Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Danseres in Rajasthan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Danseres in Rajasthan

Nikon D300 - ISO3200 - 18-200mm VR lens - 170mm - f5,6 - 1/15 sec

Heb de White balans op "As Shot" terug gezet en de "LR2/Mogrify" Sharpening verwijderd maakt dit een verschil uit? Het is wel degelijk een meisje (ik denk vrij jong) , inderdaad heel dikke laag make-up...

Last edited by Erikj; 21 augustus 2009, 00:18. Reden: Aanpassing WB en Sharpening
    www.image-ine.be

Re: Danseres in Rajasthan

ik ben absoluut een beginneling maar ik zie hier totaal geen detail meer noch op het gezicht , nog in de pareltjes van haar kledij. Dit zal wel met de omstandigheden te maken hebben (ISO 3200 en 1/15s) . Ik vind het ook jammer dat haar elleboog eraf gesneden is.
    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
      ik ben absoluut een beginneling maar ik zie hier totaal geen detail meer noch op het gezicht , nog in de pareltjes van haar kledij. Dit zal wel met de omstandigheden te maken hebben (ISO 3200 en 1/15s) . Ik vind het ook jammer dat haar elleboog eraf gesneden is.
      Denk dat ze (of hij, wie weet) vooral een dikke laag make-up aanheeft, in combinatie met lichte bewegingsonscherpte/VR werking.

Portret is niet slecht, maar achtergrond vind ik iets minder geslaagd.

Comment

Heb de WB and Sharpening terug gezet, de elleboog is daarmee nie terug, maar wat over de details, maakt dit wat uit?
        www.image-ine.be

Comment

De kwaliteit van de scherpte is onvoldoende. Daarmee wil ik niet zeggen dat er niet goed scherp gesteld is, maar dat er details verdwenen zijn (de ronding van een kraaltje zie je niet meer, het is een vlakje geworden). Alles is in één vlak terechtgekomen en daarmee is het geheel onoverzichtelijk geworden. Een en ander kan het gevolg zijn van het verwijderen van de ruis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
            De kwaliteit van de scherpte is onvoldoende. Daarmee wil ik niet zeggen dat er niet goed scherp gesteld is, maar dat er details verdwenen zijn (de ronding van een kraaltje zie je niet meer, het is een vlakje geworden). Alles is in één vlak terechtgekomen en daarmee is het geheel onoverzichtelijk geworden. Een en ander kan het gevolg zijn van het verwijderen van de ruis.
            1/15s & maximaal diafragma op 170mm (250 reeële mm's) + ISO 3200 en dan doordrammen en kritisch zijn over de scherpte

Ik zou toch iéts toleranter proberen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              1/15s & maximaal diafragma op 170mm (250 reeële mm's) + ISO 3200 en dan doordrammen en kritisch zijn over de scherpte

Ik zou toch iéts toleranter proberen zijn.
              Forumreglement:
              Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling.
              Showcase is bedoeld voor de betere foto.
              Ik zie hier een foto waaruit alle scherptedetails verloren zijn gegaan. Daarbij geef ik ook nog een mogelijke verklaring. Dat is mijn mening. Bij beoordeling en de beginnershoek houd ik wel degelijk rekening met de vaardigheden van de fotograaf en zijn materieel. In showcase beoordeel ik uitsluitend de aangeboden foto.

Comment

Forumreglement:

Ik zie hier een foto waaruit alle scherptedetails verloren zijn gegaan. Daarbij geef ik ook nog een mogelijke verklaring. Dat is mijn mening. Bij beoordeling en de beginnershoek houd ik wel degelijk rekening met de vaardigheden van de fotograaf en zijn materieel. In showcase beoordeel ik uitsluitend de aangeboden foto.
                Gezien de EXIF (lange sluiterijd en hoge ISO) is de foto genomen in bijna duisternis. Hoe kan je de TS dan afrekenen op iets minder detail en ruis? Toch beetje irrelevant en muggenzifterij?

Er was geen alternatief, geen oplossing, geen betere instelling mogelijk. Jij en ik hadden in dezelfde omstandigheden net dezelfde EXIF en net dezelfde beeldkwaliteit bekomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Gezien de EXIF (lange sluiterijd en hoge ISO) is de foto genomen in bijna duisternis. Hoe kan je de TS dan afrekenen op iets minder detail en ruis? Toch beetje irrelevant en muggenzifterij?

Er was geen alternatief, geen oplossing, geen betere instelling mogelijk. Jij en ik hadden in dezelfde omstandigheden net dezelfde EXIF en net dezelfde beeldkwaliteit bekomen.
                  Neen, jij in ik hadden een 5 stops groter diafragma genomen (f/1.4), de ISO teruggedraaid naar 400 en de sluitertijd verkleind naar 1/60 sec. Blijft dat er ook foto's zijn die ik niet wil nemen omdat het resultaat de kwaliteit niet haalt die ik van mijzelf verlang.

Comment

Hoi Peterdep,

Ben het volledig met je eens. Het gaat hem om de constructieve kritiek.

Deze foto heb ik genomen in Bikanir, Rajisthan - India vorig jaar. (Ik had nog geen tijd genomen om te posten op een kwaliteit site zoals Belgiumdigital).

Ik zag het meisje zitten na haar dans en richte er mijn lens op terwijl zij bijna spontaan die pose nam madat ik toestem vroeg met mijn blik (wauww een NG gevoel...)

Caleido, ik ben niet zeker van dat ik hem uit de hand getrokken heb omdat 1/15 ondanks VR nog al een stretch is (dit staat niet in EXIF jammer genoeg)
                    Ik neem normaal niet graag foto's met flash indien mogelijk sinds ik mijn D300 heb. (D700 zou natuurlijk veel beter zijn).
                    Achteraf gezien had ik misschien beter de sluiterstijd naar beneden gehaalt door een beetje bij te flitsen, maar het gaat allemaal zo snel he...

Ik dacht dat de scherpte niet zo'n probleem was omdat haar ogen vrij scherp zijn, maar inderdaad die pareltjes kunnen beter en jammer van haar elleboog, ik keek bij het fotograferen vooral naar de pose rond haar oosters gelaat en zag inderdaad de laag make-up pas nadien... (so what...)

Gewoon leuk om de limiet te zoeken....

Groetjes,

Erik
                    www.image-ine.be

Comment

Neen, jij in ik hadden een 5 stops groter diafragma genomen (f/1.4), de ISO teruggedraaid naar 400 en de sluitertijd verkleind naar 1/60 sec. Blijft dat er ook foto's zijn die ik niet wil nemen omdat het resultaat de kwaliteit niet haalt die ik van mijzelf verlang.
                      ... met een 18-200mm f3.5-5.6 lens?

Je kan adiviseren: investeer in lichtsterk glas!
                      Maar geef dan toch geen kritiek op de beeldkwaliteit omdat de TS momenteel geen niet lichtsterke lenzen heeft of toen bij zich had. Roeien met de riemen die je hebt etc...

Zelf had ik in het geval van de TS, de foto ook niet gepost, daar volg ik je wel.

Comment

Working...
                      X