Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn knuffeltje en ik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mijn knuffeltje en ik

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
    Nope, er is juist een wittige laag overheen gegaan en ik heb in CR de witbalans opnieuw ingesteld (oranjige waas door lichtje) Ik heb er zeker wat aan gefrunnikt, maar zwart juist vermeden. Misschien door de desaturatie?
    Ik het het over het resultaat, niet over het proces dat mogelijk daaraan ten grondslag ligt.

Comment

De file heb ik geopend in de RAW-converter en een bewerking gegeven in jouw stijl (het gehele toonwaardenbereik is daarbij gebruikt):

Comment

Ik vind de bewerking ook niet je van het, maar snap wel waar je naar toe wilt.
        Die van peter ziet er wel heel fraai uit.
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Die van Peter is perfect...alle kleuren kloppen, inclusief die van de achtergrond.
          Bedankt voor de duidelijke uitleg in pm Peter, super

Comment

Mogen wij de werkwijze van Peter ook kennen?

Comment

Normaal plaats ik nooit pm van anderen op het forum, maar dit is niet echt prive.
              Het is een minitut van Peter.

De bewerking die ik op de JPG heb gedaan,is als volgt:

- de JPG is geopend in de RAW-converter (edit: Camera Raw, adobe)
              - de witbalans is op automatisch gezet
              - boven belichting staat Automatisch. Daar heb ik op geklikt

In principe is de bewerking nu gereed. Nu gaan we over naar de Monica stijl:

- Trek Lokaal contrast naar links (zelf ben ik tot -10 gegaan)
              - Trek Levendig naar links (zelf ben ik tot -18 gegaan)
              Nu gaan we de hele foto lichter maken.
              - Ga naar Lichttintcurve
              - Ga naar de tab Punt
              - Kies als Curve aangepast
              - Klik midden op de diagonaal en trek de curve naar links langs de horizontale lijn. Zelf ben ik gegaan tot de volgende waarden voor invoer: 100 en uitvoer: 125

Daarmee is de bewerking gereed.
              Super duidelijk omschreven.

Comment

Van iedere foto kan men oneindig vele variaties maken. Die alle op hun manier perfekt zijn. Ieder zijn gedacht en smaak ook in oneindig veel variaties.
                Hier heeft Monica één bepaald doel voor de ogen gehad. Het softe, het roze het dromerige. De foto van Peterdep heeft niets meer de foto van Monica te maken. Ook al is die technisch in orde. Het gaat bij PD over een heel ander concept. Een heel andere benadering. Ik geef hier geen comment op de foto van PD maar ik wil alleen maar zeggen dat we rekening moeten houden met het gedachtengoed van Monica. Haar helpen,als het nodig is, deze dromerige sfeer te realiseren.
                Voor mij zit er geen dromerige sfeer in maar een egale waas over gans de foto.
                Mischien zou het een mogelijkheid zijn om softe van buiten naar binnen, van veel naar weinig te laten gaan. Ik zou ook de kleur van de broek, haarspeld en de bloemetjes op de schoenen nog iets meer laten uitkomen. Nu lijkt het alsof er over de broek een roze kleur hangt
                Samengevat, het softe ligt op de foto en is geen deel van de foto.
                Ik weet zeker dat je uw doel zult bereiken in je volgende foto's, als de traditie zich vootzet
                Robby
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
                X