Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
In de eerste foto vind ik het gezicht -echt- niet mooi.
Jammer, want lijkt mij het sterkst van de 3.
Tweede lijkt mij helemaal onscherp en de derde toont niet veel om naar te kijken, wel een halfdicht geknepen oog...
En wat zijn die horizontale strepen in de donkere partijen? Een filter?
Uhuh.. 2 is onscherp.. helaas nog niet onscherp genoeg Moest eigenlijk nog meer bewegingsonscherpte in, maar das mijn fout. Model stond geen seconde stil namelijk (uiteraard in opdracht)
Licht was ook maar een gloeilampie hoor
1 vind ik echt goed: mooie kleuren en eens een andere compositie (of houding op z'n minst).
Maar 2 & 3, ai ai. Op foto 2 lijkt ze 2 totaal verschillende ogen te hebben (bovenop de onscherpte die niet echt uitkomt) en op 3 zie ik bijna enkel wit van haar oog en dat is maar griezelig. Maar eigenlijk vind ik het wel leuk dat je zulke foto's plaatst (durft plaatsen) al kan je hier kritiek verwachten. Zo zien we waar jij nu mee experimenteert.
Ik dacht - aha ik betrap MadMax op inscannen van fotootjes uit één of ander magazine
Wat is de bedoeling van de streepjes? Het lage contrast kan ik nog begrijpen, doe ik soms ook, alleen de streepjes kan ik niet plaatsen...
nja.. je geeft het antwoord zelf al. Heb het er nooit over gehad waarom ik het doe, maar leuk dat je het zelf ook zo ervaart. Is mijn moeite om een zelfgeknutseld 'inscan'rastertje dus niets voor niets geweest
Maar eigenlijk vind ik het wel leuk dat je zulke foto's plaatst (durft plaatsen) al kan je hier kritiek verwachten. Zo zien we waar jij nu mee experimenteert
Heeft niks met durf te maken. Dit is wat ik momenteel doe en voor mij (mijn evt. klanten) en de bureau's werkt het prima. Zolang ik de stroom aanvragen niet aan kan van zowel modellen als MUA's, zal er toch zeker iets goeds tussen zitten
En van kritiek leer je. Ook al kan ik momenteel niet zoveel omdat de comments die ik krijg erg smaakgebonden zijn.
Op deze manier schieten is iets wat ik een paar maanden geleden heb geleerd van een zeer goede fotograaf. Het is de manier om een model los te krijgen als deze van nature niet lekker kan poseren of om andere reden.
En dat onscherpe is momenteel erg hot. Sja.. je moet er van houden en ik vind het wel gaaf. Maar mag voor mij nog meer. Maar dat komt nog wel
Heeft niks met durf te maken. Dit is wat ik momenteel doe en voor mij (mijn evt. klanten) en de bureau's werkt het prima. Zolang ik de stroom aanvragen niet aan kan van zowel modellen als MUA's, zal er toch zeker iets goeds tussen zitten
En van kritiek leer je. Ook al kan ik momenteel niet zoveel omdat de comments die ik krijg erg smaakgebonden zijn.
Op deze manier schieten is iets wat ik een paar maanden geleden heb geleerd van een zeer goede fotograaf. Het is de manier om een model los te krijgen als deze van nature niet lekker kan poseren of om andere reden.
En dat onscherpe is momenteel erg hot. Sja.. je moet er van houden en ik vind het wel gaaf. Maar mag voor mij nog meer. Maar dat komt nog wel
Ik moet je helemaal gelijk geven!!
Doe maar nog onscherper En op drie zou ik ze graag zien schreeuwen
Comment