Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Contrast

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Contrast

Tijdens een safari op Sri Lanka, zag ik deze vrouw ook foto's maken van de olifanten die in de buurt waren. Met m'n 300mm spotte ik haar, ik vond het contrast tussen burka(ouderwets) en cameratelefoon erg leuk.

http://www.avdmnatuurfotografie.nl

Re: Contrast

Zou de hand wegshoppen
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

Comment

idd zonder telefoon had het een superplaat geweest.

niet da het nu op niks trekt, verre van.
      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
        Zou de hand wegshoppen
        ja leuk een zwevende telefoon.
        laat maar zo, mooie tegenstelling.
        waarom vinden we dit eigenlijk een contrast of tegenstelling!!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
          Zou de hand wegshoppen
          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          idd zonder telefoon had het een superplaat geweest.

niet da het nu op niks trekt, verre van.
          Maar dit zou een andere foto opleveren dan wat TS bedoelde zie wat hij schreef...

Oorspronkelijk geplaatst door drewis Bekijk bericht
          .... ik vond het contrast tussen burka(ouderwets) en cameratelefoon erg leuk.
          Goed gezien traditionele waarden ... en dan toch maar modern zijn...

Comment

Mooi gezien het contrasterende.
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Het komische is dat het helemaal niet zo contrasterend is.

Ik heb vorige week in London meerdere dames in Burka gezien die met butler en Rolls toekwamen bij Harrods en nadien weer vertrokken met diverse gevulde zakken...

Comment

Ik vind het contrast wel goed gevonden. In de eerste plaats trek de vrouw de aandacht door de scherpte en de onscherpte van de hand met gsm. Waarom zou het geen contrast zijn. Ze willen hypermodern zijn maar qua opvattingen komen ze eeuwen achter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Filip04 Bekijk bericht
                  Ik vind het contrast wel goed gevonden. In de eerste plaats trek de vrouw de aandacht door de scherpte en de onscherpte van de hand met gsm. Waarom zou het geen contrast zijn. Ze willen hypermodern zijn maar qua opvattingen komen ze eeuwen achter.

Hoezo eeuwen achter? Een behoorlijk sterk (en wat mij betreft niet altijd geheel terecht) waardeoordeel... Hiermee zeg je dus dat onze normen en waarden beter/moderner zijn dan de normen en waarden in Sri Lanka
                  http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Hou de comments bij de foto aub !

Comment

mooie compo, en het lijkt me verrekt moeilijk om met al dat zwarte een scherpstelpunt te vinden... wat me wel opvalt is dat 1 oog scherper is, dan de andere.. mss veroorzaakt door de wat beperkte scherptediepte..(al kon ik de exif niet inzien..en weet ik niet met welke lens deze plaat getrokken is..) contrast tussen modern en ´ouderwets´ zie ik er niet zo in..... ook in 2009 is de boerka in sommige culturen nog algemeen goed..(wat men er in de westerse wereld of ikke bv, er ook van vind..en daar laat ik me dan ook niet over uit....) In sommige moslim-landen is men er trouwens niet kapot van, om gefotografeerd te worden.......hangt ook wat samen met de cultuur en het geloof...(maar da's off-topic..)

groetjess, Alex!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                        Hou de comments bij de foto aub !
                        Als TS met een foto een bepaald statement wil naar voor brengen is het moeilijk enkel te reageren op de technische kant van de foto en niets te zeggen over de inhoud van de foto. Wat niet wil zeggen dat men onmiddellijk de waarden van een cultuur in vraag moet stellen.

Met m'n 300mm spotte ik haar
                        Dat levert zelden goede portretten op omdat er geen interactie meer is.

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                        In sommige moslim-landen is men er trouwens niet kapot van, om gefotografeerd te worden.......hangt ook wat samen met de cultuur en het geloof...(maar da's off-topic..)
                        Dat is denk ik helemaal niet off-topic, ik heb zo een heel sterk vermoeden dat het in deze foto ook niet anders is en dat de foto gemaakt is zonder medeweten van de vrouw.
                        Mocht dit anders zijn zou ik er voor zorgen dat dit ook blijkt uit de foto en dat je duidelijk ziet dat de vrouw weet dat ze wordt gefotografeerd.
                        Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Tijdens een safari op Sri Lanka, zag ik deze vrouw ook foto's maken van de olifanten die in de buurt waren. Met m'n 300mm spotte ik haar, ik vond het contrast tussen burka(ouderwets) en cameratelefoon erg leuk.
                          Ouderwets? Ik zou toch iets beter de actualiteit volgen en iets minder vooringenomen zijn.

Ivm de foto. Vind het contrast zeer mooi. Maar dan niet het contrast dat jij bedoelt, wel het contrast tussen het zwart en de zachte lichte groene achtergrond.

De GSM roept twijfels op, was misschien beter ook scherp geweest ipv OOF...
                          Zonder de GSM, is het beeld nog iets krachtiger.

Comment

Straffe plaat hoor. Me like.
                            Zelf had ik er qua comp zoiets van gemaakt, maar dan met phone scherp, maar dat is personal taste.
                            Geef ff sein als ie weg moet

Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                            X