wat photoshop. Nu heb je 2 totaal verschillende dingen neergezet die niets met elkaar te maken hebben (op het model na) in mijn ogen.

Maar en ik blijf dit herhalen: het doet er geen bal toe, of je nu voor het naturel kiest of voor de soep, als het beeld maar sterk is. Beide kan als het maar op de juiste mannier en context gebracht is.

Het hele gedoe rond het gebruik van PS ligt eigenlijk maar aan een ding, dat is dat de meeste beoordelaars het beeld niet kunnen plaatsen. Mocht je de meeste van die werken zien in een context zoals waarvoor ze gemaakt zijn dan zouden ze meestal wel goed bevonden worden. Hier zie je die context niet en dan wordt er al snel gereageerd vanuit een persoonlijke voorkeur.
                                Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Working...
                                X