Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Annelien Hacha

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Annelien Hacha

Er zijn geen wetten hoe jij een model in het landschap wil laten opgaan. Bij de ene zie je een speldenknop in de verte, en bij de ander is het model meer naar voren.
    Vervorming treed op onder de 50mm FF en als je te dichtbij staat.

Maar ook groothoek gebruik kan heel fraai zijn, kijk naar Silvie hier op het forum.
    Ik vind echter als het het gezicht zo uit verband rukt dat het model een heel grote neus of vervormde ogen krijgt, lelijk. Niet flatterend dus.

Het is echter wel zo dat als het model het onderwerp is, je eigenlijk de rest moet vergeten. Je plaat wordt anders snel te druk en weet de kijker niet meer waarom het gaat.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Indien er iets bij wilt leren, moet je posten in beoordeling. Bij deze post in Showcase Mensen en Modellen laat je je beste werk zien. Bij dit beste werk merk ook ik op:
      - verkeerd brandpuntsafstand
      - veel te veel invulflits.

Comment

ik durf ervoor wedden als enkele andere personen deze foto's zouden posten de comments enkel zouden zijn in de zin van "zeer leuk" "very nice" ect ect..

1 & 2 zijn best wel leuk.. je moet niet altijd doen wat ze in de jaren stillekes op papier gezet hebben.. experimenteer en zie wat je bekomt... dat is nog steeds de beste leerschool.

De enige opmerkingen die ik heb zijn de kleding.. te drukke prints..
        En foto 3 vind ik de achtergrond maar niks..

de rest kan je op allerhande verschillende manieren doen.. jij hebt het nu zo gedaan.. als er iets is waar jijzelf niet tevreden van bent kan je dit de volgende keer anders doen.
        poof

Comment

Ik heb tot nu toe heel wat verschillende opinies gehoord, zowel op mn als op eye-on en facebook.. Ik geef gerust toe dat er mss wat technische mankementen aan zijn, maar zoals Simonisme zegt: je mag niet altijd kijken naar het technisch aspect van een foto, maar naar het geheel van de compo en gewoon naar het resultaat..
          Persoonlijk ben ik een liefhebber van groothoekfotografie, maar ik kan me goed inbeelden dat er vervorming is. Is daar bv geen software voor ofzo?
          En zoals madmax ook zegt, Sylvie heeft hier veel verschillende groothoekfotos staan waar men dan zeer enthousiast over spreekt, waarbij der ook heel wat vervorming is. Ben daarstraks nog keer gaan rondneuzen..
          Zowiezo zal ik aan alles denken de volgende keer dat ik een shoot doe. Maar je moet vind ik ook een eigen stijl vinden en het zou maar stom zijn om alles te doen zoals men voorschrijft want dan is alles zo gemaakt zoals het zou moeten. Maar wie zegt wat moet en wie niet?
          Het werken met een sunbounce en of softbox en dergelijke kan ik ook toegeven. Ik heb geopteerd om ene te gaan halen toen we afgesproken hadden, maar ik wist dat Annelien met haar ma ging komen en dacht (zoals Annelien zei) dat ze ging gaan shoppen in het centrum. Dus heb ik dan de moeite niet gedaan om speciaal een mee te sleuren..
          De volgende keer zal ik zorgen dat ik zelf iemand kan meenemen om dit probleem op te lossen..
          Wat de schaduwen betreft op de grond, ik zou niet weten waarom dat zo niet laten want het oogt vind ik veel natuurlijker dan een foto zonder enige schaduw..
          Alleen in haar gezicht komt het wat ambetant over, daarom dat ik dan ook probeerde alles te corigeren met mijn flits.

Zonder flits was er door haar haar veel teveel schaduw op haar hoofd

Ik hoop dat deze foto's toch nog enige fotografen kan bekoren. Het is voor mij nog zoeken naar de perfectie en ik weeet tot nu toe nog niemand die begonnen is en direkt een kunstenaar was

Grts
          Yannick Desmet 2021
          yannickdesmet.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht

Het is echter wel zo dat als het model het onderwerp is, je eigenlijk de rest moet vergeten. Je plaat wordt anders snel te druk en weet de kijker niet meer waarom het gaat.
            Wel, dat bedoel ik dan met de nadruk geven op het model. Ik wil toch nog een klein beetje de locatie meepakken maar toch zorgen dat het model niet verwaarloosd wordt door bepaalde storende elementen. Daarom heb ik zelf gekozen voor een ietswat donkerder achtgrond.
            Yannick Desmet 2021
            yannickdesmet.com

Comment

Ik vind foto 1 prachtig. Mooi, hard licht waardoor het model goed los komt van de achtergrond, die dan toch nog heel herkenbaar blijft. Persoonlijk had ik wel de twee storende zaken welke rechts uit het beeld komen weg gedaan. en natuurlijk het handje er helemaal op.
              Foto 2 en 3 zijn iets minder, maar laat je niet afschrikken, er wordt in de portret/fashion fotografie meer gebruik gemaakt van een groothoekobjectief dan dat men hier laat vermoeden. Je moet het alleen juist weten te gebruiken. dus verder doen.

Comment

Dat jij een eigen stijl wil vinden is prima. Maar denk eerst over alles eens goed na en doe het stap per stap. Duik zomaar niet in het diepe, zoek wat inspiratie, koop dvd's of boeken over gebruik van licht, flitsen enz, eventueel een workshop. Denk ook niet dat je met gewone make-up en zonder visagie en wat photoshop 'De foto' gaat kunnen neerzetten. Je hebt inderdaad tijd nodig om te groeien, maar een deel talent en feeling is ook nodig.
                Nog een tip ga niet direct in zee met de namen in het amateurmodellenwereldje, je zou je nogal vlug kunnen verbranden. Bouw ook het niveau van modellen met wie je werkt stelselmatig op, dus je kan perfect met een mooi ogend beginnend model werken, zo ben je ook verplicht om zelf over de poses van het model na te denken en je geeft een pak minder geld uit als beginnend amateurmodelfotograaf. Als de kwaliteit van je foto's verbeterd komen de betere modellen vanzelf wel af. Natuurlijk vraagt het wel wat tijd om een bepaald niveau te halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kowa Bekijk bericht
                  Bouw ook het niveau van modellen met wie je werkt stelselmatig op, dus je kan perfect met een mooi ogend beginnend model werken, zo ben je ook verplicht om zelf over de poses van het model na te denken en je geeft een pak minder geld uit als beginnend amateurmodelfotograaf. Als de kwaliteit van je foto's verbeterd komen de betere modellen vanzelf wel af. Natuurlijk vraagt het wel wat tijd om een bepaald niveau te halen.

uhm.. niet helemaal waar. Een ervaren model kan jouw port een enorme boost geven en jou helpen in met de shoot zodat jij je alleen nog maar druk hoeft te maken over je licht en andere technische zaken.
                  Heb intussen ook wat van dat soort modellen over de vloer gehad en ik moet zeggen.. het werkt heerlijK
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

uhm.. niet helemaal waar. Een ervaren model kan jouw port een enorme boost geven en jou helpen in met de shoot zodat jij je alleen nog maar druk hoeft te maken over je licht en andere technische zaken.
                    Heb intussen ook wat van dat soort modellen over de vloer gehad en ik moet zeggen.. het werkt heerlijK
                    hierin moet ik je volledig volgen, als fotograaf heb je rustig de tijd om je te bekommeren qua lichtinstelling enz..
                    als je aan de andere kant nog eens je model moet bijsturen voor 100% dan ben je dus wel beter af met een ervaren model.
                    andere kant van de medaille is dan ook weer dat, indien je werkt met een ervaren model, als fotograaf toch ook moet zien dat je eigen prestaties voldoening geven aan het model.
                    nu ja, iedereen met een keer starten hé
                    Mvg
                    ronny
                    gewoon een canonneke

Comment

Men heeft me geleerd om als fotograaf te selecteren wie je shoot. Iemand shooten die fotogeniek is is veel beter dan iemand trekken die niet fotogeniek is. Daar kan men nu niets aan veranderen
                      Of je moet beginnen shoppen tot en met en da is ook niet me bedoeling.

En idd, als je al minder moet denken hoe ze moet staan kun je je gaan inleven in de belichting, compositie en dergelijke.
                      Alleen is het jammer dat je iedere keer moet betalen als je iemand wilt ebben met enige ervaring..
                      Vroeger kreeg de fotograaf et geld om fotos te maken en nu moeten we zelf betalen moeten we iemand krijgen die op iets trekt
                      En als de lijkere eenden dan komen vragen om te shooten dan mag je geen geld vragen.

Nuja, dat is nu niet waarover we het hadden, maar in ieder geval ik wou eens de mening horen van een meerderdeels fotografen en wat minder van vrienden, want wat leer je uit : ze zien er super uit..

grtjs
                      Yannick Desmet 2021
                      yannickdesmet.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
                        Men heeft me geleerd om als fotograaf te selecteren wie je shoot. Iemand shooten die fotogeniek is is veel beter dan iemand trekken die niet fotogeniek is. Daar kan men nu niets aan veranderen

En idd, als je al minder moet denken hoe ze moet staan kun je je gaan inleven in de belichting, compositie en dergelijke.
                        Alleen is het jammer dat je iedere keer moet betalen als je iemand wilt ebben met enige ervaring..
                        Vroeger kreeg de fotograaf et geld om fotos te maken en nu moeten we zelf betalen moeten we iemand krijgen die op iets trekt
                        En als de lijkere eenden dan komen vragen om te shooten dan mag je geen geld vragen.

Nuja, dat is nu niet waarover we het hadden, maar in ieder geval ik wou eens de mening horen van een meerderdeels fotografen en wat minder van vrienden, want wat leer je uit : ze zien er super uit..

grtjs
                        Uhm.. ff pas op de plaats
                        Als modelfotograaf mag je blij zijn dat iemand voor jou wil poseren. Zeker in het begin. Als je een topper kunt krijgen (betaald of niet) mag je blij zijn.

Shoppen heeft NIKS te maken met een beginneling of topper. Ik heb toppers gehad met pukkels en beginnelingen met babyhuidjes. Ook heb ik toppers gehad die niet konden poseren en beginnelingen die het gewoon in zich hadden.
                        Als jij je licht onder controle hebt, dan kun je dit zelf ook beinvloeden. (de mate aan shopwerk)

En als je praat over lelijke eenden ben je inho de naam (model)fotograaf niet waard.
                        Er bestaan namelijk geen mooie of lelijke mensen in dit vak. Alleen objecten die jij als kunstenaar moet/wilt/probeert vast te leggen en met de platen een bepaalde emotie probeert op te roepen bij de kijker.
                        Persoonlijke voorkeuren hebben we uiteraard allemaal. Echter het woord lelijk vind ik nogal taboe.
                        (leuke discussie trouwens. Mag 'mooi' wel en 'lelijk' niet? )
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

Comment

Ik heb het idd mss iets te cru gezegd
                          Ik kon niet direkt op een ander woord komen, ik ben hier met vanalles en nog wa bezig.. Ik denk wel wat de mensen verstaan wat ik wil bedoelen.
                          Niemand is inderdaad lelijk, laat me gewoon zeggen dat zelfs hele schone vrouwen slecht fotogeniek zijn.. en omgekeerd..

Me excuzes, moet meer de tijd nemen om te posten en twee keer nadenken voor ik iemand kwets.

Grtjs
                          Yannick Desmet 2021
                          yannickdesmet.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
                            Vraag mij dan wel af van wie je les kreeg, want als fotograaf moet je toch in de eerste plaats mooie beelden kunnen maken, of het model nu een forumlieveling is of een meisje uit de straat.

En al zeker als je in opdracht wilt werken. Of ga je mensen weigeren met "sorry, je bent te weinig fotogeniek, ik kan met jou geen mooie foto's in elkaar steken"

En de twijfelgevallen dan maar onderdompelen in een badje intensief Photoshoppen?

Merkwaardige en beetje onthutsende redenering.

Zelf heb ik liever een portfolio waar mensen zeggen "mooie foto's" ipv "mooie modellen".

Comment

ach, weer lekker bezig; neen ... bestaan er dan lelijke mensen?
                              is het niet de taak als fotograaf om van iemand die er misschien minder goed uit ziet(volgens jou normen) toch een wauw foto te geven.
                              en weer moet ik Madmax gelijk geven met zijn stelling, dat je blij mag zijn dat iemand voor je wil poseren.
                              en fotoshoppen, eerst leuke shots maken en nadien aan het shoppen gaan als je dat dan wat onder de knie krijgt dan maak je misschien van die lelijke dingen toch nog iets mooi..... je weet maar nooit.
                              heb nu wel vernomen van Annelien dat je fotografie wil gaan studeren.... dus ik veronderstel dat we weldra dan van jou betere dingen gaan zien
                              één ding: respecteer het model dat je hebt en ga er voor laat ons volgende maal iets mooi zien van lelijk model, zoek desnoods iemand langs de straat die niet perfect is en maak er iets van
                              Mvg
                              Ronny
                              gewoon een canonneke

Comment

En als je praat over lelijke eenden ben je inho de naam (model)fotograaf niet waard.
                                Goh... 't is daarom dat dit forum vol lelijke eendjes staat .

Meestal beginnen de mensen in de beginnershoek met bloemetjes of eendjes te fotograferen. In showcase is een eendje te simpel, en dan moet het minstens een elegante zwaan zijn. Maar gezien die te veel voorkomt, witte zwanen zijn trouwens ook niet de makkelijkste om te fotograferen, worden die al gauw vergeten en gaat men toch nog andere vogels zoeken, die een mooiere pluimage hebben, en die niet zo vaak gezien zijn.
                                Als je showcase mensen en modellen gaat bekijken... zeg nu eens eerlijk, hoeveel "lelijke eendjes" staan er ? De meeste modelfotografen die hier posten hebben een vleeskeuring gehouden voor ze aan HUN BESTE foto's beginnen, want het zijn vooral die foto's, van die "niet-lelijke-eendjes" die showcase halen.

Als modelfotograaf mag je blij zijn dat iemand voor jou wil poseren.
                                Da's juist... maar er blijven heel veel mensen, die niet de normen van de modelfotograaf halen, niet gefotografeerd. De fotograaf mag blij zijn met een model, maar het model mag blij zijn dat ze er goed uit ziet, want anders wordt ze gewoon over het hoofd gezien, en nooit gevraagd, om te poseren.
                                Zo maakte ik een paar jaar geleden foto's van een man die zich op modellennet had ingeschreven. Ik had toen, uit nieuwsgierigheid, daar ook een account, en die man, uit de streek, die mailde me, en meldde dat hij na enkele maanden geen fotograaf kon vinden, en vroeg of ik van hem foto's wilde maken...
                                Ik heb van hem foto's gemaakt, en er zaten enkele leuke foto's tussen, en hij en ik waren nadien tevreden. Ik ben het eens met je dat een fotograaf blij zou moeten zijn als iemand voor hem wil poseren, maar men mag toch de keerzijde niet vergeten...

Nog iets over de foto's...
                                Ik vond de eerste best leuk, tot die schaduw in de nekstreek me begin te storen.

Mvg

Chris

Comment

Working...
                                X