Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Annelien Hacha

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Annelien Hacha

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
    Als modelfotograaf mag je blij zijn dat iemand voor jou wil poseren.
    onzin...geld alleen misschien voor een beginnend fotograaf.
    maar een beetje modellenfotograaf met naam, krijgt juist geld van de modellen, die dat dan weer graag betalen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik ga me hier weer heel populair maken met mijn mening maar kom
      Ik ben liever rechtuit dan populair :-)

Zeggen dat iedereen mooi is, is waar. Iedereen is mooi op zijn eigen manier. Kan door uiterlijkheden zijn, charisma, karakter, ect..

Maar zeggen dat iedereen mooi is om model te staan is bull****. Dat is een beetje de advocaat van de duivel komen spelen op het forum.

Waarom zie je, cru gezegd, "dikke betty" dan nooit id Vogue of P-magazine staan?
      Of waarom zie je een prachtig meisje of jongen midden id puberteit dat veel last heeft van acne nooit in de soortgelijke boekjes staan, tenzij het reclame voor biactol is misschien? (en dan nog)
      poof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht

En idd, als je al minder moet denken hoe ze moet staan kun je je gaan inleven in de belichting, compositie en dergelijke.
        Alleen is het jammer dat je iedere keer moet betalen als je iemand wilt ebben met enige ervaring..
        Vroeger kreeg de fotograaf et geld om fotos te maken en nu moeten we zelf betalen moeten we iemand krijgen die op iets trekt
        En als de lijkere eenden dan komen vragen om te shooten dan mag je geen geld vragen.

grtjs
        Ik word een beetje misselijk

Comment

Je moet een beetje geduld hebben tjele. Kijk eens naar de portfolio's van een Madmax en anderen die al een tijdje bezig zijn. Dan zie je ook dat die niet direct met de betere modellen van start zijn kunnen gaan. Er zit in hun portfolio een gestage groei zowel in niveau van fotografie als modellen. En ja dat duurt een tijd voor je er bent en sommige geraken er nooit. Dan is dat te wijten aan het een ontbreken van talent, volharding, geduld en hard werken. Proberen maar zou ik zeggen en zie waar je uitkomt, wie niet waagt niet wint. En ja, je moet niet direct verwachten dat je als beginner zomaar direct de betere modellen voor je lens krijgt, je moet eerst jezelf bewijzen.

Comment

Gewoon een snapshot en nog slecht weergegeven ook.
            Als dit een eigen stijl is...... Ach laat maar .
            Grt,
            Hexagon

Comment

Hmmm... ik ben heel blij wanneer ik een eendje bereid vind om met me te gaan shooten. Als beginner vraag je een model om enkele uren van zijn/haar tijd aan je af te staan en zonder enige garantie op resultaat voor je lens te komen staan. Ik kan perfect begrijpen dat een model met ervaring, met reeds een hele hoop (mooie) foto's daar niet zomaar toe bereid is.
              De modellen die daar mogelijk wel toe bereid zijn, catalogeren als lelijkere eenden is op zijn zachtst gezegd respectloos. Ik volg daarin eerder geponeerde stellingen: een model is een onderwerp dat zich aan een fotograaf aandient om gefotografeerd te worden. Ook een model dat niet aan de "standaardvoorwaarden" voldoet kan op een mooie en boeiende manier vastgelegd worden. Voor mij ben je pas echt een goede fotograaf wanneer je de technische en (vooral) creatieve bagage hebt om dergelijke uitdagingen ook tot een goed einde te brengen.
              De foto's die gemaakt hebt onderstrepen dit ook. Als modelfotografie het fotograferen van mooie meisjes is, dan heb je dat erg goed gedaan: dit zijn foto's van een erg mooi meisje. Als het draait om het creëren van een mooie en een interessante weergave van een model, dan... vind ik dit niet gelukt.
              Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                onzin...geld alleen misschien voor een beginnend fotograaf.
                maar een beetje modellenfotograaf met naam, krijgt juist geld van de modellen, die dat dan weer graag betalen.
                grt,bouk.
                ook onzin.
                Ik ben nu al wat jaren bezig met modelshoots en ben nog steeds blij als iemand voor mijn camera wil staan. Ik doe dit uit hobby.
                Uiteraard ben ik wel selectiever geworden, dat mag, omdat je gewoon niet de tijd hebt om de hele wereld te schieten.
                Maar 99% van mijn shoots zijn altijd nog TFP. En als ik dan een model van een modellenbureau mag schieten, spring ik nog steeds een gat in de lucht.
                En ja.. er zijn ook modellen die mij graag betalen voor een shoot en die pak ik dan mooi mee Gas en licht moet natuurlijk ook betaald worden.

Misschien werkt dit voor de pro's anders,maar zo zie ik het
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Waarschijnlijk de slechtste fotos van Annelientje, ,....maar das op zich ook niet erg,

een model moet toch een beste en een slechtste foto hebben.

Oefenen Tjele,...oefenen en oefenen en nog eens oefenen,...en nooit denken dat ge het kunt...

Grtz, D.

Comment

Modellen kunnen niet zonder fotografen.
                    Fotografen wel zonder Modellen.
                    dat is wat veel Modellen vergeten als ze eenmaal beroemd zijn en goed betaalde contracten hebben met de grote firma's.
                    nee.....die dames zijn nergens zonder ons.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Om te zeggen dat het de lelijkste fotos zijn van annelien, dat zou ik toch ook niet durven zeggen.
                      Mss de enige die hier gepost zijn dat kan wel. Maar ik heb ook al slechter gezien.
                      Een fotograaf melde me op MN dat annelien een zeer mooi meisje is maar dat ik het echt ver***** heb. Nu als ik dan ging kijken naar zijn profiel stonden maar met moeite 10fotos op waarvan allemaal in zwart wit en die me eigenlijk echt niet konden bekoren..
                      Mss wel geen groothoek en dergeleke, (mss technisch beter in orde) maar vond ze erg lelijk kijken. Ik heb die meneer heel vriendelijk gemaild om te vragen van wat er zo mis is, want zo een zin a la : Dat is echt ver*****, zonde van de fotograaf. dan heb ik daar ook mijn bedenkingen bij.
                      Over foto's en over kunst kun je blijven praten. De ene ziet liever dit en de ene liever dat. Maar om te zeggen dat groothoek geen manier is van fotograferen, dan kijk ik nogmaals naar sylvie huybrecht die toch ook veel vervormde fotos heeft staan waar maar weinig kritiek op wordt gegeven.
                      Is dit dan smaak? Is dit dan gatlekkerij? Ik vraag et me af.

Nu in ieder geval, ik heb bijgeleerd, ik zal de volgende keer zeker op alles letten en het is inderdaad de bedoeling om veel te oefenen! Ik probeer toch 1x per week een shoot te doen, dus mss tegen volgend jaar zal dat wat in de buurt komen van de betere fotografie. Ik heb dit al gezegd, je kan nooit lopen eer je kunt wandelen, dat geldt bij alles!

Ik heb ook wat minder fotogenieke modellen getrokken en die waren toch ook redelijk gelukkig met het resultaat.
                      Het is een kwestie van geduld en oefening en leren uit de kritiek van de betere fotografen. Alleen kan ik wel zeggen dat bepaalde fotografen me fotos toch heel mooi vonden, ik noem geen namen maar der waren der toch bij die vind ik persoonlijk heel goed zijn. En je moet ook een bepaalde stijl vinden en uitproberen die beetje onafhankelijk is van al de rest.
                      Je mag niet altijd kijken in de boekjes van zo moet dat en zo moet dat. je moet kijken naar het resultaat en soms iets minder kijken naar de details.
                      Ik hoop de volgende keer betere fotos te kunnen neerzetten.

Met deze nogmaals bedankt voor de kritiek en btw, ik heb nooit geen les gekregen, ik leer uit mezelf en uit boeken. maar het is soms wel eens handig om te kunnen samenwerken met iemand die meer kennis heeft in het vak. want der staat ook niet alles in de boekjes, zoals hoever je moet staan van het model. Hoe de foto er soms origineel uitziet en achteraf?

Ik ben ook nog ver van een goeie photoshoper, ik probeer de huid (soms) te verzachten, maar hier heb ik dat naturel gehouden omdat Annelien vind ik er naturel heel goed uitziet. En je mag het ook niet te onrealistisch maken.
                      Alleen de kleuren probeern ik wat bij te werken door te werken in RAW, contrast en dergelijke.

Veel mensen gaan hier bv Daniel Doyen kennen, een volgens mij heel goeie fotograaf met toffe concepten. MAAR ik vind dan persoonlijk zijn werk niet mijn smaak. Kijk naar de extreme visagie, de extreme make over in photoshop. Maar hij krijgt wel altijd zeer goed commentaar.. Ben ik dan de enigen die er zo over nadenk?
                      LET OP: ik heb zeker geen kritiek over zijn werk, het is een kwestie van smaak.

Gtrjs
                      Yannick Desmet 2021
                      yannickdesmet.com

Comment

Mijn advies aan u is wat minder lang over deze fotos door de miepen maar lekker de cam pakken en een volgende shoot doen. Actie geeft reactie en voordat we het weten hebben we 30 pagina's welles en nietes hier staan.

U geeft zelf aan nog geen kaas te hebben gegeten van modelfotografie dus neem de kritieken ter harte en doe er iets (of niets) mee. Dat mag ieder voor zich weten.

De ene groothoekfoto is de andere niet. Net zo min als de ene overbelichte plaat de andere niet is.
                        Verkl**t vind ik een zwaar woord. Voor u kunnen ze misschien acceptabel zijn maar als ik Annelien was zou ik ze HEEL snel uit mijn port halen. Dit is anti-reclame voor het model zelf vind ik.

Ik heb mezelf ook uit de boeken geleerd en veel te luisteren naar leden hier. Soms was het niet leuk en moest ik 10 x slikken en weer doorzetten. Maar het heeft uiteindelijk toch geloond
                        MIsschien had ik er verstandiger aan gedaan om hier en daar een workshop te volgen.
                        Toevallig zag ik vorige week wat platen van iemand die ook bij mij een WS had gevolgd, en nog een paar bij andere, en als je ziet wat deze man intussen voor platen schiet... petje af.

Succes met de volgende shoots
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

Comment

Veel mensen gaan hier bv Daniel Doyen kennen, een volgens mij heel goeie fotograaf met toffe concepten. MAAR ik vind dan persoonlijk zijn werk niet mijn smaak. Kijk naar de extreme visagie, de extreme make over in photoshop. Maar hij krijgt wel altijd zeer goed commentaar.. Ben ik dan de enigen die er zo over nadenk?
                          LET OP: ik heb zeker geen kritiek over zijn werk, het is een kwestie van smaak.

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan
                          Waarschijnlijk de slechtste fotos van Annelientje, ,....maar das op zich ook niet erg,
                          een model moet toch een beste en een slechtste foto hebben.
                          Oefenen Tjele,...oefenen en oefenen en nog eens oefenen,...en nooit denken dat ge het kunt...
                          Grtz, D.
                          OT: Je moet het idd leren, maar post dan eerst in Fotobeoordeling en neem een workshop. Oefen wat en vraag de experts om hun meningen en tips. Of je dat nu met Annelien doet of een ander model (lees: lelijk eendje) maakt in principe niks uit want je bent toch maar aan't leren?

Ik zou er voor doden om Annelien voor de camera te krijgen ( Lichtjes overdreven) maar ik durf echt nog geen modelfotografie aan. Wil het wel ooit doen en ik begin dan lekker met een workshop. Liefst bij Daniel want dat is lekker dichtbij, Sorry Max
                          Maar als ik zie wat er allemaal bij komt kijken denk ik dat ik eerst maar m'n camera leer kennen, wat oefen op bereidwillige "lelijke eendjes" en dan pas de grote stap zet. Het kost ook allemaal geld...

Oorspronkelijk geplaatst door Festinalente
                          Als je showcase mensen en modellen gaat bekijken... zeg nu eens eerlijk, hoeveel "lelijke eendjes" staan er ?
                          Treed ik ook wel bij... Daarom waarschijnlijk dat hier de meeste lezers zitten

Groeten

Mipstoo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
                            Maar het heeft uiteindelijk toch geloond
                            Geen dikkenek opzetten hé

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
                            MIsschien had ik er verstandiger aan gedaan om hier en daar een workshop te volgen.
                            Toevallig zag ik vorige week wat platen van iemand die ook bij mij een WS had gevolgd, en nog een paar bij andere, en als je ziet wat deze man intussen voor platen schiet... petje af.
                            Dit is verscholen reclame

Comment

Nog altijd een onbeantwoorde vraag: is dat met een FF toestel ook zo op 24mm dan?
                              Of heb je dan minder vervorming?
                              Nog steeds onbeantwoord, dacht ik.
                              Met een FF krijg je een nog duidelijker breedhoekeffect.

Comment

Foto 1 vind ik heel mooi, ook qua compositie en kleur.
                                Foto 2 en 3 zou ik ook met minder brede hoek getrokken hebben. Foto 3 op 105 mm zou een superfoto geweest zijn.
                                http://pxgarden.tumblr.com/
                                Nikon D600 - Nikkor 28 f1.8 - Nikkor 50 f1.4 - Nikkor 85 f1.8 - Nikon SB600 - Nikon 70-300VR

Comment

Working...
                                X