Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oefenshoot met Anouschka (+oogcorrectie)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oefenshoot met Anouschka (+oogcorrectie)

Deze post bestaat niet meer
    Last edited by MadMax; 11 januari 2011, 15:13.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Re: Oefenshoot met Anouschka

In de eerste foto vind ik het gezicht -echt- niet mooi.

Jammer, want lijkt mij het sterkst van de 3.

Tweede lijkt mij helemaal onscherp en de derde toont niet veel om naar te kijken, wel een halfdicht geknepen oog...

En wat zijn die horizontale strepen in de donkere partijen? Een filter?

Comment

Alle drie de Max. Prima shoot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        In de eerste foto vind ik het gezicht -echt- niet mooi.

Jammer, want lijkt mij het sterkst van de 3.

Tweede lijkt mij helemaal onscherp en de derde toont niet veel om naar te kijken, wel een halfdicht geknepen oog...

En wat zijn die horizontale strepen in de donkere partijen? Een filter?
        Uhuh.. 2 is onscherp.. helaas nog niet onscherp genoeg Moest eigenlijk nog meer bewegingsonscherpte in, maar das mijn fout. Model stond geen seconde stil namelijk (uiteraard in opdracht)
        Licht was ook maar een gloeilampie hoor

En jup.. mijn beroemde rastertje

Thanks so far.
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Hoi Jorgen,

Volgens mij zijn foto 1 en 3 van u,
          maar 2 lijkt wel onscherp of heb ik het mis

Voorkeur voor foto 3 hoor, mooie
          omzetting, alleen heeft ze haar ogen
          (bijna) dicht ?

grtz

Comment

1 vind ik echt goed: mooie kleuren en eens een andere compositie (of houding op z'n minst).
            Maar 2 & 3, ai ai. Op foto 2 lijkt ze 2 totaal verschillende ogen te hebben (bovenop de onscherpte die niet echt uitkomt) en op 3 zie ik bijna enkel wit van haar oog en dat is maar griezelig.
            Maar eigenlijk vind ik het wel leuk dat je zulke foto's plaatst (durft plaatsen) al kan je hier kritiek verwachten. Zo zien we waar jij nu mee experimenteert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
              En jup.. mijn beroemde rastertje
              Ik dacht - aha ik betrap MadMax op inscannen van fotootjes uit één of ander magazine

Wat is de bedoeling van de streepjes? Het lage contrast kan ik nog begrijpen, doe ik soms ook, alleen de streepjes kan ik niet plaatsen...

Comment

Ik vind deze foto's toch wel heel erg mager. Flets , onscherp, etc. Kan soms zijn charmes hebben, maar in dit geval toch niet
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Wie niet waagt niet wint. Nr 2 en 1 kan ik wel smaken. Nr 3 oogt niet lekker, vooral door het oog.

Comment

Ik dacht - aha ik betrap MadMax op inscannen van fotootjes uit één of ander magazine

Wat is de bedoeling van de streepjes? Het lage contrast kan ik nog begrijpen, doe ik soms ook, alleen de streepjes kan ik niet plaatsen...
                    nja.. je geeft het antwoord zelf al. Heb het er nooit over gehad waarom ik het doe, maar leuk dat je het zelf ook zo ervaart. Is mijn moeite om een zelfgeknutseld 'inscan'rastertje dus niets voor niets geweest
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unick Bekijk bericht
                      Maar eigenlijk vind ik het wel leuk dat je zulke foto's plaatst (durft plaatsen) al kan je hier kritiek verwachten. Zo zien we waar jij nu mee experimenteert
                      Heeft niks met durf te maken. Dit is wat ik momenteel doe en voor mij (mijn evt. klanten) en de bureau's werkt het prima. Zolang ik de stroom aanvragen niet aan kan van zowel modellen als MUA's, zal er toch zeker iets goeds tussen zitten

En van kritiek leer je. Ook al kan ik momenteel niet zoveel omdat de comments die ik krijg erg smaakgebonden zijn.

Op deze manier schieten is iets wat ik een paar maanden geleden heb geleerd van een zeer goede fotograaf. Het is de manier om een model los te krijgen als deze van nature niet lekker kan poseren of om andere reden.
                      En dat onscherpe is momenteel erg hot. Sja.. je moet er van houden en ik vind het wel gaaf. Maar mag voor mij nog meer. Maar dat komt nog wel
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

Comment

Heeft niks met durf te maken. Dit is wat ik momenteel doe en voor mij (mijn evt. klanten) en de bureau's werkt het prima. Zolang ik de stroom aanvragen niet aan kan van zowel modellen als MUA's, zal er toch zeker iets goeds tussen zitten

En van kritiek leer je. Ook al kan ik momenteel niet zoveel omdat de comments die ik krijg erg smaakgebonden zijn.

Op deze manier schieten is iets wat ik een paar maanden geleden heb geleerd van een zeer goede fotograaf. Het is de manier om een model los te krijgen als deze van nature niet lekker kan poseren of om andere reden.
                        En dat onscherpe is momenteel erg hot. Sja.. je moet er van houden en ik vind het wel gaaf. Maar mag voor mij nog meer. Maar dat komt nog wel
                        Ik moet je helemaal gelijk geven!!
                        Doe maar nog onscherper En op drie zou ik ze graag zien schreeuwen

Comment

Sta je daar mooi met je peperdure 20+ MP body en lenzen met de hoogste MFT resultaten... Pech, want onscherpte is in.

Gekke wereld, die fashion. Kan je toch onmogelijk nog au serieux nemen?

Comment

Je probeert hier goede en lekker in de trend zittende fotografie te maken,....nice stuff,... still not perfect....

Grtz, D.

Comment

Sta je daar mooi met je peperdure 20+ MP body en lenzen met de hoogste MFT resultaten... Pech, want onscherpte is in.

Gekke wereld, die fashion. Kan je toch onmogelijk nog au serieux nemen?
                              True

@Daniel: Grappige is hier.... De kunst om een foto bewust fout te maken ... maar zo ... dat hij toch goed is ... goed fout dus
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                              X