Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn knuffeltje en ik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn knuffeltje en ik

Even wat uitleg...
    Ik wilde graag een dromerig zacht spontaan kinderportretje maken.
    Tijdens mijn eerste begin opstelling had ik ook een flitslamp op de witte achtergrond staan, maar die sfeer (witte achtergrond) was mij nog te hard (voor wat ik in gedachte had)
    Toen heb ik alle flitsers maar uitgeknald en alleen gebruik gemaakt van daglicht en alleen wat bijgeschenen met het continulicht van de flitslamp (van rechts voor)
    Toen de nabewerking....zucht steun.
    Ik heb de nabewerking in Camera raw gedaan. Aan de foto zelf qua details is niets veranderd.
    Wel heb ik de saturatie omlaag geschroef en het contrast verminderd. Met het aanpassingspenseel het rose van de bloemetjes (slippertjes en haar) weer iets opgehaald. Als laatste heb ik een wit wazig vignet gebruikt om een dromerig effect te krijgen.
    Het origneel is niet korrelig...dat gebeurt tijdens het uploaden :/

Alle tips en feedback zijn meer dan welkom, tx!

Exif:

diafragmawaarde: f/4.5
    sluitertijd: 1/125 seconde
    ISO: 800
    brandpuntsafstand: 50mm
    Camera: Canon 10D
    objectief: Canon EF 50mm 1:1.8
    Last edited by Monica; 25 augustus 2009, 19:12. Reden: verkeerde exifgegevens

Re: Mijn knuffeltje en ik

Voor mij heb je je doel bereikt hoor! Ik zou het persoonlijk een ietsiepietsie minder 'dromerig' gemaakt hebben, maar wat een schattige foto/model vooral!
    Vriendelijke groeten, Sven
    Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Hoewel hij een beetje flets overkomt vind ik de sfeer erg mooi passen bij het beeld.
      Mooie plaat!!

Persoonlijk had ik wel ff het labeltje van de knuffel geknipt, of hem zo gedraaid dat het niet zichtbaar was.

Groetjes, Marius
      Zonder *Klik* geen foto!!!http://www.mariussuiker.nl

Comment

Ik had de sandaaltjes misschien afgedaan, alhoewel ze natuurlijk zeer girly zijn en kleur brengen in de foto.

En het etiketje van de knuffel leidt af

Leuk plaatje, alleen jammer dat je geen glimp van het gezichtje ziet...

Comment

@ Marius:

tx, de foto is inderdaad wat flets....maar meer kleur en contrast erin pastte niet...althans, ik had iets anders in mijn kop vrees ik.
          Dat labeltje is vreselijk inderdaad. Ik ontdekte dat pokkeding, tot mijn afgrijzen, pas op de pc. Ik ga vandaag alle knuffels ontlabelen

@Caleido:
          yeps, ik hou ook erg van blote voetjes...lekker naturel.
          Maar madam had wat anders in haar hoofd. Ze mag dan pas 2 zijn, maar als ze iets in haar kop heeft, heeft ze het niet in haar kont (gut, van wie heeft ze dat )
          Madam was dan ook zeer verbolgen toen ik haar slippertjes uit deed:
          "Ella konginging, koenen aan mama!" Wat trouwens wel grappige foto's opleverde

Corrigeer me aub als ik er naast zit...maar als je kinderen fotografeert dan moet je wel een zekere flexibele instelling hebben Je kan een hele setting in je hoofd hebben, geheid dat het anders uitpakt. Ik heb geen ervaring met modelfotografie (volwassenen) maar ik heb zo het idee dat je dan wat meer controle over het hele gebeuren hebt. Knuffels omdraaien, schoentjes uit....vergeet het maar.
          Dat trekt me juist ook heel erg...om toch die lieve spontane momenten eruit te plukken.

Tx allemaal!

Comment

Hoi Monica,

Ik vind dit een héél mooie foto, lekker soft en sweet
            De pantoffeltjes vind ik ook wel iets hebben en de bloemmetjes passen bij haar haarspelde, het labeltje vond ik minder
            dus heb ik het er effe afgeknipt voor je
            Als je wil haal ik m terug weg hoor, geef maar een seintje
            PS: ik was vooral geschokken dat je fotobestand zo licht was als ik hem afhaalde, ik denk dat je daar veel kwaliteit verliest.

Greets

Lena

Last edited by Lena shoot; 25 augustus 2009, 18:30.
            ---------------------------------------------------------------
            Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
            www.lenafotografie.be

Comment

Hoi Lena,

WAUW...helemaal goed! Jullie zijn wel tovenaars met dat klonen hoor....als ik dat doe, ziet het eruit als patchwork
              Ik heb hem gewoon in CR verkleind...omdat ik niet zo tevreden was over BD. Ik zal hem toch nog eens via BD verkleinen naar 400kb. Mijn foto's zijn altijd te "licht" qua kb
              Tx Lena!

Comment

Wat lief, het plaatje past helemaal.
                Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

leuk plaatje, toch spijtig dat ik niet meer van het gezichtje zie, anders toch mooi gedaan
                  Mvg
                  Ronny
                  gewoon een canonneke

Comment

Update van 400 kb....het scheelt iets
                    Ik heb de verzadiging iets opgetrokken.

En ik heb gekloond!!!

Last edited by Monica; 25 augustus 2009, 19:14.

Comment

Het zijn en blijven rare kleuren.

Comment

Welke kleuren vind je raar? De desaturatie van de gehele foto of de kleur die ik teruggehaald heb?

Comment

De kleuren van armpjes, beentjes en de rotanstoel. Het lijkt alsof deze kleuren gemengd zijn met een zwarte laag.

Comment

Nope, er is juist een wittige laag overheen gegaan en ik heb in CR de witbalans opnieuw ingesteld (oranjige waas door lichtje) Ik heb er zeker wat aan gefrunnikt, maar zwart juist vermeden. Misschien door de desaturatie?

Comment

hier ben ik uit vertrokken en heb wat geexperimenteert met Camera Raw omdat lichte dromerige effekt te krijgen. Daarna open ik dwangmatig nog alles in PSPX2 en verklein daar de foto's (moet ik nog afleren)

Comment

Working...
                              X