Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Even serieus kijken naar de fotograaf + updates

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Even serieus kijken naar de fotograaf + updates

Buurmeisje waar ik een keer tof mee mocht samenwerken.
    Was trouwens haar allereerste shoot.

Graag jullie visie .
    of

hieronder 2 updates
    beter / slechter en of ..........

Last edited by ikpatje; 13 augustus 2009, 22:59. Reden: 2 updates
    Fotografische groeten
    Patrick

Re: Even serieus kijken naar de fotograaf.

Mooie foto, vind alleen de huid te gladjes...mare....hoe doe je dat eigenlijk?

Comment

Oei, even wat te hard met de blur kwast aan het werk geweest.
      Dat is dan ook de voornaamste reden dat deze eerder in beoordeling thuis hoort.
      De uitsnede kon beter en het had beter geweest als je een iets lager standunt had gekozen.
      Last edited by photogRAF; 13 augustus 2009, 06:54.
      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Helaas is de structuur van de huid in het gezicht nagenoeg volkomen verdwenen. Dit staat in schril contrast met de huid op bijvoorbeeld de arm links (daar zie je zelfs haartjes). Je hebt gekozen voor een glamouruitstraling van de foto. Dat vereist ook aandacht voor de achtergrond. Het bokeh van de achtergrond is onvoldoende.
        Gelukkig heeft jouw buurmeisje geen horloge om. Dat zou echt te veel zijn geweest. Nu zijn er al behoorlijk wat 'versierselen'.

Na deze kritische opmerkingen, het positieve. Je bent nog maar een paar maanden actief op deze showcase en het niveau stijgt. Op zich is dit een leuke opname, nu nog de afwerking.

Comment

vind alleen het haar (en de ogen) erg mooi, de rest is me te gladjes.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik vind het anders best een goed plaatje, mms een ander standpunt, en eerlijk gezegd:ik zie er hier toch nog zo met zo een blur, en dan maakt het geen kwak uit

Comment

mooie pose maar imho totaal verprust door photoshop
              sorry voor de harde noot
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Laat je niet meeslepen in die extreme blur-rage het heeft je foto totaal vergald, jammer. Het origineel zal stukken beter zijn en dat is een vraag die je uzelf altijd moet stellen: " wordt het nu echt beter of niet?". Een "egale structuur"creëren op het gelaat, dat is de kunst en dat doe je zeker niet alleen met blur maar ook door toevoegen van bv. een licht ruispatroon dat je huid een "natuurlijke" egale structuur geeft, geen rubber. De armband, piercings en het haar zijn dan weer zo scherp dat ze precies uit de foto gaan springen en dat kan niet je bedoeling zijn want je hebt hier een expressief iemand voor uw lens en daar moet alle aandacht naar toe. Zw-wit is een goede keuze,
                dan fotografeer je de ziel en niet de kleren van het model

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
                https://1x.com/wimmeeus/

Comment

De foto op zich vind ik zeker niet slecht. Misschien niet direct voor de showcase. Wat betreft de blur: ik ben er persoonlijk ook geen voorstander meer van, heb het éénmaal gedaan en ik vind dat het een geweldige afbreuk doet aan je foto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moontje Bekijk bericht
                    gausian blur bv.
                    daarna een laagmasker op die laagzetten..
                    En dan met zwart de delen wegkleuren in het laagmasker die je terug scherp wenst.

Dat is een manier om het te doen..
                    Om het te verfijnen moet je zelf maar een beetje mee spelen :-)
                    En niet zoals hier .. veel te hard..
                    poof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moontje Bekijk bericht
                      Dit is degrungen volgens mij. En heel zelden vind ik dat goed gelukt. Hier ook niet.

Comment

Mijn Visie

MVG, Jeff C.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik vind het meeste wel goed eigenlijk, behalve de bokeh en idd de afwerking. Een beetje minder overdrijven in PS en dan is die voor mij mooi.
                          Have fun!
                          EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

neee.. das geen degrungen. Dat zie je meteen, dit is gaussiaans vervaagd. (bijna 99% zeker)

los daarvan vind ik het een dijk van een plaatje hoor. mooie blik comp en zacht licht.
                            Hijs alleen niet netjes afgewerkt (hier en daar witte vlekjes).
                            Ook twijfel ik eraan of hij niet een half stoppie lichter kan.
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Re: Even serieus kijken naar de fotograaf + updates

Foto1: Zoals hier al gezegd teveel en slecht nabewerkt (blur).
                              Foto2: Ik denk dat je de clarity knop wat teveel naar rechts hebt gestuurd ?
                              De ogen zijn ook wat overbewerkt (wit).
                              Ik weet ook niet wat er met die neus is gebeurd, maar die verdwijnt precies volledig in het gezicht.
                              Foto3: idem als 2 en wat is er met die kaak gebeurd ? De blacks teveel verschoven ? Nu verschijnt er links en rechtsonder sterke vignettering/
                              Algemene opmerkingen:
                              -Er is wel heel veel ruis voor een foto die overdag (?) is getrokken.
                              -Nabewerking is er overal erover... de foto lijkt niet meer natuurlijk.

Als je de originele onbewerkte foto neemt, en enkel basic stuff zoals contrast, saturatie en dergelijke verhoogt, dat deze foto beter is dan alle 3 gepost hier.
                              Deze foto hoort imo zeker niet in showcase....

Comment

Working...
                              X